افشاگری های پل مک کارتنی در مورد جدایی و دشمنی اعضای گروه بیتلز

افشاگری های پل مک کارتنی در مورد جدایی و دشمنی اعضای گروه بیتلز

سِر پل مک کارتنی می گوید وقتی می شنود مردم او را باعث انحلال و جدایی اعضای گروه بیتلز (The Beatles) در سال ۱۹۷۰ می دانند بسیار ناراحت شده و این موضوع برای وی «بسیار دردناک» است. این خواننده ۷۸ ساله مشهور و از اعضای گروه بیتلز می گوید که به باور مردم اعضای گروه – شامل جان لنون، جورج هریسون، رینگو استار و پل مک کارتنی- پس از جدایی شان در سال ۱۹۷۰ به شدت از هم متنفر بوده اند اما مک کارتنی ادعا می کند که اعضای گروه بیتلز نیز مانند هر خانواده دیگری تنها تنش ها و درگیری های مختصری با هم داشته اند.

گروه بیتلز (The Beatles )

وی در این باره چنین گفته است: «به گمان من وقتی بیلتز از هم پاشید، شاید تصور غلط بر این بود که همه ما از یکدیگر بیزاریم. چیزی که الان فهمیده ام این است که از آنجایی که گروه یک خانواده بود، از آن جایی که یک گروه بود، خانواده ها با هم بحث می کنند و خانواده ها با هم درگیری لفظی دارند. و برخی افراد می خواهند این کار را بکنند و برخی دیگر می خواهند کار دیگری بکنند. پس به نظر من اتفاقاتی که بعد از آن افتاد… تنها راه برای من به منظور نجات بیلتز و اپل و انتشار Get Back از پیتر جکسون و آنچه که به ما اجازه داد Anthology را منتشر کنیم و تمام آهنگ های فوق العاده ای که بیتلز منتشر کرد، این بود که از گروه شکایت کنم. اگر این کار را نمی کردم، همه چیز در اختیار آلن کلین قرار می گرفت. تنها راهی که جلوی من قرار داده شد تا گروه را نجات دهم همان کاری بود که انجام دادم».

گروه بیتلز (The Beatles )
پل مک کارتنی

پل مک کارتنی در ادامه صحبت های افشاگرانه خود چنین می گوید: «با خود گفتم خب من از آلن کلین شکایت می کنم و به من گفته نشد که نمی توانم زیرا او بخشی از آن نبود. به من گفته شد که باید از بیلتز شکایت کنم». تصمیم مک کارتنی به تنش و درگیری بین اعضای گروه بیتلز تبدیل شد و جان لنون آهنگ How Do You Sleep? را به وضوح خطاب به پل مک کارتنی نوشت که سهم زیادی در افزایش تصورات غلط در مورد درگیری اعضای گروه داشت. پل مک کارتنی در ادامه صحبت های خود در این مورد می گوید :«به یاد دارم که داشتم یک مقاله را می خواندم، یک مصاحبه با یوکو. او حامی بزرگ جان بود. این برایم قابل درک است اما در این مقاله او گفته بود: پل هیچ کاری نکرد. تنها کاری که او کرد تنها رزرو کردن استودیو بود. و من با خود گفتم: اوه ، نه و بعد جان آن آهنگ معروف را نوشت».

گروه بیتلز (The Beatles )

عضو گروه مشهور بیتلز در ادامه مدعی می شود که جان لنون در نوشتن این ترانه از پیشنهادهای آلن کلین استفاده کرده و کلین هنگام نوشتن متن این ترانه حضور داشته است: «خب شما با این فضا مواجه می شوید: بیایید پل را شکار کنیم، او را در یک ترانه قرار دهیم. و این مسائل بسیار دردناک بود». وی می گوید که احساس گناه و تنفر از خود باعث شده که این حس در شعرها و کارهایش نیز نفوذ کرده و دیگران نیز متوجه ردپای تنفر و انتقاد از خود در کارهای او شوند. در طول دوران همکاری شان در کنار هم، گروه بیتلز به یکی از مشهورترین و موثرترین گروه های موسیقی تبدیل شده و پرفروش ترین آلبوم های تمام دوران را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: چرا جان لنون در وصیت نامه خود نامی از پسرش جولین نیاورد؟

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود