مرد خوش شانس تانزانیایی یک سنگ گرانقیمت دیگر پیدا کرد

مرد خوش شانس تانزانیایی یک سنگ گرانقیمت دیگر پیدا کرد

مرد تانزانیایی که ۳۰ فرزند دارد و قبلا در روزیاتو خواندید با پیدا کردن یک قطعه سنگ گرانبها به ارزش ۲.۴ میلیون پوند یک شبه ثروتمند شده بود باز هم خبرساز شد و اینبار سنگ دیگری به ارزش ۱.۵ میلیون پوند را پیدا کرد.

این مرد که Saniniu Laizer نام دارد سنگ جدیدش را که ۶.۳ کیلوگرم وزن داشت امروز در رویدادی با حضور صدها نفر به فروش رساند. همانطور که اشاره کردیم این معدنچی ماه گذشته نیز دو قطعه سنگ گرانبهای دیگر را در یکی از معادن شمال تانزانیا پیدا کرد که دورتادور آن با دیوارهای بلندی پوشانده شده تا از قاچاق این سنگ های گرانبها به آنسوی مرزهای تانزانیا جلوگیری به عمل بیاید.

گفته می شود فروش خوب این سنگها در بازار، محلی های تانزانیا را به شدت هیجان زده کرده و آنها ضمن اظهار تعجب از ثروت یکشبه این معدنچی او را به خاطر استقامت و سخت کوشی اش مورد تقدیر قرار داده اند.

این مرد خوش شانس که ۵۲ ساله است چهار همسر و ۳۰ فرزند دارد و پیشتر قول داده بود که بخشی از پول حاصل از فروش این سنگ ها را صرف ساختن مدرسه و یک مرکز خرید در محل سکونتش می کند چراکه به گفته او بسیاری از همشهری های او توانایی پرداخت هزینه تحصیل فرزندانشان را ندارند.

آقای Laizer تاکید کرده که قرار نیست به خاطر این ثروت بادآورده سبک زندگی اش تغییر کند و همچنان به کار چوپانی از ۲۰۰۰ گاو خود ادامه می دهد.

اولین سنگی این مرد تانزانیایی پیدا کرد ۹ کیلوگرم وزن داشت و سنگ دوم نیز حدودا ۵ کیلوگرم بود.

گفتنی است پیش از این موفقیت آقای Laizer، بزرگ ترین سنگ گرانبهای استخراج شده از معادن تانزانیا ۳.۱۷ کیلوگرم وزن داشت. تانزانیا از جمله کشورهای آفریقایی است که سنگ های نادر و بسیار گرانقیمتی را در دل خود جای داده است.

ماه گذشته تلویزیون تانزانیا تصاویری از این مرد خوش شانس را در حالی که یک چک بزرگ از پول فروش سنگ اولش در دست داشت نشان داد. John Magufuli  رئیس جمهور تانزانیا نیز ظاهرا طی یک تماس تلفنی در برنامه زنده تلویزیونی با این مرد، موفقیت او را تبریک گفته است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود