رواج جراحی زیبایی حیوانات خانگی در ایران؛ از کشیدن پوست تا بوتاکس!

رواج جراحی زیبایی حیوانات خانگی در ایران؛ از کشیدن پوست تا بوتاکس!

چند روز قبل یک دامپزشک در صفحه ی شخصی اش از افزایش جراحی زیبایی حیوانات خانگی در ایران خبر داد. او گفت این روزها کسانی هستند که برای زیباتر شدن ظاهر حیوان خانگی شان هزینه های بسیار سنگینی می کنند. این گفته ها بازتاب زیادی داشت.

جراحی زیبایی حیوانات خانگی در ایران

گزارش ها هم حاکی از آن است که این روزها بازار جراحی زیبایی حیوانات خانگی در ایران بسیار داغ تر از چیزی است که تصور می کنیم. این مد جدید سر کلینیک های دامپزشکی را به قدری شلوغ کرده که تا چند هفته جلوتر هم وقت شان برای جراحی زیبایی پر است.

این کلینیک های زیبایی به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان آزاری می‌ کنند و به طمع کسب درآمد بیشتر، با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه ی زیباسازی، آن‌ ها را آزار می‌ دهند. صاحبان این حیوانات هم که مدعی علاقه به آن ها هستند تنها برای چشم و همچشمی‌ های خودخواهانه ی خود، آن‌ ها را زجرکش می‌ کنند و البته برای این کار پول‌ های هنگفتی هم می‌ پردازند.

فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم ها، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس و خالکوبی از جمله عمل‌ هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوان خانگی شان انجام می‌ دهند. اما عده‌ ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به عمل حنجره ی حیوانات هم می‌ زنند تا صدایشان نازک‌ تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای اینکه بتوانند حیوان را نگه دارند مجبورند حنجره ی حیوان را عمل کنند.

قیمت جراحی های زیبایی حیوانات خانگی

امروزه درمان شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود ۵ میلیون تومان برای صاحبش آب می‌ خورد. با این حال عده‌ ای پا را فراتر می‌ گذارند و میلیون‌ ها تومان هم برای زیباسازی و خوش صدا کردن حیوان خود هزینه می‌ کنند. جدول زیر تصویری از هزینه ی جراحی های زیبایی حیوانات خانگی در ایران را به دست می دهد. البته هزینه ی ویزیت اولیه و ویزیت‌ های بعدی را هم باید به این مبالغ باید اضافه کرد که هر مرحله بیشتر از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

نظر دامپزشکان و فعالان حقوق حیوانات

دکتر حسین علوی زاده، ‏دامپزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره ی عمل‌ های زیبایی حیوانات می‌ گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله ی کاملاً متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می‌ کنند، تهی مغز و بی سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می‌ دهند.» او همچنین می‌ افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری ای زجر می‌ کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»

بسیاری از فعالان حیوانات از اینکه عده‌ ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌ گردند و نژاد برایشان اهمیت دارد، به اندازه ی کافی گله‌ مند هستند و عمل‌ های زیبایی را کاری بی رحمانه می‌ دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در اینباره می‌ گوید: «عمل‌ های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریباً تمام گونه‌ های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌ اند. در میان گربه‌ ها هم مواردی می‌ بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری‌ های ژنتیکی دست زده اند.»

منبع: تابناک
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • علی مرداد ۴, ۱۳۹۹

    ۲۰ میلیون برا بینی گربه؟
    این پولا رو از کجا میارن؟
    یه سبد سهام خریدیم ۲۰ میلیون به زور جور شد. پدرم مادرم برادرم همه از یه جایی جور کردیم این مبلغو. اما طرف برا بینی گربه ۲۰ میلیون میده.
    تو رو خدا به پیر به پیغمبر قسم میدم بگین از کجا میارین خب.
    راستی اقای علی زمانی ممنونم. تو یه پستی گفته بودین چه سهامی بخره طرف منم سبد طبق همون پر کردیم.
    کارگزاریمون حضوری باهاشون جلسه داشتیم من و چندتا از مشتریاشون بودیم. اخرش برگشته به من میگه بابا تو خودت استاد خرید فروش سهامی. طرف نمیدونه من از روزیاتو کپی میکنم خخخخخخخخخ