جک J4، وقتی سدان‌های داخلی رنگ‌شان می‌پرد

جک J4، وقتی سدان‌های داخلی رنگ‌شان می‌پرد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی جی‌ای‌سی، خودروساز مشهور چینی است که محصولاتش در ایران با نام جک عرضه می‌شوند. کرمان‌موتور نمایندگی واردات و مونتاژ خودروهای جک را برعهده دارد و تا کنون توانسته با ارائه محصولات موفق جک، نظر مثبت بازار خودرو را به سمت خود جلب کند. تبلیغات برای خودروهای جک آنقدر خوب بود که هنوز هم در میان خودروهای چینی رنگارنگ موجود در بازار، نام جک اعتبار و درخشش خاص خودش را دارد.با توجه به علاقه کاربران ایرانی به سدان‌های جمع و جور، جک J4 رامی‌توان سدان کامپکت موفقی دانست که از همان ابتدای ورود به بازار ایران، به دلایل مختلف مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

چرا جک J4؟

جک J5 اولین خودرو از این برند بود که وارد بازار خودروی ما شد و توانست نظرات منفی مردم نسبت به خودروهای چینی را تا حد زیادی تغییر دهد. خودرویی نسبتاً خوش‌چهره با امکانات فنی و رفاهی خوب، که با قیمت مناسب توانست جانشین بسیاری از سدان‌های بی کیفیت داخلی شود. به دنبال موفقیت جک J5، کرمان‌موتور جک J4 را به بازار معرفی کرد. جک J4 به اندازه نمونه قبلی زیبا به نظر نمی‌رسد اما در نوع خود جذابیت‌های خاص خودش را داراست. طراحی این خودرو در ادامه همان زبان طراحی خودروهای جک و بر روی پلتفرم جک S3 ساخته شده است. طراحان جک تغییر خاصی در فرم چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو نداده‌اند و تصویری تقریباً تکراری را از جک J4 می‌بینیم. در قسمت داخلی جک همانند نمونه‌های قبلی، با کابینی نسبتاً دلنشین روبه‌رو می‌شویم. نکته‌ای که در بدو ورود به چشم می‌خورد، نبودن صفحه نمایشگر است که در تمامی خودروهای امروزی پای ثابت کابین‌هاست. طبق روال بسیاری از محصولات چینی، در قسمت داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که البته در مورد جک جنس این پلاستیک خیلی بد نیست. با این وجود،کابین جک J4 در بازه قیمتی خودش می‌تواند کابینی مطلوب ودوست‌داشتنی باشد. تقریباً بیشتر امکانات رفاهی خودروهای امروزی مانند کروز کنترل، سنسور نور، سنسور پارک عقب، سیستم ضد سرقت،ریموت با کنترل از راه دور، کامپیوتر سفری و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر برای این خودرو در نظر گرفته شده است. موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر برای این خودرو موتور نسبتاً خوبی است که جوابگوی ابعاد و وزن آن خواهد بود. یکی از مواردی که در مورد خودروهای چینی به عنوان نقطه ضعف تلقی می‌شود، بازار ضعیف نسخه‌های دست دوم این خودروهاست. نکته جالب در مورد بازار خرید و فروش جک J4 این است که این خودرو و دیگر محصولات کمپانی جک همواره بازار نسبتاً پررونقی داشته‌اند و کمتر دچار نوسانات بازار دست دوم‌های چینی می‌شوند. این را می‌توان یکی از مزایای این خودرو دانست.

وضعیت جک J4 در بازار خودروی ایران

جک J4 در بازار باید با خودروهای وطنی مانند دنا پلاس، تندر پلاس و پژو ۲۰۷ صندوقدار رقابت کند. جک J4 در برابر دنا پلاس و تندر پلاس قطعاًبرنده رقابت خواهد بود. هم از نظر طراحی ظاهری و هم امکانات ویژه این خودرو نمی‌توان شانسی برای رقبای داخلی در نظر گرفت. در برابر پژو ۲۰۷ صندوقدار هم با توجه به مشکلات گیربکس پژو و چهره تکراری آن، باز هم جک با گیربکس خوب و استهلاک کمترش می‌تواند برنده رقابت باشد. اما در بازار رقابت خودروهای چینی مانند برلیانس H330، بسترن B50، ام جی ۳۶۰ و بی وای دی F3، جک با کمی چالش روبرو می‌شود. با بررسی و مقایسه مشخصات وسایل نقلیه سایت دیوار و دیگر سایت‌های مرتبط با خودرو میتوان دید که تمامی این خودروها از امکانات نسبتاً یکسانی برخوردارند، در یک بازه قیمتی قرار دارند و از نظر کیفیت ساخت تقریباً در یک ردیف قرار می‌گیرند. اما طراحی ظاهری و کیفیت ساخت خوب محصولات جک، قدرت موتور و خدمات خوب کرمان‌موتور می‌تواند برگ برنده این خودرو باشد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود