نبرد خونین و حیرت انگیز دو زرافه نر در آفریقای جنوبی + ویدیو

نبرد خونین و حیرت انگیز دو زرافه نر در آفریقای جنوبی + ویدیو

نبرد بسیار خشن و خونین بین دو زرافه نر توسط دوربین یک گردشگر در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی شکار شده است. این ویدیو جذاب از نبرد این دو جانور نشان می دهد که دو زرافه سرهایشان را به گردن یکدیگر می کوبند تا اینکه نر آلفا یا همان نر قالب که سردسته گروه زرافه ها و قوی ترین آن هاست موفق می شود نر به چالش کشنده خود را شکست داده و بعد از به زمین زدن او، به نشانه پیروزی پایش را روی بدن زرافه شکست خورده گذاشته و زانو بزند. به گفته شاهدان، این نبرد در ۵ آگوست رخ داده و در کل حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامیده است.

نبرد خونین دو زرافه نر

این دو نشان می دهد که دو زرافه با قدرت و خشونت تمام گردن و سرهایشان را تاب داده و به یکدیگر می کوبند. در نهایت یکی از زرافه‌ها زمین خورده و دیگری بالای سر او ایستاده و سمش را روی بدن او قرار می دهد. با این وجود، بعد از چند دقیقه، زرافه شکست خورده که یکی از گوش هایش کنده شده و در حال خونریزی است سعی می کند بار دیگر روی پاهایش بایستد. رقیب پیروز او اما به سرعت بار دیگر ضربات سر خود را به گردن او وارد کرده و بدون نشان دادن زره ای ترحم، بار دیگر رقیب شکست خورده را به زمین می دوزد. این بار حیوان پیروز بالای سر او ایستاده و با یک ضربه سم بار دیگر او را به زمین انداخته و به نشانه پیروزی و برتری سمش را بار دیگر روی شکم او قرار می دهد.

وقتی که زرافه مغلوب برای بار دوم از جایش بلند می شود این بار نیز مورد حمله قرار گرفته اما در نهایت موفق می شود از جایش بلند شود. در ادامه حیوان پیروز او را در حال ترک قلمرو خود مشایعت می کند. ادریش، مردی که این نبرد را به تصویر کشیده است می گوید:«تمام این درگیری حدود ۴۵ دقیقه ادامه داشت و در حالی به پایان رسید که نر پیروز، نر مغلوب را مشایعت کرد تا از به اصطلاح قلمرو او خارج شود. زرافه مغلوب به شدت زخمی شده و برای باقی عمر خود زخم های ناشی از این نبرد را بر تن خود خواهد داشت، که یادآور این نبرد ویرانگر خواهند بود که وی با آن مواجه شد».

نبرد خونین دو زرافه نر

نبرد زرافه ها به ندرت در طبیعت شکار می شود. با این وجود ویدیو مذکور از نبرد زرافه‌ها نشان می دهد که دو زرافه نر از تکنیک نبرد گردن زدن برای نشان دادن قدرت و برتری خود به یکدیگر استفاده می کنند، نبردی که برای بدست آوردن یا حفظ قلمرو یا زرافه‌های ماده صورت می گیرد. در این گونه نبردها، زرافه‌ها گردن دو متری خود را تاب داده و به سر و گردن یکدیگر می کوبند تا جراحات شدیدی به رقیب وارد نمایند. هدف از این تکنیک بر هم زدن تعادل رقیب، زمین زدن یا ترساندن اوست. گردن زدن ممکن است بیش از نیم ساعت به طول بینجامد که به قدرت دو زرافه و میزان نزدیکی این قدرت بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: واقعیاتی جالب و باورنکردنی در مورد زرافه ها که شما را شگفت زده خواهند کرد

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود