لباس منچستر سیتی با طرح بته جقه ایرانی رونمایی شد

لباس منچستر سیتی با طرح بته جقه ایرانی رونمایی شد

باشگاه های فوتبال معمولا برای آنکه تنوع رنگی بیشتری به لباس های رسمی خود بدهند پیش از آغاز فصل جدید از طرح های دوم و سوم خود نیز رونمایی می کنند و منچستر سیتی انگلستان یکی از این تیم هاست که در سال های اخیر چنین رویه ای را در پیش گرفته است.

اگر از علاقمندان به فوتبال باشید حتما خاطرتان هست که لباس سوم منچستر سیتی برای سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در زمان رونمایی بسیاری را شوکه کرد. طرح زرد و صورتی این لباس که البته در نوع خود بسیار متفاوت و تازه بود متاسفانه نتوانست توجه هوادارانش را به خود جلب کند و به خاطر رنگ های تندی که در آن به کار رفته بود با انتقادات زیادی روبرو شد.

لباس فصل پیش منچستر سیتی که مورد انتقاد قرار گرفت

حالا طرح لباس سوم منچستر سیتی برای فصل آتی فوتبال رونمایی شده و باید بگوییم در کمال تعجب این لباس حاوی بته جقه ایرانی است. البته اشاره کنیم که برخلاف ما ایرانی ها ظاهرا طرح لباس سوم منچستر سیتی چندان به مذاق هواداران این تیم خوش نیامده و از همین حالا موج اعتراضات و انتقادات علیه آن به راه افتاده است.

طرح لباس سوم منچستر سیتی برای سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ توسط برند شناخته شده پوما ارائه شده بود و طرح امسال را هم اثر طراحان همین شرکت است.

برند پوما در مورد طرح لباس سوم منچستر سیتی با بته جقه ایرانی گفته است:

عرصه موسیقی شهر منچستر همواره تحت تاثیر برندهای جهانی دیگر بوده است. در سال های ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۶ نیز برنامه ای به نام بهترین های پاپ پخش می شد که سری اول آن در شهر منچستر فیلمبرداری و تهیه شد. لباس سوم منچستر سیتی هم با الهام از طرح بته جقه یا سرو خمیده طراحی شده که نماد ایران و ایرانیان است و ظاهرا در سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ میلادی به نماد این برنامه موسیقی بدل شده بود.

با این حال همانطور که اشاره کردیم این طرح مورد استقبال هواداران تیم منچستر سیتی قرار نگرفته و بسیاری از آنها در توییتر نسبت به انتخاب این لباس انتقاد کرده اند. البته انتقادی به خود طرح بته جقه نبوده و در مقابل کاربران نسبت به کلیت این طرح گلایه دارند.

لباس سوم منچستر سیتی

کاربری در توییتر خود نوشت:

لباسی که برای بازی های خانگی طراحی کردید هم بد بود و این یکی افتضاح است. پوما نشان داد که بدترین طراح لباس برای تیم ماست.

کاربر دیگری ضمن اشاره به لباس اول منچستر سیتی نوشت:

چرا پوما فکر میکند که طرح شیشه های شکسته روی لباس یا سلول هایی که انگار زیر میکروسکوپ قرار دارند برای لباس تیم ما جذاب است؟ اینکه مردم را از خرید محصولات تان منصرف کنید بدترین الگوی کاری است.

کاربر دیگری نوشته:

فکر کنم مادرم یک کاغذ دیواری با همین طرح دارد که مربوط به دهه ۷۰ است.

 

بیشتر بخوانید:

اقدام جالب پرستاران در پوشاندن لباس هایی با طرح قهرمانان بر تن نوزادان نارس

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • Javad مرداد ۲۲, ۱۳۹۹

    حق دارن
    بته جقه برای لباس ورزشی مناسب نیست بیشتر برای جانماز و رومیزی و … خوبه