آیت الله تبریزیان: فقط زنان ماسک بزنند، مردان نیاز ندارند

آیت الله تبریزیان: فقط زنان ماسک بزنند، مردان نیاز ندارند

آیت الله تبریزیان ، روحانی عراقی ایرانی که به اظهار نظرهای جنجالی اش درباره ی علم پزشکی مشهور است و خود و هوادارانش او را پدر طب اسلامی می خوانند، اخیراً مدعی شده انتقال ویروس کرونا در مردان از طریق هوا وجود ندارد. وی دلیلی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است.

تبریزیان در کانال خود مدعی شده:

«در مردان یا انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلاً وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانمها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌ شود. پس احتمالا اگر فقط خانمها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

اگر در شرع مقدس برای خانمها پوشش صورت سفارش شده و‌ برای آقایان عدم پوشش صورت مورد تاکید است، امری است که علاوه بر مصالح اخلاقی، بر نظام سلامت اسلامی نیز کاملا منطبق است.»

نظر آیت الله تبریزیان درباره ماسک زدن

آیت الله عباس تبریزیان متولد ۱۳۴۱ در نجف، در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده و درس خارج و فقه را هم تدریس می‌ کند. او خود را پدر طب اسلامی نامیده و می‌ گوید علم پزشکی امروز دروغ و فریب است و دستیابی به علم طب همانند فقه است و درمان بیماری‌ ها را باید از قرآن و احادیث استخراج کرد. او پزشکی جدید را «پروژه نفوذ رژیم صهیونیستی، آمریکا و استکبار جهانی» برای نابودی مسلمانان و انقلاب می‌ داند. تبریزیان مبلغ «دعا درمانی» است و در همایشی در یزد گفته‌ بود: «هر بیماری که سوره حمد او را شفا ندهد، هرگز معالجه نخواهد شد.» او آموزه‌ های طبی خود را تنها مرجع درست پزشکی معرفی کرده و مدت‌ ها است که بدون تحصیلات در زمینه ی پزشکی به مداوای بیماران می پردازد و دارو نیز تجویز می‌ کند.

از دیگر اظهارات و اقدامات جنجالی فراوان آیت الله تبریزیان می توان به آتش زدن یکی از کتاب های درسی مشهور رشته پزشکی به نام «اصول طب داخلی هاریسون» اشاره کرد، اتفاقی که در بهمن ماه سال گذشته رخ داد و به سرعت واکنش‌ های منفی گسترده‌ ای را در میان مسئولان وزارت بهداشت، حوزه‌ های علمیه و نیز کاربران شبکه‌ های اجتماعی برانگیخت.

دادستان دادگاه ویژه روحانیت پس از انتشار شایعاتی مبنی بر بازداشت آیت الله تبریزیان گفت که وی اکنون در ایران نیست و در نجف اقامت دارد. پس از این اتفاق، آیت الله تبریزیان با انتشار حکم شعبه ۱۳۶ دادگاه کیفری ۲ مشهد اعلام کرد که با شکایت او، سه پزشک به اتهام «توهین» به او به شلاق محکوم شده‌ اند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • soshsh00 مرداد ۴, ۱۳۹۹

    حماقت مدرن.

    واقعا جای سواله بعضی ادما به جای مغز توی سرشون چی هستش؟

    این یارو واقعا دیگه رسما رد داده، واقا حیف نون
    اون از روغن بنفشه و اینم از این.

  • OLOVEROCK مرداد ۴, ۱۳۹۹

    یکی از خوبی های کرونا اینه که انسان ها (اابته از نوع متفکر و خردمند) جایگاه علم و خرافه رو تو زندگیشون لمس کنن، و خرافاتو از تو زندگیشون بیرون کنن.

  • علی مرداد ۴, ۱۳۹۹

    لطفا بازی موبایل معرفی کنید .

  • علیرضا مرداد ۵, ۱۳۹۹

    امان از جهل و نادانی