تبلیغات کلیکی: بهتر و سریعتر دیده شویم!!

تبلیغات کلیکی: بهتر و سریعتر دیده شویم!!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یک کلیک ساده ممکن است، کلید ورود یک مشتری باشد که به سایت شما بیاید و برای همیشه بماند؛ همین مسئله کافی است که تبلیغات کلیکی یکی از شیوه‌های   پرطرفدار بازاریابی اینترنتی شود، چون همه کسب‌وکارها دوست دارند با این روشِ محبوب بهتر و سریعتر دیده شوند و مشتری‌ها را به سایتشان دعوت کنند.

با این وجود بهتر است با روش پربازده تبلیغات کلیکی آشنا شویم؛ در این متن ابتدا مختصری در مورد تبلیغات کلیکی صحبت خواهیم کرد و بعد سیستم تبلیغات کلیکی گوگل را معرفی می‌کنیم که با امکاناتی که دارد در عرصه تبلیغات کلیکی بدون رقیب است. در نهایت به شما خواهیم گفت که چگونه در ایران میتوانید کمپین تبلیغاتی گوگل ادز ایجاد کنید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

بازاریابی کلیکی شکلی از بازاریابی آنلاین است که فرد یا شرکت تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک بر روی یکی از تبلیغات خود، هزینه مشخصی به گوگل پرداخت می‌کند. تا به امروز، از تبلیغات کلیکی، به طور گسترده‌ای استفاده شده است. آمارها نشان می‌دهد، تا به امروز بیشتر از نصف کسب و کارهای کوچک و بزرگ از شیوه تبلیغات کلیکی برای گسترش کسب و کار خود استفاده کرده‌اند.

مزایای تبلیغات کلیکی در مقایسه با بازاریابی محتوایی

سوالی که اکثر تبلیغ‌کنندگان می‌پرسند این است که وقتی با بازاریابی محتوایی و کلمات کلیدی می‌توانیم بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین داشته باشیم، چه نیازی به تبلیغات کلیکی هست؟

پاسخ این است که در سالهای اخیر کلمات کلیدی خیلی زیاد رقابتی شده است؛ بنابراین در روش بازاریابی محتوایی برای بهتر شدن رتبه سایتمان در نتایج موتورهای جستجو به زمان و هزینه بیشتری نیاز داریم. در حالی که با استفاده از تبلیغات کلیکی می‌توان با پرداخت یک هزینه به صرفه در نتایج بالای جستجو و یا پیش چشم مخاطبان قرار بگیریم.

البته این بدین معنی نیست که شما به مطالب، کلیدواژه ها و سئو وبسایت خود کمتر توجه کنید؛ بهبود کلمات کلیدی و تبلیغات کلیکی کاملاٌ مکمل یکدیگرند و تبلیغات کلیکی را می‌توان شبیه روغن‌کاری و افزایش سرعت بازدید سایت عنوان کرد که در نهایت باعث گسترش کسب و کار و فروش شرکت‌ها می‌شود.

چه شرکت‌های شاخصی، خدمات تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهند؟

تقریباً اکثر شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ دنیا، تبلیغات کلیکی جزو سیستم تبلیغاتی ثابتشان است. حتی شبکه‌های اجتماعی هم در سال‌های اخیر، سیستم تبلیغاتی کلیکی خود را راه‌اندازی کرده‌اند؛ اما از آنجایی که افراد وقتی به دنبال موضوع و یا کالایی می‌گردند اول در گوگل سرچ می‌کنند، تبلیغات کلیکی گوگل در بین کسب و کارها بسیار متداول‌تر است و با اختلاف جلوتر از رقیبان خود قرار دارد.

فرض کنید سایت تازه‌ای راه‌انداخته‌اید و سودای رسیدن به یک بیزینس بزرگ را در سر دارید. شاید زمان زیادی طول بکشد که افراد شما را ببینند و بشناسند. اما با تبلیغات کلیکی می‌توانید خود را در معرص دید کاربران و در کنار رقبای دیگر قرار دهید.

با یک حساب سرانگشتی می‌شود گفت که از گوگل ادز استفاده می‌کنند با یک مدیریت درست توانسته‌اند نتایجی بگیرند که در حالت عادی ممکن بود خیلی دیر به آن نتایج برسند.

کسب و کار و سایت شما چه در مرحله شروع و چه در حال گسترش باشد، با استفاده از کمپین تبلیغاتی کلیکی نتیجه غیر قابل باوری خواهد داشت.

تبلیغات کلیکی گوگل ادز

همانطور که اشاره شد تبلیغات کلیکی گوگل ادز، برای بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک اهمیت ویژه دارد. به این دلیل که موتور جستجوی محبوب گوگل، ترافیک فوق العاده‌ای دارد. بنابراین با گوگل ادز بیشترین نرخ تبدیل کلیک به مشتری و مخاطب را تجربه خواهید کرد.

اگر شما مبلغی را برای تبلیغات آنلاین کنار گذاشته‌اید، چه جایی بهتر از گوگل ادز؟! آمارها نشان داده است بیش از ۹۰ درصد کمپین‌های تبلیغاتی از گوگل ادز استفاده می‌کنند و بررسی کارشناسان تبلیغات آنلاین نشان داده، بازده تخمینی گوگل ادز ۷۰۰ درصد است که تحول بزرگی در میزان بازدید و بهبود وبسایت و کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.

روش کار تبلیغات کلیکی گوگل

قبل از ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادز، دو نکته بسیار مهمی وجود دارد که به اختصار توضیح می‌دهیم تا با روش کار گوگل ادز آشنا شوید

کلمات کلیدی مرتبط: توجه کنید که لیست کلمات کلیدی شما به یکدیگر مرتبط باشند و متناسب با کسب و کار شما باشد.

صفحه سایت مقصد: محتوای متنی و تصویری سایت شما با کلمات کلیدیتان مطابقت داشته باشد. در این صورت گوگل ادز کلیک‌های با کیفیتی را روانه سایت شما خواهد کرد.

با رعایت این نکات ساده ولی حساس می‌توانید کمپین گوگل ادز خودتان را راه اندازی کنید.

پس از ایجاد کمپین گوگل ادز، موتور جستجوی گوگل، آدرس سایت شما را در صفحه اول نتایج خود – بالاتر از سایر آدرس‌های اینترنتی – قرار خواهد داد. البته قرار نیست با این تبلیغ حتماً در لینک یک قرار بگیرید  این چیدمان بر اساس دو معیار هزینه پرداختی و کیفیت سایت شما صورت می‌گیرد.

شما با انتخاب لیست کلمات کلیدی مناسب، از گوگل درخواست می‌کنید تا اگر کاربری در گوگل، کلمه مشابه با کلمات کلیدی شما را جستجو کرد، آدرس سایت شما در صفحه نتایج فرد جستجو کننده و بالاتر از بقیه سایت‌ها نشان داده شود؛

همینجا صبر کنید تا دوباره نگاهی به آمارهای گوگل داشته باشیم. تحلیل‌های گوگل نشان داده ۷۱.۳۳ درصد کاربران تنها از صفحه اول نتایج گوگل بازدید می‌کنند و ۶۷.۷ درصد از این بازدیدکنندگان، بر روی ۵ لینک اول نتایج کلیک می‌کنند. پس آنچه مشخص است  قریب به اکثریت بازدیدکنندگان، انتخابشان همان لینک‌های بالایی است.

علاوه بر این‌ها تحلیل نتایج گوگل ادز نشان داده، بیشتر کاربران گوگل – ۴۹ درصد کاربران – بر روی تبلیغات متنی گوگل کلیک می‌کنند. کلیک بر روی تبلیغات و بنرهای خرید و نتایج ویدیویی به ترتیب با ۳۱ و ۱۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پس نتیجه می‌گیریم که تبلیغات کلیکی گوگل هم از نوع جستجو این امکان را به شما می‌دهد تا حجم عظیمی از کاربران بالفعل به سایت اینترنتی شما هدایت شوند و همچنین در کمترین زمان و با بهترین کیفیت در نتایج اولیه جستجوها قرار بگیرید.

تبلیغات کلیکی گوگل در ایران

شاید به نظرتان تحقیق در مورد تبلیغات گوگل ادز یا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، مسئله وقت‌گیری باشد یا شاید فکر کنید، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز، دشوار است. البته که در واقعیت این چنین نیست. به این دلیل گوگل، شرکت‌های واسطی را در سراسر دنیا معرفی کرده تا به نمایندگی از گوگل به افراد و کسب و کارها کمک کنند.

در ایران نیز، چندین شرکت ارائه دهنده تبلیغات گوگل ادز وجود دارد که کمپانی گوگل این شرکت ها را تایید نموده تا به افراد در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی کمک کنند. یکی از این شرکت‌های معتبر آژانس بازاریابی نوین هست.

آژانس بازاریابی نوین با تجربه ۱۰ ساله، با سرویس گوگل ادز نوین و کارشناسان مجرب، سریع‌ترین و شفاف‌ترین خدمات گوگل ادز در ایران را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای دریافت آموزش‌های رایگان گوگل ادز به صفحه novin.com/academy-category/google-ads مراجعه بفرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۴۱۸۹۷۰۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در نهایت اینکه با گوگل ادز می‌توانید نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهید.موتور جستجوی گوگل همه ساله با استفاده از الگوریتم‌های جستجو و هوش مصنوعی قویتر، به روز رسانی می‌شود و به همین دلیل نتایج مطلوبی را برای کاربران گوگل ادز فراهم می‌کند.

اگر مقایسه‌ای بین تبلیغات داشته باشید متوجه می‌شوید که هزینه تبلیغ در گوگل کاملاً به صرفه است و می‌تواند به راحتی کسب و کار شما را بهبود ببخشد.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • شانار فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

    مطلب خوبی بود تبلیغات در گوگل یک سرویس عالیه برای در آمدزائیه

  • تبلیغات در گوگل مرداد ۹, ۱۴۰۰

    سلام
    وقتتون بخیر

    ممنون بابت توضیحات عالی که ارائه کردین

    من قبلا از یه شرکت دیگه استفاده کرده بودم به نام وی دیجیتال مارکتینگ که تو زمینه تبلیغات در گوگل خدمات میداد

    https://vdigimarketing.com/services/advertising/google-ads/

    این لینکشه
    به نظرتون این شرکت چطوره؟ البته من یه بار که استفاده کردم خوب بود ولی با توجه به توضیحاتتون دوست داشتم نظر شما رو هم بدونم