موجودات دریایی در ساحل ؛ نمایشگاه مجسمه هایی از جنس چوب های آب آورده

موجودات دریایی در ساحل ؛ نمایشگاه مجسمه هایی از جنس چوب های آب آورده

در دوران شیوع کرونا، نمایشگاه مجسمه های چوبی که از چوب های آب آورده در ساحل دریا ساخته شده اند باعث شادی در سواحل استرالیا شده اند.

پیت راش ، هنرمندی از اهالی ساحل مرکزی استرالیا، آثار هنری خود را با کمک چوب‌های آب آورده در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا کنار ساحل ساخته و برای عموم مردم به نمایش گذاشته است.

پیت راش هنرمند یک مجسمه ساده اسب را به طرز حیرت انگیزی در ساحل تریگال از مواد طبیعی ساخت و با بازخورد مثبت محلی ها رو به رو شد. همین استقبال باعث شد او برای برپایی یک نمایشگاه حیوانات در کنار دریا الهام بگیرد که شامل اسب ها و جانداران بزرگ دیگر می‌شد.

راش در کار خود از هیچ سیم یا رشته ای استفاده نمی کند؛ او فقط چوب های آب آورده، کتان و جلبک دریایی را در ساخت آثار خود امتحان کرد و سعی داشت هنگام ساخت مجسمه ها در پوشش گیاهی طبیعی هیچ مزاحمتی ایجاد نکند.

شب کاری در دوران کرونا

راش برای جلوگیری از ازدحام و جذب جمعیت تماشاچیان مشتاق در طی دوران شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر در شب ها کار می کرد. به عقیده این هنرمند، در نهایت، کمی سرگرمی برای آخر شب داشتم و مجسمه هایی می ساختم که بیشتر آنها را اقیانوس به من داده بود.

پیت راش ، پیش از شیوع کرونا ویروس ، برای گالری ها مناظر دریایی را نقاشی می کرد.

واکنش مثبت اطرافیان و محلی ها او را تشویق به ساخت مجسمه های بیشتر کرد. بنابراین ، او ابتدا یک اسب جنگی بزرگ در ابعاد یک اسب واقعی را برای روز ملی استرالیا ساخت.

این اولین مجسمه او بود که از جنس چوب آب آورده در ساحل تریگال ساخته شد. سپس ، یک زرافه و یک ماموت پشمالو با اندازه سه چهارم اندازه واقعی و بعد از آن، یک پرنده عظیم الجثه با ۳ متر قد جزو آثار هنری راش قرار گرفتند.

راش می گوید ، عکاسان ساحل مرکزی این کار را به سطح دیگری رساندند. تیم فیِر، عکاس محلی، برای ایجاد تصویر دلخواه از پرنده غول پیکر با نور بازی کرد.

راش به سرعت با طرفداران و دنبال کنندگان وفاداری در میان مردم آن منطقه مواجه شد که از تماشای او هنگام پیاده روی های روزانه خود لذت می بردند.

او همچنین شروع به تجربه سایر عناصر طبیعی مانند سنگ و ماسه کرد.

آنچه در ادامه مشاهده می کنید، تصاویری از مجسمه های این هنرمند استرالیایی در ساحل است.

به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز بخوانید:

هنرمندی ژاپنی که کارتن های قدیمی را به مجسمه های خارق العاده و شگفت انگیز تبدیل می کند

نگاهی به مجسمه‌های چوبی بی‌نظیری که زندان روحی انسان را نشان می‌دهند

تماشای آثار شاگردان پرویز تناولی: این مجسمه ها را بپوشید

گشتی در میان شگفت انگیزترین مجسمه‎ های آبی دنیا

نگاهی به تعدادی از عجیب ترین مجسمه های دنیا

نگاهی به بزرگ ترین مجسمه های ساخته شده از دست در گوشه و کنار جهان

مجموعه تصاویر افرادی که به خوبی می توانند با مجسمه های شهری نیز سوژه خنده و شوخی بسازند

منبع: theguardian
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود