طرز تهیه نان ابری با ۳ ماده ساده و بدون آرد ؛ جدیدترین گرایش کاربران تیک تاک

طرز تهیه نان ابری با ۳ ماده ساده و بدون آرد ؛ جدیدترین گرایش کاربران تیک تاک

این روزها تیک تاک ، شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیو ، مملو از جدیدترین ترفندهای تهیه غذا شده است. به تازگی ما با یک مدل نان جدید با ظاهر عجیب و البته جالب در تیک تاک مواجه شدیم که فکر کردیم شما هم از دیدن و تهیه آن لذت می‌برید: نان ابری !

نان ابری جدیدترین ترند یا گرایش کاربران تیک تاک در این روزهاست که ویدیوهای بسیاری از کاربران در حال تهیه این نان پف‌دار نرم منتشر شده است.

تهیه نان ابری خیلی سخت نیست و تنها به ۳ ماده تشکیل دهنده نیاز دارد که حتما در آشپزخانه شما پیدا می‌ شود: تخم مرغ ، شکر ، نشاسته.

طرز تهیه نان ابری

اولین نان ابری سفید بود !

اولین کلیپی که از نان ابری توسط یک کاربر منتشر شد با ترکیب سفیده تخم مرغ، کمی شکر و نشاسته با همزن برقی است. این ترکیب در نهایت در دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت یا حدود ۱۵۰ درجه سانتی گراد در فر طبخ شد.

وقتی کاربر بعد از ۲۵ دقیقه نان را از فر بیرون آورد و نان را تکه و از هم باز کرد، با یک ترکیب نرم ابری و پف‌دار رو به رو شد.

این ویدیو بیش از ۴ میلیون بار دیده شد و برای هر کسی که بلاگر غذا یا آشپز بود الهام بخش امتحان کردن و آموزش آن به دیگر کاربران شد.

طرز تهیه نان ابری

دومین نان ابری آبی شد !

بعد از چند هفته، یک کاربر دیگر همین دستور طبخ را دنبال کرد منتها با کمی تغییر. او کمی رنگ غذای آبی رنگ هم به ترکیب خود اضافه کرد. به نظر او این نان حالا او را به یاد ابرهای آسمان می انداخت و برای همین اسمش را نان ابری گذاشت.

نان ابری آبی رنگ او حالا بیش از ۲۱.۶ میلیون بار در زمان پست شدن در تیک تاک بازدید داشت.

طرز تهیه نان ابری

سومین نان ابری پشمکی و شکلاتی شد !

کاربر دیگری کمی ذوق به خرج داد و از رنگ ژلی آبی رنگ که مخصوص غذاست و کمی تکه های خورد شده بیسکوییت شکلاتی اورئو در ترکیب نان خود استفاده کرد. حالا چیزی که بعد از طبخ قابل شاهد بود نانی عجیب با بافتی شبیه پشمک آبنباتی بود.

با این که دستور تهیه نان ابری خیلی ساده است اما چند نکته کلیدی دارد که حتما باید رعایت شوند تا نتیجه دلخواه را به شما بدهد و در نهایت نان ابری شما پف‌دار و نرم مثل ابر باشد.

طرز تهیه نان ابری

نکات مهم در تهیه نان ابری

۱- مدت زمان هم زدن

سخت ترین قسمت تهیه نان ابری این است که بدانید چه زمانی دست از هم زدن بردارید. شما نباید بیش از اندازه ترکیب را هم بزنید زیرا به یک باره حالت پف دار خود را از دست می‌دهد. از سوی دیگر، اگر ترکیب کم هم زده شود، آن بافت پف‌دار نرم مثل ابر را به شما نخواهد داد.

۲- استفاده از همزن برقی

به توصیه یکی از کاربران، حتما از یک همزن برقی برای این کار استفاده کنید تا این ۳ ترکیب به خوبی با هم مخلوط شوند و مدام به ترکیب نگاه کنید تا مطمئن شوید شکل خامه ای پف‌دار سفت به خود گرفته است.

وقتی همزن را از ترکیب خارج می کنید باید شکل یک قله یا منقار پرنده را داشته باشد.

۳- دمای ظرف و دمای تخم مرغ

بهتر است ظرفی که قرار است ترکیب را هم بزنید ۵ دقیقه قبل از شروع هم زدن سفیده تخم مرغ در فریزر بگذارید تا آن ترکیب خامه ای و سفتی که مد نظرتان است را برایتان ایجاد کند.

کار کردن با سفیده تخم مرغ می تواند خیلی استراتژیک و حساس باشد زیرا شما باید دمای دقیق تخم مرغ ها را بدانید. بهتر است از ظرف یا کاسه خنک برای هم زدن تخم مرغ ها استفاده کنید.

۴- عدم استفاده از زرده تخم مرغ

علاوه بر اینها، نکته مهم دیگر این است که هیچ مقدار یا تکه از زرده تخم مرغ نباید در سفیده تخم مرغ وارد شود. در واقع شما باید زرده و سفیده تخم مرغ را کاملا از هم جدا کرده و فقط از سفیده تخم مرغ برای تهیه نان ابری استفاده کنید. سفید را هم لازم است به اندازه کافی هم بزنید.

طرز تهیه نان ابری

روش طعم دار کردن نان ابری

تهیه نان ابری فقط چند مرحله ساده دارد. وقتی نوبت به طعم دار کردن نان می رسد، شما می توانید کمی وانیل به ترکیب خود اضافه کنید تا مطمئن شوید نان شما خیلی بوی تخم مرغ نمی دهد.

نان ابری از تخم مرغ بیشتر و مقدار کمی شکر تهیه می شود. افزودن وانیل به آن می تواند طعمی شبیه به مارشملو به آن بدهد که در واقعا دوستش خواهید داشت.

طرز تهیه نان ابری

تهیه نان ابری به سلیقه خودتان

طرز تهیه نان ابری هم درست مثل قهوه دالگونا می تواند با طعم های جدید متفاوت شود. در واقع نان ابری مثل یک بوم نقاشی سفید هست که می توانید با رنگ‌ها، شکل‌ها و ابعاد مختلف با آن بازی کنید. نان ابری را می توانید با هر چیزی درست کنید. به همین دلیل است که این روزها خیلی پرطرفدار شده و استقبال زیادی از آن می شود.

تهیه نان ابری هر قدر که غیرممکن به نظر می رسد، همان قدر هم ساده است. فقط چند ترکیب ساده دارد که شما می توانید با هر طعم دهنده و رنگی آن را درست کنید.

تنوع دستورهای تهیه نان ابری از زمین تا ثریا و در میان ابرهای پنبه‌ای است.

به شما پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را هم بخوانید:

طرز تهیه نان بربری در خانه ؛ یک دستور ساده برای پخت نان در روزهای شیوع ویروس کرونا

خوشمزه روز: طرز تهیه نان سیر [تماشا کنید]

خوشمزه روز: طرز تهیه نان بستنی با پودر زغال [تماشا کنید]

خوشمزه روز:طرز تهیه دو نوع نان شیرین برای صبحانه [تماشا کنید]

منبع: insider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • زری بهمن ۲۳, ۱۴۰۱

    من درست کردم و مزه تخم مرغش تو ذوق میزد. تازه به جای پودر وانیل از اسانس وانیل استفاده کردم.اگه همونم اضافه نمیکردم قابل خوردن نبود.به نظرم اگه از اسانس ژله که طعم میوه داره استفاده کنیم خوشمزه بشه.