تصاویر مراسم خاکسپاری ماه چهره خلیلی در لندن + ویدئو

تصاویر مراسم خاکسپاری ماه چهره خلیلی در لندن + ویدئو

پیکر ماه‌ چهره خلیلی ، بازیگر سینما و تلویزیون ایران دیروز سه شنبه ۲۱ مرداد در لندن به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری مرحومه خلیلی در آرامگاهی به نام هندن با حضور خانواده و نزدیکانش برگزار شد. تیمی خبری از صداوسیمای ایران هم در محل حضور داشتند و گزارشی از مراسم تهیه کردند.

ماهنده سلیمانی، مادر مرحومه خلیلی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما ضمن قدردانی از ابراز همدردی گسترده ی مردم ایران و جامعه ی هنری کشورمان با خانواده ی مرحومه خلیلی اظهار داشت: ما هم ملت ایران را دوست داریم هر چند که از آنان دوریم.

وی افزود: درخواست‌ های بسیاری مطرح شد که پیکر ماه چهره به ایران منتقل و خاکسپاری شود، اما از آنجا که خانواده ی وی در انگلستان ساکن هستند، خواستیم اجازه دهند پیکرش در مکانی که خانواده حضور دارند به خاک سپرده شود.

مادر مرحومه ماه چهره خلیلی با تأکید بر اینکه روح ماه چهره، چون قلب ما با ایران و ایرانی خواهد بود، درباره ی ویژگی‌ های اخلاقی دختر درگذشته اش گفت: ماه چهره روز عید قربان متولد شد و روز عید غدیر جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: ماه چهره ارادت خاصی به حضرت علی (ع) داشت و شاید بسیاری از مردم به علت اینکه ماه چهره به ائمه ی اطهار (ع) ارادت خاصی داشت بیشتر او را دوست داشتند.

ابراهیم اشرفی، همسر مرحومه ماه چهره خلیلی هم با اشاره به عشق و ارادت ماه چهره به حضرت علی و ائمه اطهار گفت: ارادت ماه چهره را می‌ توان در امضاهایش مشاهده کرد که در همه ی آن‌ ها عدد ۱۱۰ را درج می‌ کرد که در حروف ابجد نام مبارک حضرت علی (ع) است.

مراسم خاکسپاری ماه‌ چهره خلیلی
پست ابراهیم اشرفی، همسر ماه چهره خلیلی در اینستاگرام خود

وی افزود: من خیلی اهل فضای مجازی نیستم، اما پستی که درباره ی ماه چهره در حساب اینستاگرام قرار دادم صد و دهمین پستم شد.

همسر مرحومه ماه چهره خلیلی با تأکید بر اینکه وی به شدت علاقه‌ مند به ایران بود به نمونه‌ ای از آن اشاره کرد و گفت: ماه‌ ها پیش از تولد فرزندمان تأکید داشت که حتماً فرزندمان در ایران متولد شود و شناسنامه ی ایرانی داشته باشد و این در حالی است که ماه چهره بیش از سی سال در اروپا زندگی کرد و به راحتی می‌ توانست فرزند خود را در انگلستان به دنیا آورد.

دکتر لیلا حمیدی منش که به گفته ی خانواده ی وی در آخرین لحظات در کنار مرحومه ماه چهره بود نیز درباره ی آخرین ساعت عمر این بانوی هنرمند گفت: ماه چهره در لحظات آخر عمر از من خواست برایش صدای اذان پخش کنم و او با صدای اذان جان به جان آفرین تسلیم کرد و در آرامش به دیار باقی عزیمت کرد.

ماه چهره خلیلی صبح روز جمعه ۱۷ مرداد در سن ۴۳ سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده در لندن درگذشت. او متولد دی ماه ۱۳۵۵ در لندن و نوه ی دختری پروین سلیمانی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران بود. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و همچنین یک دوره ی بازیگری را در مدرسه ی متد لندن گذرانده بود.

او پس از سال ها به ایران بازگشت و در سال ۸۱ برای اولین بار با بازی در فیلم سینمایی «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری وارد عرصه ی سینما شد.

ماه چهره خلیلی در کنار همسر و پسرش
ماه چهره خلیلی و مادربزرگش، پروین سلیمانی

خلیلی به فعالیت بازیگری خود در ایران ادامه داد. او در چندین فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و تله فیلم نقش آفرینی کرد که معروف ترین آن ها سریال های «مختارنامه»، «در چشم باد» و «کلاه پهلوی» بود.

فیلم سینمایی «اشنوگل» در سال ۹۵ و سریال تلویزیونی «مرضیه» در سال ۹۸ آخرین پروژه های خلیلی بودند.

ماه چهره خلیلی در سال ۹۲ با ابراهیم اشرفی، تصویربردار سینما ازدواج کرد و صاحب پسری به نام پرواز شد که حالا ۵ سال دارد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات نعیمه نظام دوست درباره علت مرگ ماه چهره خلیلی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود