افشاگری فیلمبردار مجموعه فیلم های ماتریکس در مورد همکاری با واچوفسکی ها

افشاگری فیلمبردار مجموعه فیلم های ماتریکس در مورد همکاری با واچوفسکی ها

فرانچایز ماتریکس (The Matrix) به عنوان یکی از خلاقانه ترین، پرجزییات ترین و دقیق ترین سه گانه ها در تاریخ سینما جاودانه شد اما اکنون یکی از فیلمبرداران اصلی این مجموعه فیلم از «خسته کننده بودن» تجربه ساخت این فیلم ها می گوید. اولین قسمت ماتریکس که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد خیلی زود با رمان نورومانسر اثر ویلیام گیبسون مقایسه شد. با یک قهرمان جذاب به نام نئو، یک زن زیبایی مرگبار به نام ترینیتی و سناریویی بسیار دقیق اما خیالی، مخاطبان بزرگی سینما را در برابر چشمان خود مشاهده کردند. قسمت اول این فرانچایز با استقبال گسترده منتقدان روبرو شده و همین موضوع باعث شد که فشار روی تیم سازنده برای دنباله های بعدی افزایش یابد.

ماتریکس 4

دو قسمت The Matrix Reloaded و The Matrix Revolution نشان می داد که نئو و ترینیتی بیش تر از قبل در دنیایی خیالی فرو می روند. در حالی که نبرد این دو از دنیای دیجیتال ماتریکس وارد دنیای واقعی ماشین ها می شد، منتقدان و طرفداران از سناریوهای تازه چندان حیرت زده نشدند. به همین دلیل، تعدادی از منتقدان از چگونگی نگارش فیلم دوم و سوم این فرانچایز خشنود نبودند. اکنون اما مشخص شده که سازندگان این دو قسمت از مجموعه ماتریکس نیز احساس مشابهی داشته اند. بیل پوپ، فیلمبردار این سه گانه، اخیراً در مورد تجربه خسته کننده خود در این فیلم گفته است.

ماتریکس 4

وی در صحبت هایی در مورد قسمت دوم و سوم ماتریکس می گوید :«من یک رابطه پیچیده با دو قسمت آخر داشتم. همه چیزهایی که احساس خوبی در مورد قسمت اول داشت در مورد دو قسمت دیگر وجود نداشت. دیگر آزاد نبودیم. مردم به شما نگاه می کردند. فشار زیادی وجود داشت. در قلبم، این احساسات را دوست نداشتم. احساس می کردم که باید در جهت مخالف قدم برداریم. اصطکاک بسیاری وجود داشت، مشکلات شخصی بسیاری بود که صادقانه بگویم روی صحنه رخ می داد. بهترین لحظات کاری من نبود و نه هیچ کس دیگری».

ماتریکس 4

پوپ در ادامه در مورد احساس خود مبنی بر اینکه سبک جدید کارگردانی واچوفسکی ها باعث شکست دنباله های ماتریکس شد می گوید: «واچوفسکی ها این کتاب لعنتی از استنلی کوبریک را خوانده بودند که می گفت: بازیگران بازی های طبیعی انجام نمی دهند مگر اینکه آن ها را کاملاً خسته کنید. پس برای ۹۰ برداشت آماده باشید. می می خواستم استنلی کوبریک را از قبر بیرون کشیده و بکشم». قسمت های دوم و سوم فرانچایز ماتریسک پشت سر هم فیلمبرداری شده و به همین دلیل فیلمبرداری نزدیک به یک سال به طول انجامیده و بسیار طولانی شد. پوپ در مورد مدت زمان طولانی فیلمبرداری ها نیز چنین اظهارنظر کرده است: «چیزی در مورد فیلمبرداری های چنین طولانی وجود دارد، ۲۷۶ روز فیلمبرداری که خسته کننده روح و روان بوده و فیلم را نیز از نفس می اندازد».

ماتریکس 4

با این وجود، پوپ کار واچوفسکی ها را تحسین می کند: «تجسم آن ها به این نیاز داشت که من از آنچه که در واقع بودم باهوش تر باشم. من آن ترکیب را دوست داشتم، کار با آن ها را دوست داشتم». لازم به ذکر است که قسمت چهارم این فرانچایز که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده روز اول آپریل ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. کیانو ریوز در مورد فیلم چهارم چنین گفته است: «لانا واچوفسکی سناریو زیبا و داستان جذابی نوشته که برایم جالب است. این تنها دلیل برای ساخت این فیلم است. کار دوباره با او خارق العاده است».

بیشتر بخوانید: توضیحات کیانو ریوز پیرامون علت حضورش در ماتریکس ۴ ؛ فیلمنامه را دوست داشتم

منبع: express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود