گلشیفته فراهانی شهروند فرانسه شد

گلشیفته فراهانی شهروند فرانسه شد

گلشیفته فراهانی با انتشار پستی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام از دریافت شهروندی فرانسه پس از گذشت ۱۲ سال از ترک ایران خبر داد.

گلشیفته فراهانی

فراهانی چند روز قبل به طور تلویحی در اینستاگرام خود اعلام کرد که رسماً شهروند فرانسه شده است و از هواداران خود بابت حمایت شان از او سپاسگزاری کرد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت:

«تابستانِ ١٣٨٧ از آشیانه پرواز کردم و ١٢ سالِ بعد بر زمین نشستم. از تمامى کسانى که همراهِ من بودند، حتى براى مدتى کوتاه، سپاسگذارم. بدونِ شما رسیدن ممکن نبود.»

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه ای «رهاورد فراهانی» متولد ۱۳۶۲ در تهران، فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا و خواهر شقایق فراهانی است.

او بازیگری را در سال ۷۶ با فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. این نقش آفرینی جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌ الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۷۶ را برای گلشیفته ی ۱۴ ساله به ارمغان آورد.

بوتیک، اشک سرما، ماهی ها عاشق می شوند، میم مثل مادر، سنتوری و درباره الی، دیگر فیلم های مشهور فراهانی در ایران هستند که برای برخی از آن ها هم موفق به دریافت جوایز ارزشمندی شد.

گلشیفته در زمان فعالیتش در ایران با کارگردان مشهور زیادی همکاری کرد، از جمله اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، رسول ملاقلی پور، حمید نعمت الله، بهمن قبادی و عباس کیارستمی.

«درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی آخرین فیلم سینمایی گلشیفته در ایران بود.

فیلم «یک مشت دروغ» (Body of Lies) به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی لئوناردو دیکاپریو، اولین فیلم سینمایی خارجی ای بود که گلشیفته فراهانی در آن حضور پیدا کرد.

نمایی از فیلم «یک مشت دروغ»

در مرداد سال ۸۷، خبر ممنوع‌ الخروج شدن گلشیفته فراهانی به دنبال بازی در این فیلم منتشر شد و پس از مدتی در همان سال، گلشیفته ایران را برای همیشه ترک کرد.

فراهانی پس از مهاجرت از ایران به فعالیت بازیگری خود ادامه داد و در آثار کارگردانان شرقی و غربی زیادی حضور پیدا کرد.

گلشیفته فراهانی در فیلم «دزدان دریایی کاراییب»

او همکاری دوباره ای با ریدلی اسکات در فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان» (xodus: Gods and Kings) داشت، در فیلم «پترسون» (Paterson) جیم جارموش نقش آفرینی کرد، در اپیزود جدید مجموعه فیلم «دزدان دریایی کاراییب» به نام «مردگان حکایت نمی کنند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) حضور یافت و در فیلم اکشن «استخراج» (Extraction) با کریس همسورث همبازی شد.

بهزاد فراهانی، پدر گلشیفته، چندی قبل در برنامه ی «دورهمی» مهران مدیری حضور یافت. او در بخشی از  گفتگوی خود، به صحبت درباره ی فرزندانش پرداخت اما نامی از گلشیفته نبرد، امری که با واکنش کاربران فضای مجازی رو به رو شد.

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • باقرزاده مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

    دو ساعت پیش یه مطلب خوندم تو اینستا طرف نوشته بود چرا بعد ۱۲ سال بهش تابعیت دادن؟
    یکی اومده بود گفته بود تو اروپا اگه بخوایی پیشرفت کنی جلوتو میگیرن. اداره مهاجرت کشورای اروپایی اگه ببینن جای پیشرفت داری کاری میکنن زندگی برات سخت بشه حتی تابعیتو بعد ۱۲ سال میدن. تا طرف مجبور بشه کوچ کنه بره یه کشور دیگه.

    کسی میدونه چرا بعد ۱۲ سال سیتیزنی رو به گلشیفته دادن؟ ما هلند فامیل نزدیک داریم. تقریبا ۵ ساله تابعیتو گرفتن.

    • محمد حسین مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

      کم سوادی یه عده موج میزنه

      هلند من داداشم پی اچ دی میخونه، ۳ ساله اونجاست، اگه کارش جور شه و ویزای کاری بگیره، حدود ۱۲ سال دیگه، یعنی ۱۵ سال طول میکشه تا سیتیزن بشه، این قانون هم تغییر پذیر نیست، سوییس هم ۱۵ ساله، المان و فرانسه ۱۲ سال، و مابقی هم مشخصه

      چه ربطی به پیشرفت داره….
      کمترین جای دنیا همون کاناداست که ۵ ساله سیتیزن میده.