شهریه ۵۰ هزار دلاری دانشگاه هاروارد برای کلاس هایی که قرار است آنلاین برگزار شوند

شهریه ۵۰ هزار دلاری دانشگاه هاروارد برای کلاس هایی که قرار است آنلاین برگزار شوند

لوسی تو به خوبی با کلاس های آنلاین و رویدادهای مجازی آشناست. او سال آخر دبیرستانش را در حالی به پایان رساند که کرونا ویروس روی اقصی نقاط دنیا سایه انداخته بود و کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شد.

حالا لوسی خود را برای ورود به دانشگاه هاروارد آماده می کند و امیدوار است که در نخستین سال تحصیل در دانشگاه همکلاسی هایش را از نزدیک ببیند. او در این باره می گوید:

سال آخر دبیرستان را که از دست دادم. خوب می دانم وقتی کلاس ها حضوری نباشند اوضاع چطور است. حالا اما نمی توانم تصورشم را کنم که باید با تمام هم دانشگاهی هایم از طریق مانیتور کامپیوتر آشنا شوم!

دانشگاه هاروارد اوایل امسال اعلام کرد که کلیه کلاس های ترم پاییز آن به صورت آنلاین برگزار می شوند. مدیران این دانشگاه قصد دارند از ورودی های جدید در قالب گروه های کوچک استقبال کنند؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده سال اولی ها در ترم پاییز و سال دومی ها از ترم بهار وارد دانشگاه می شوند و بسیاری از دانشجوها اصلا در پردیس دانشگاهی حضور نخواهند داشت. آن دسته از دانشجوهایی هم که اجازه ورود به کمپ دانشگاه را پیدا می کنند میتوانند از داخل اتاق های خوابگاه در کلاس های آنلاین دانشگاه شرکت نمایند.

دانشگاه هاروارد

البته لوسی با در نظر داشتن پاندمی کووید ۱۹ خود را برای تغییراتی در این ترم آماده کرده بود اما آنچه او را بیش از همه متعجب کرد شهریه ۴۹۶۵۳ دلاری دانشگاه (آن هم به غیر از هزینه اتاق) بود که ظاهرا با وجود آنلاین بودن کلاس ها تغییری نداشته و به روال سابق از دانشجوها دریافت می شود.

در واقع هاروارد برای دانشجویانی مانند لوسی سه گزینه نه چندان ایده آل را در نظر گرفته است:

  • پرداخت ۶۳ هزار دلار شهریه بابت زندگی در کمپ دانشگاه برای یک ترم و داشتن تجربه محدود تعامل با همکلاسی ها و حضور در کلاس های آنلاین
  • پرداخت ۵۴ هزار دلار شهریه صرفا بابت حضور در کلاس های آنلاین از خانه پدری اش در نبراسکا
  • یا استراحت یکساله در خانه به امید آنکه سال آینده خبری از کرونا ویروس نباشد و بتواند شخصا در کلاس های حضوری دانشگاه شرکت کند.

لوسی در اینباره می گوید در گردبادی از ناامیدی به سر می برم و باز هم تلاش می کنم مثبت فکر کنم. زمانی که ما تصمیم گرفتیم هزینه های شهریه را پرداخت کنیم امیدمان این بود که بتوانم از کلیه امکانات دانشگاه همراه با همکلاسی هایم استفاده کنم. کلاس ها بخش کوچکی از تجربه تحصیل در دانشگاه را که بابتش پول می دهیم تشکیل می دهند.

دانشجویانی که قبلا تصمیم دشوار رفتن به هاروارد و پرداخت شهریه سنگین آن را گرفته بودند حالا با چند گزینه پیچیده و البته گیج کننده دیگر روبرو هستند و باید یکی از سه گزینه پیشنهادی هاروارد را انتخاب نمایند: کلاس های آنلاین را بردارند و در کمپ دانشگاه بمانند یا اینکه در خانه درس بخوانند و در نهایت یک سال صبر کنند و از سال ۲۰۲۱ وارد دانشگاه شوند. لوسی که هیچ کمکی بابت پرداخت شهریه دریافت نکرده و میخواهد از طریق وام و بورسیه و البته حمایت والدینش این پول هنگفت را پرداخت کند می گوید: هنوز نمی دانیم که اصلا پرداخت این پول ارزشش را دارد یا خیر؟

جالب است بدانید شهریه سنگین دانشگاه هاروارد در حالی از دانشجویان خواسته شده که دیگر دانشگاه های مطرح آمریکا از جمله پرینستون و ام آی تی تخفیف هایی را به خاطر کرونا ویروس در نظر گرفته اند. برای مثال پرینستون ۱۰ درصد به دانشجوها تخفیف داده و MIT هم از افزایش شهریه ها در سال جدید صرف نظر کرده است، ضمن اینکه هزینه های جاری نظیر پول غذا را هم از شهریه کم کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

با خانم جوانی آشنا شوید که دانشگاه هاروارد او را انیشتین بعدی نامیده است

منبع: cnn
یک نظر

ورود

  • علیرضاس مرداد ۷, ۱۳۹۹

    حالا این هاروارد هست ولی شهریه دانشگاه های آزاد چرا اینقدر بالاست