برای زیبا شدن خود چه کنیم

برای زیبا شدن خود چه کنیم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زیبا بودن و مهم‌تر از آن زیبا به نظر رسیدن؛ یکی از دغدغه‌های همیشگی ما بوده و به نظر می‌رسد تا پایان عمر نیز همراه ما خواهد بود. زیبایی به هر فردی اعتماد به نفس می‌دهد و تایید این زیبایی توسط دیگران، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر رضایت وی از زندگی بگذارد. این که هر فردی زیباست و زیبایی به نگاه ما بستگی دارد؛ تا حد زیادی درست است؛ اما این گذاره نمی‌تواند به تنهایی ما را راضی کند.

تا به حال فکر کرده‌اید که چند ساعت از شبانه روز را به زیباتر شدن خود اختصاص می‌دهید؟ بگذارید این سوال را بهتر بپرسیم : چه مقدار از وقت خود را صرف رسیدگی به ظاهر خود می‌کنید؟ آراستگی صورت، رسیدگی و اصلاح موها، دقت در انتخاب لباس، رسیدگی مداوم به اندام مختلف بدن و … همگی در نهایت با یک هدف انجام می‌شوند: به دست آوردن زیبایی و زیبا دیده شدن.

مجله اینترنتی ایده آل مگ در این مقاله به ما می‌گوید که چگونه زیبا باشیم ! البته که این جمله بسیار کلی است و در یک مقاله نخواهد گنجید؛ با این وجود اگر مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند را رعایت کنیم؛ می‌توانیم نتیجه کلی را در زیباتر دیده شدن خود ببینیم. راه‌هایی ساده اما بسیار مهم و تاثیر گذار که می‌توانند ما را به آن میزان از زیبایی که به دنبال آن‌هستیم؛ نزدیک کنند.

جادوی چشم ها در زیبایی

می‌گویند اولین قسمت از بدن که در برقراری ارتباط مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چشم است. داشتن چشم‌های زیبا می‌تواند نصف راه را در زیبا بودن شما طی کند. زیبایی ذاتی چشم‌ها ( رنگ و اندزه آن‌ها ) یک بحث است و مراقبت از آن‌ها بحثی دیگر. اگر می‌خواهید چشم‌های فریبنده‌ای داشته باشید؛ نکات زیر را حتما رعایت کنید.

  • برای خوش حالت شدن مژه‌ها ، آن‌ها را روزانه با روغن فندق ماساژ دهید. مژه‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و خوش فرم بودن چشم‌ها دارند.
  • برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا، آن‌ها را به صورت مداوم با روغن نارگیل مالش دهید.
  • برای رفع چین و چروک دور چشم، از انواع چای از قبیل : چای بابونه و چای سبز استفاده کنید. یک دستمال را به چای سرده شده آغشته کنید و به آرامی اطراف چشم‌ها را مرطوب کنید.
  • اگر چشم‌های شما در طول شبانه روز سرخ هستند؛ به یک چشم پزشک مراجعه کرده و این مشکل را رفع نمایید. زیرا سرخی داخل چشم، بر روی زیبایی شما تاثیری منفی خواهد گذاشت.

 

به پوست خود توجه ویژه‌ای داشته باشید

بسیاری از افراد و به ویژه خانم‌ها، اهمیت بسیار زیادی به پوست خود و مراقبت از آن می‌دهند. ما در این مقاله اشاره‌ای به لوازم آرایشی نخواهیم کرد ( زیرا به دفعات درباره آن‌ها شنیده‌اید ). شما می‌توانید با چند ترفند ساده یک پوست زیبا و شاداب داشته باشید:

  1. اگر می‌خواهید از شر یک پوست زخیم و در اصطلاح پوسته پوسته شده راحت شوید؛ به آلوئه ورا سلام کنید. مقداری از عصاره این گیاه را با آب و چند قطره الکل ترکیب کرده و روزانه به پوست خود بمالید. بعد از مدتی نتیجه آن را بر روی شادابی و طراوت پوست خود خواهید دید.
  2. ممکن است شما هم از داشتن یک پوست خشک کلافه شده باشید. در این صورت آب نارگیل می‌تواند یک راه حل عالی برای رفع مشکل شما باشد. آب نارگیل دشمن میکروب‌ها و سموم بدن شما می‌باشد. بنابراین شستن روزانه خود را با این ماده شفابخش فراموش نکنید.
  3. با استفاده از چای سبز با پوست پیر خداحافظی کنید. اگر احساس می‌کنید که پوستش شما طراوت قبلی را از دست داده است؛ یک لیوان چای سبز دم کنید؛ اجازه بدهید به دمای مناسب برسد؛ آن را بر روی یک دستمال اسپری کنید و صورت خود را با دستمال مرطوب شده مالش دهید. این کار را روزانه تکرار کنید.
  4. اگر پف صورت شما را کلافه کرده است؛ هیچ چیز بهتر از چای بابونه نخواهد بود. گیاه بابونه در سریع‌ترین زمان ممکن پف صورت شما را از بین خواهد برد. یک لیوان از چای بابونه را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس یخ را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. نتیجه حیرت انگیز خواهد بود.

لب ها تاثیری عمیق بر روی زیبایی شما دارند

هیچوقت از لب های خود غافل نشوید. یکی از اولین اجزای صورت که دیگران به آن دقت می‌کنند؛ لب‌ها می‌باشند. بنابراین اگر می‌خواهید همواره زیبا دیده شوید؛ اجازه ندهید هیچ عیبی در لب‌هایتان دیده شود. یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در این زمینه برای شما رخ دهد؛ سیاه شدن لب‌ها می‌باشد:

برای از بین بردن سیاهی لب‌ها چه کنیم ؟

برای رفع سیاهی لب کارهای زیادی باید انجام دهید. هرکدام از مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند؛ می‌توانند سیاهی لب‌های شما را کمتر کرده و یا به طور کلی از بین ببرند:

  • سیگار کشیدن را ترک کنید
  • ار رژ لب‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید
  • با اسکراب ( مخلوط روغن زیتون و شکر ) لب های خود را مالش دهید
  • به اندازه کافی آب بنوشید
  • تا می‌توانید ویتامین C مصرف کنید
  • رژ لب‌های تیره را فراموش کنید
  • از ماسک گل رز استفاده کنید

تا می‌توانید برای موهای خود وقت بگذارید

آراستگی، خوش فرم بودن و خوش حالت بودن موها می‌تواند بسیاری از نواقص ظاهری شما را بپوشانند. داشتن موهای زیبا تقریبا آرزوی هر فردی به شمار می‌رود. البته مراقبت از موهای سر کار آسانی نیست و بسیاری از افراد از یک سنی دچار ریزش مو می‌شوند؛ اما با رعایت چند نکته می‌توانید تا حد زیادی از موهای خود حفاظت کرده و آن‌ها را زیبا و خوش حالت کنید:

  1. اگر می‌خواهید شاهد ریزش موی کمتری در حمام باشید؛ پیش از شستن موها، آن‌ها را شانه بزنید. این کار باعث می‌شود موهای شما از حالت درهم تنیدگی خارج شده و شنندگی آن‌ها کمتر شود.
  2. اگر از مواد حالت دهنده‌ی مو استفاده می‌کنید؛ تمام حجم موها را آغشته نکنید. موادی مانند چسب مو، اسپری حالت دهنده مو، ژل مو و نرم کننده‌ها در صورتی که به مقدار زیادی به موها آغشته شوند؛ آن‌ها را چرب و خیس نشان می‌دهند.
  3. در استفاده از شانه‌ها دقت زیادی به خرج دهید. شانه‌هایی که دانه‌های کنار هم و فشرده دارند؛ علاوه بر اینکه باعث افزایش ریزش مو می‌شوند؛ حالت آن‌ها را نیز به هم می‌ریزند. از شانه‌هایی استفاده کنید که دانه‌ها باز داشته باشند.
  4. در هنگام خواب حتما موهای خود را باز کرده و در راحت‌ترین حالت ممکن قرار دهید. بستن موها در طول خواب هم ریشه آن‌ها را ضعیف می‌کند و هم باعث خشک شدن و حالت گرفتن آن‌ها می‌شود.

لباس مناسب بپوشید

لباسی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنید؛ باید کاملا متناسب با استایل و حالت اندام شما باشد. زیبایی، خوش رنگ بودن و سایر موارد نیز در انتخاب لباس اهمیت دارند؛ اما در نهایت مهم‌ترین مساله در این رابطه، تناسب آن لباس با فرم بدن شما می‌باشد. برای مثال در صورتی که بدن شما گلابی شکل است؛ باید لباسی متناسب با این استایل انتخاب کنید:

لباس مناسب برای بدن گلابی شکل

ویژگی‌های اصلی یک بدن گلابی شکل به ترتیب : پایین‌تنه بزرگ، شانه و دور کمر باریک و بالاتنه کوچک می‌باشند. بنابراین در صورتی که بدن شما به این شکل می‌باشد؛ باید در انتخاب لباس به نکاتی که در ادامه و برای لباس مناسب برای بدن گلابی شکل ذکر می‌شوند؛ توجه داشته باشید:

  • دامن‌های بلند و چین دار را فراموش کنید. از آنجایی که پایین تنه شما بزرگ است؛ این نوع از دامن‌ها می‌توانند حالت نامناسبی را در ظاهر شما ایجاد کنند. بهترین انتخاب برای شما، دامن‌های بالای زانو می‌باشند.
  • شلوارهای تنگ را به کلی از لباس‌های خود حذف کنید. بهترین انتخاب برای شما در این زمینه، شلوارهای گشاد می‌باشند.
  • در فصل زمستان نیز حتما از یک بارانی بلند استفاده کنید.
  • در فصل تابستان انتخاب تیشرت‌های تنگ را فراموش کنید.

زیبا بودن در تماس‌های تصویری

یکی از راه‌های ارتباطی که در سال‌های اخیر با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است؛ تماس تصویری آنلاین می‌باشد. بنابراین زیبایی در این تماس‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اصول اولیه‌ای که در این مقاله معرفی شدند؛ در پاسخ به این سوال که چگونه در تماس تصویری زیبا باشیم نیز تاثیرگذار می‌باشند.

با اینحال برای اینکه از ظاهر خود در یک تماس ویدئویی نهایت رضایت را داشته باشید؛ علاوه بر موارد یاد شده؛ به چند نکته دیگر نیز توجه داشته باشید:

  • اتاقی که در زمان تماس تصویری در آن قرار دارید را با نور مناسب روشن کنید. همچنین هیچوقت اجازه ندهید که نور به شکل مستقیم به صورت شما بتابد. زاویه خود را به گونه‌ای تعیین کنید که منبع نور در پشت سر شما قرار داشته باشد.
  • در صورتی که زمان کافی برای استفاده از لوازم آرایشی را در اختیار ندارید؛ می‌توانید با استفاده از فیلتر‌های تصویر که در اکثر نرم افزارهای ارتباط تصویری وجود دارند؛ حالت مناسبی به صورت خود بدهید.
  • به پس زمینه خود در هنگام برقراری یک تماس ویدئویی توجه ویژه‌ای داشته باشید. لوازم اضافی و نامناسب را از فضای پشت سر خود بردارید تا ایده آل به نظر برسید

دیجیاتو
بدون نظر

ورود