گزارش سالانه دیجی کالا منتشر شد ؛ شتاب کسب و کار در سال ۹۸ بدنبال شیوع کرونا

گزارش سالانه دیجی کالا منتشر شد ؛ شتاب کسب و کار در سال ۹۸ بدنبال شیوع کرونا

کنفرانس خبری دیجی کالا برای ارائه گزارش سالانه عملکرد این خرده فروشی اینترنتی دقایقی پیش به صورت آنلاین برگزار شد. در این رویداد که به دلیل شیوع کرونا به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد برادران محمدی (موسسان دیجی کالا) به ارائه اطلاعاتی در خصوصی عملکرد این مارکت پلیس پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

برادران محمدی صحبت های خود را با اشاره به ماجرای شلوار دیجی کالا شروع کردند که در فضای توییتر رخ داده و قبلا داستان آن را در روزیاتو خوانده اید؛ ماجرایی که ظاهرا کاملا اتفاقی شروع شده و به زعم برخی ایده خلاقانه دیجی کالا برای برندینگ بوده است.

این پلتفرم که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد حالا دارای زیر مجموعه های زیادی فروشگاه اینترنتی، فروشگاه کتاب صوتی فیدیبو، فروشگاه اینترنتی پوشاک دیجی استایل، سوپرمارکت آنالین، زیرساخت پرداخت الکترونیک دیجی پی، مرکز نوآوری دیجی کالا نکست، سرویس های ابری و سرویس های محتوای است.

بخش عمده این گزارش که برای نخستین بار به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفت، روی فعالیت های فروشگاه دیجی کالا اختصاص دارد که در سال گذشته به خاطر شیوع کرونا و خانه نشینی مردم و به پیروی از آن افزایش گرایش مشتریان به خرید آنلاین با رشد همراه بود. براساس اطلاعات مندرج در این گزارش فروشگاه آنلاین این شرکت ماهانه بالغ بر ۲۶ میلیون بازدیدکننده دارد و تعداد بازدید روزانه از طریق وبسایت و اپلیکیشن آن به بیش از ۵.۴ میلیون می رسد.

گزارش سالانه دیجی کالا

طبق گزارش سالانه دیجی کالا ایرانیان در سال گذشته بالغ بر ۲۲۴۰۰ سال را صرف زیر و رو کردن صفحات مختلف این وبسایت کرده اند. برای درک بهتر این عدد کافیست تصور کنید که برای ساخت دیوار بزرگ چین ۲۰۰ سال زمان صرف شده و زمان صرف شده از سوی کاربران ایرانی دیجی کالا در سال قبل برابر با ۱۱۲ دیوار چین بوده است.

فروش خالص کالا در دیجی کالا طی ۸ سال گذشته سالانه ۱۱۲ درصد رشد داشته است که به نوبه خود رقم قابل توجهی محسوب می شود.

برادران محمدی همچنین در صحبت های خود به رشد ۶ درصدی فروش دیجی کالا در سال ۹۸ اشاره کردند که بخشی از این رشد مرهون تورم افسارگسیخته در کشورمان است اما آنطور که مدیران این شرکت می گویند تورم گرچه در این مساله دخیل بوده اما تعداد اقلام به فروش رفته در سال گذشته نیز رشد خوبی داشته و این نشان می دهد که دیجی کالا روندی صعودی را طی می کند.

بد نیست اشاره کنیم که پیشتر وزیر اقتصاد کشورمان در نشست با مدیران ۵ شرکت بزرگ اینترنتی ایران اعلام کرد که شرکت های دیجی کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور در تابستان ۹۹ وارد بورس خواهند شد تا استارت ورود شرکت های بزرگ دیجیتالی کشور به بازار سرمایه زده شود. به گفته برادران محمدی ورود به بورس تصمیم جدیدی نبوده و از مدت ها پیش این شرکت مشغول برنامه ریزی برای ورود به بازار بورس بوده است. به طول دقیق تر برنامه ریزی برای این کار از سه سال قبل شروع شده و تیم های نظارتی برای ارائه گزارش های مالی دقیق تر در این شرکت شروع به کار کردند. به گفته آنها دیجی کالا به عنوان یک برند ملی باید بتواند بعد از ۱۴ سال فعالیت در منافع رشد خود مردم را نیز سهیم کنند و سهام خود را به مردم عرضه نمایند.

کل تنوع کالایی در دیجی کالا برابر با ۲۲۳۸۲۷۸ قلم عنوان شده که در سال گذشته بالغ بر یک و نیم میلیون قلم کالای جدید به آنها اضافه شده است.

گزارش سالانه دیجی کالا

یکی از نکات جالب در مورد گزارش سالانه دیجی کالا استفاده از مثال های ملموس برای درک بهتر اعداد و ارقام کلانی است که در این گزارش به آنها اشاره شده است. برای مثال در یکی از بخش های این گزارش عنوان شده است طول کل جعبه های ارسالی برای مشتریان دیجی کالا در سال گذشته برابر با ۱۲ هزار کیلومتر بوده است که تقریبا با قطر زمین برابری میکند.

متنوع ترین خرید در دیجی کالا طی یک سال گذشته جهیزیه ای به ارزش ۴۴ میلیون تومان بوده است که توسط یک خانم خریداری شده است.

اما یکی دیگر از بخش های جالب توجه گزارش سالانه دیجی کالا فهرست اقلام پر طرفداری است که در سال ۹۸ توسط کاربران آن خریداری شده اند. بر این اساس موبایل، هدفون و هندزفری، کنسول و لوازم جانبی، کفش و اسباب بازی از جمله اقلام پر طرفدار سال قبل بوده اند.

طبق اعلام دیجی کالا بازه سنی ۲۴ تا ۳۵ سال بیشترین تعداد کاربران آن را تشکیل می دهند و گروه سنی ۶۵ سال به بالا کمترین مراجعه را به وبسایت این شرکت دارند.  متن کامل گزارش سالانه دیجی کالا را می توانید از طریق این لینک مشاهده نمایید.

بدون نظر

ورود