Boom Overture ؛ جت سوپرسونیک جدید با سرعت ۲.۲ ماخ و جانشین کنکورد

Boom Overture ؛ جت سوپرسونیک جدید با سرعت ۲.۲ ماخ و جانشین کنکورد

نمونه اولیه XB-1 که قرار است جانشین هواپیمای کنکورد باشد در ماه های پیش رو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اگر این آزمایش ها موفقیت آمیز باشد، XB-1 راه را برای یک جت مسافربری با ۵۵ صندلی که Boom Overture لقب گرفته است هموار خواهد ساخت. این نمونه اولیه از جت مافوق صوت جدید در اوایل اکتبر ماه آینده رونمایی خوهد شد. تیم طراحی Boom Technology بر این باورند که تکنولوژی های بسیار پیشرفته امروزی راه را برای بازگشت سفر هوایی بسیار سریع السیر فراهم خواهد ساخت. کمپانی مذکور که در دنور، ایالات متحده مستقر است تاکنون ۱۴۱ میلیون دلار برای ساخت XB-1 جلب سرمایه کرده است.

این کمپانی تاکنون توانسته بال های این هواپیما را به بدنه اش متصل نموده، تثبیت کننده های عمودی آن را ساخته و تست های ترمز فرود را با موفقیت به انجام برساند. انتظار می رود که سرعت این هواپیمای جت به ۲.۲ ماخ یا ۲,۷۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این هواپیما تنها فضای کافی برای یک خلبان داشته و یک داوطلب از نیروی هوایی ایالات متحده در طی تست هایی که در پایگاه هوایی موجاوه در کالیفرنیا در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد هدایت آن را بر عهده خواهد داشت.

جت سوپرسونیک کنکورد

کمپانی Boom در بیانیه ای در این باره چنین گفته است: «با XB-1، ما نشان می دهیم که برای بازگرداندن سوپرسونیک آماده هستیم. ما اطمینان می دهیم که آینده سوپرسونیک اطمینان بخش بوده و از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی کارآمد است. ما دریافته ایم که تقاضا برای سوپرسونیک از آنچه که انتظار داریم بیشتر بوده است». اگر XB-1 بتواند تست ها را با موفقیت به پایان برساند، کمپانی Boom Technology تمرکز خود را به سمت تولید Boom Overture خواهد برد، جت مسافربری که ۵۵ صندلی خواهد داشت.

جت سوپرسونیک کنکورد

ریچارد برانسون و ژاپن ایرلاینز از قبل در این پروژه سرمایه گذاری کرده و از قبل ۳۰ فروند از آن ها را سفارش داده اند. کمپانی سازنده انتظار دارد که جت مسافربری Overture با نهایت سرعت ۲.۲ ماخ در اواسط دهه ۲۰۲۰ به پرواز درآمده و قیمت هر فروند آن ۲۰۰ میلیون دلار باشد.

جت سوپرسونیک کنکورد

همچنین گفته شده که مسافران برای نشستن بر روی صندلی این هواپیما ۵,۰۰۰ دلار بپردازند. برخلاف کنکورد، Overture دارای پنجره هایی بزرگ خواهد بود. با این وجود مسافران فرصت زیادی برای تماشای اطرافشان را ندارند زیرا سرعت این جت مسافربری دو برابر سرعت صوت خواهد بود. اکنون ۱۷ سال از آخرین پرواز جت مسافربری سوپرسونیک کنکورد می گذرد. برای بیش از سه دهه، سفرهای تجاری سوپرسونیک در سلطه کنکورد بود، که تنها جت مسافربری سوپرسونیک موفق بود.

بیشتر بخوانید: با ۲۰ فروند از سریع ترین و چابک ترین جت های جنگنده تاریخ آشنا شوید [قسمت اول]

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود