کشیدن اتوبوس ۱۸ تنی توسط بانوی سیرجانی + ویدئو

کشیدن اتوبوس ۱۸ تنی توسط بانوی سیرجانی + ویدئو

یک بانوی سیرجانی به نام مریم همتی که از او به عنوان قوی ترین زن ایران یاد می شود موفق به کشیدن یک اتوبوس ۱۸ تنی شده است.

چندی قبل فیلم‌ هایی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ها زن جوانی در حال وزنه‌ زدن و انجام ورزش‌ های قدرتی بود؛ بلند کردن وزنه ی ۱۶۰ کیلوگرمی، شرکت در مسابقات قوی‌ ترین زنان ایران و همچنین مسابقات پاورلیفتینگ کشور از جمله ی این کلیپ‌ ها بود. این زن همان مریم همتی، مسئول کمیته ی مچ‌ اندازی و پاورلیفتینگ بانوان شهرستان سیرجان در استان کرمان است.

مریم همتی بعد از انجام ورزش های مختلف از دوران مدرسه، در نهایت به ورزش بدنسازی روی آورد و حالا هفت هشت سالی هست که با داشتن مدرک مربیگری در باشگاه های مختلف به آموزش بدنسازی می پردازد. رشته ی اصلی او پاورلیفتینگ است.

او در مورد فیلم هایی که مدتی قبل در فضای مجازی از او منتشر شد می گوید آن کلیپ ها مربوط به اولین دوره ی مسابقات زیر زمینی پاورلیفتینگ بانوان در تهران بودند. همتی در میان ۱۵۰ شرکت کننده ی این مسابقه توانسته بود به مقام سوم در رشته ی پرس سینه دست یابد.

به گفته ی همتی فدراسیون بدنسازی رشته ی پاورلیفتینگ بانوان را قبول ندارد به همین دلیل  مسابقات آن به صورت زیرزمینی برگزار می شود. این در حالی است که فدراسیون بدنسازی رشته ی وزنه برداری بانوان را به رسمیت می شناسد. البته انجمن پاورلیفتینگ بانوان راه‌اندازی شده است و با اجازه ی وزارت کشور مسابقه برگزار می‌ کند.

همتی مهر ماه سال گذشته در مسابقات قوی ترین زنان کشور شرکت کرد که زیر نظر وزارت کشور برگزار شد. این مسابقه نزدیک به ۶۰ شرکت کننده داشت که غلت لاستیک، حمل چمدان، بلند کردن کنده و غیره از جمله ی بخش های آن بودند.

مریم همتی بیشترین رکورد خود را ۱۶۰ کیلوگرم در رشته ی لیفت عنوان می کند و می گوید اولین زن پاورکار استان کرمان است که مقام آورده است.

همتی همچنین می گوید به هیچ وجه از پودر و آمپول استفاده نمی کند چون این داروها عوارض شدیدی دارند و تنها چیزی که تا به حال مصرف کرده مکمل پروتئین بوده است.

به گفته ی همتی، با وجود انجام ورزش های قدرتی، به دلیل آنکه همیشه روی اصول ورزش کرده هرگز آسیب جسمی ندیده و حالا هیچ مشکلی فیزیکی ای ندارد.

بانوی ورزشکار سیرجانی این تصور رایج که ورزش های قدرتی با روح لطیف زنان متضاد هستند را قبول ندارد و می گوید زنان پاورکار در عین حال که قدرتی کار می کنند روحیه ی لطیفی هم دارند. به گفته ی همتی، این ورزش هم مثل سایر ورزش ها است و سلامتی اولویت این زنان است.

مریم همتی می گوید پدر و همسرش مشوق های اصلی او در این راه بوده اند. همسر همتی خود سابقه ی فعالیت در رشته ی جودو را دارد. این بانوی ورزشکار دارای دو فرزند بوده و در حال حاضر دانشجوی رشته ی تربیت بدنی است.

مریم همتی هدف بعدی اش را افزایش علم مربی گری خود، پرورش شاگردان خوب و کمک به زنان جامعه اش عنوان کرده است.

منبع: رکنا
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Yasin مرداد ۱۱, ۱۳۹۹

    چه معنی داره زن اتوبوس رو بکشه. اصلا چه معنی داره زن جماعت ورزش کنه. کفر همه جا رو برداشته??