فرود فضاپیمای دراگون در خلیج مکزیک پس از دو ماه +ویدیو

فرود فضاپیمای دراگون در خلیج مکزیک پس از دو ماه +ویدیو

فضاپیمای Crew Dragon SpaceX بعد از ۴۵ روز ماموریت در فضا با موفقیت به زمین رسید. رابرت بنکن و داگلاس هرلی، خدمه این فضاپیما که از فضانوردان ناسا هستند غروب روز یکشنبه و بعد از یک سفر ۱۹ ساعته از ایستگاه فضایی بین المللی در سواحل فلوریدا در آب های منطقه فرود آمدند. یک قایق شخصی که پرچمی در حمایت از دونالد ترامپ روی آن نصب شده بود به فضاپیمای Crew Dragon نزدیک شد اما به او دستور داده شد که هر چه زودتر از آن دور شود. میریام کرامر در توییتی در واکنش به بازگشت فضاپیمای اسپیس ایکس چنین نوشت: «در حالی که اسپیس ایکس در حال کار بر روی بازگرداندن باب و داگ از کپسول است، یک قایق شخصی با پرچم دونالد ترامپ به آن نزدیک می شود. یکی از مجریان تلویزیونی ناسا می گوید که شاید در آینده دیگر مناطق فرود را علنی نکنند».

فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس

دو فضانورد مذکور در روز ۳۰ می تاریخ ساز شده و به اولین کسانی تبدیل شدند که سوار بر یک فضاپیمای تجاری، که اینبار توسط اسپیس ایکس ساخته شده بود، به مدار پایین زمین سفر کردند. ماموریت آن ها با عنوان Demo-2، همچنین اولین باری بود که ناسا در طی ۹ سال گذشته فضانوردان خود را از خاک ایالات متحده به فضا می فرستاد.

فضاپیمای Crew Dragon بعد از نزدیک به دو ماه جستجو در فضا در نهایت در آب های پنساکولا در غرب فلوریدا فرود آمد. آخرین باری که فضانوردان در اقیانوس فرود آمده بودند مربوط به جولای سال ۱۹۷۵ و در جریان ماموریت آپولو بوده و از آن به بعد فضانوردان همواره در خشکی فرود می آمدند.

فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس

شاتل فضایی ناسا که در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد مانند هواپیماهای تجاری روی باندهای فرود می نشست. دیگر ابزارهای مدرن پیمایش فضا که دارای خدمه هستند، مانند سایوز روسیه و شنژو چین نیز برای فرود آمدن روی زمین طراحی شده اند. فرود در آب عصری تازه در ماموریت های فضایی ناسا به شمار می آید که اکنون دستکم یک فضاپیمای آماده برای پرتاب فضانوردان به فضا از خاک ایالات متحده را دارد. فرود آمدن روی آب آخرین گام در ماموریت آزمایش سیستم پرواز فضایی انسان با فضاپیمای اسپیس ایکس بود که پرتاب، استقرار، فرود آمدن در آب و عملیات بازیابی خدمه را شامل می شد. فضاپیمای Crew Dragon در هنگام ورود به جو زمین با دمای بسیار سوزان ۱,۹۰۰ درجه سانتیگراد مواجه شد.

فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس

اگر چه ایستگاه فضایی در حدود ۲۶۰ مایلی سطح زمین در حال گردش است، اما رسیدن کپسول حاوی دو فضانورد ناسا به سطح آب حدود یک روز به طول انجامید. فضاپیمای Crew Dragon یک سری مانورها را برای کاهش مدار خود و نزدیک شدن به محل فرود در آب انجام داد و سپس با باز کردن چترهای خود سرعتش را از ۱۷,۵۰۰ مایل بر ساعت به ۱۵ مایل بر ساعت رساند تا برخورد آرام تری با سطح آب داشته باشد. وارد شدن مجدد به جو زمین باعث قطع شدن موقت ارتباط با کپسول شد که ناشی از هوای داغ اطراف کپسول بود. مهندسان اسپیس ایکس، کارشناسان بازیابی پرسنل و خدمه بخش پزشکی سوار بر کشتی بازیابی اسپیس ایکس که Go Navigator نام دارد به کمک دو فضانور شتافته و آن ها را برای سازگاری مجدد با جاذبه زمین آماده کردند.

فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس

اولین پرواز فضایی عملیاتی کمپانی اسپیس ایکس در ماه سپتامبر انجام خواههد شد، جایی که دومین فضاپیمای Crew Dragon چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی خواهد برد.

بیشتر بخوانید: لحظه ورود فضانوردان سفینه اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی + ویدئو

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود