تاریخچه خاندان تارگرین در سریال بازی تاج و تخت ؛ از والیریا تا آخرین اژدها [قسمت دوم]

تاریخچه خاندان تارگرین در سریال بازی تاج و تخت ؛ از والیریا تا آخرین اژدها [قسمت دوم]

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون بود که به خاطر روایت های متنوع، شخصیت های مختلف و جزییات بسیار دقیقش مورد توجه قرار گرفت. همانطور که بسیاری از خوانندگان این مطلب می دانند این سریال در مورد کشمکش ها، اتحادها و خیانت های خاندان هایی پرنفوذ و قدیمی بود که برای رسیدن به قدرت با یکدیگر رقابت داشتند. یکی از مشهورترین، مرموزترین و البته قدیمی ترین و موثرترین خاندان های سریال بازی تاج و تخت خاندان تارگرین ها بود که هر یک از داستان های فرعی سریال به نحوی به آن ها ارتباط داشت.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

بخشی از رمز و رازهای بازی تاج و تخت نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به این خاندان بود. با این وجود پی بردن به بسیاری از اسرار و پیچیدگی های سریال بازی تاج و تخت بدون اطلاع از تاریخچه این خاندان دشوار است و به همین بهانه در قسمت دوم این مطلب قصد داریم شما را با بخشی دیگر از تاریخچه خاندان تارگرین ها آشنا کنیم.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

شورش های گاه و بیگاه

ایگان تارگرین ۳۷ سال پس از تصرف وستروس درگذشت که در دهه های بعد به یک سری خیزش ها و شورش ها منتهی شد. در یکی از موارد شاه والچر اهل دورن علیه اینیس تارگرین اعلان جنگ داد که به سرعت مغلوب شد. سپس یک روحانی-پادشاه در آیرون آیلندز سعی کرد آیرون بورن ها را علیه تاج و تخت تارگرین ها بشوراند اما لرد گریجوی که به تارگرین ها وفادار بود به سرعت به تحرکات او پایان داد. شورش بعدی در کوهستان های ویل رخ داد که میگور تارگرین با استفاده از اژدهای خود، بالریون، به این قائله پایان داد. یاغی دیگری که خود را از نوادگان هارن سیاه معرفی می کرد توانست هارنهال را تسخیر کند اما علیرغم دوام بیشترش نسبت به شورش های دیگر، شورش او نیز در نهایت بی نتیجه ماند.

با این وجود مهم ترین و تاثیرگذارترین شورش در میدان نبرد رخ نداد بلکه از درون کلیسا بود. شاخه نظامی متعلق به دین هفت گانه در مخالفت با سنت چند همسری و ازدواج با محارم تارگرین ها دست به شورش زد. این شبه نظامیان به چنان قدرتی دست یافتند که اینیس اول را وادار به فرار از پایتخت کردند. بدنبال مرگ او در دراگون استون، میگار تارگرین دوره حکومت ظالمانه خود را آغاز کرد. او به بیرحمی و شقاوت شهرت یافت و مرگ رازآلودش باعث خرسندی بسیاری شد. بدنبال او نوبت به زمامداری جاهیریس رسید که به جاهیریس آشتی دهنده ملقب شد. با صبر و حکمت، او توانست با دین هفت گانه به توافق و صلح دست یابد.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

بلک فایرها

اگر چه تارگرین ها قرن ها توانسته بودند کنترل خود بر قدرت در وستروس را حفظ کنند اما این خاندان بزرگ در درگیری که بعدها به رقص اژدهایان مشهور شد تقریباً از درون از هم پاشید. ایگان دوم و خواهر ناتنی اش رینیرا هر دو بر این باور بودند که وارث قانونی آیرون ثرون هستند و برای رسیدن به هدف خود حاضر به هر گونه کشتار بودند. در جریان این درگیری هزاران نفر از نیروهای این خواهر و برادر و خود آن ها نیز کشته شدند. ایگان سوم، پسر رینیرا در ادامه به عنوان پادشاه تارگرین ها انتخاب شد. حدود ۵۰ سال بعد از ان این سوال که چه کسی باید بر تاج و تخت وستروس حکمرانی کند در قالب شورش های بلک فایرها بازگشت. ایگان چهارم با مشروعیت بخشیدن به چندین فرزند نامشروع خود در هنگام مرگ آتش این درگیری ها را روشن ساخت.

این فرزندان نامشروع که با نام حرامزادگان بزرگ شناخته می شدند اکنون ادعای مالکیت تاج و تخت وستروس را داشتند. وارث واقعی ایگان چهارم که دیرون دوم نام داشت سعی کرد برادران و خواهران ناتنی اش را آرام سازد اما موفق نشد و بدین ترتیب جنگ داخلی بین آن ها درگرفت. دیمون بلک فایر سعی کرد کنترل وستروس را در اختیار بگیرد اما موفق به این کار نشد. اگر چه او در نبرد کشته شد اما پسران و نوادگان او در نزدیک به ۶۰ سال آینده بارها برای بدست آوردن تاج و تخت وستروس با تارگرین ها جنگیدند. شورش های بلک فایرها تنها زمانی که آخرین مردان بلک فایر در جریان جنگ های موسوم به ناین پنی کشته شدند به پایان رسید.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

قیام رابرت برثیون و پایان حکومت تارگرین ها

سه دهه بعد از آخرین شورش بلک فایرها، رفتارها و اعمال شاهزاده ریگار تارگرین برای همیشه سرنوشت هفت قلمرو را تغییر داد. ریگار، اولین فرزند پسر شاه ایریس دوم که با پرنسس الیا مارتل ازدواج کرده بود ظاهراً لیانا استارک را ربود، دختری که قرار بود با رابرت برثیون ازدواج کند. برندون استارک، برادر لیانا، به رد کیپ در کینگز لندینگ رفته و خواهان مبارزه تن به تن با ریگار شد اما شاه ایریس دوم او، مردانش و پدرش لرد ریکارد استارک را با قساوت تمام به قتل رساند. سپس ایریس به جان آرین، لرد ویل، دستور داد که سر رابرت برثیون و ند استارک را برای او بفرستد. جان آرین از انجام این کار اجتناب کرد و با جمع آوری نیروهایش دست به شورش زد. نیروهای شورشی به سمت جنوب پیشروی کرده جایی که رابرت برثیون در نبرد تن به تن موفق به کشتن ریگار شد.

در ادامه ند استارک خواهرش لیانا را در برج شادی دورن یافت که در هنگام تولد فرزندش در بستر مرگ بود. در آن زمان کمتر کسی می دانست که لیانا در واقع توسط ریگار ربوده نشده و او و ریگار عاشق همدیگر بوده و در واقع با هم ازدواج کرده بودند. لیانا لحظاتی قبل از مرگ از ند قول می گیرد که مواظب پسر او و ریگار باشد و نام ایگان را برای او انتخاب می کند. همزمان با این حوادث، کینگز لندینگ به کمک لنیسترها تسخیر و غارت می شود. وقتی شاه ایریس دوم یا همان شاه دیوانه از نقشه خود برای نابود کردن کینگز لندینگ با آتش وحشی پرده بر می دارد، جیمی لنیستر که از اعضای گارد پادشاه بود او را به قتل می رساند. ند استارک همراه با ایگان کوچک از دورن باز می گردد و ادعا می کند که او در واقع بچه حرامزاده خودش بوده و جان اسنو نام دارد. سپس دوران زمامداری رابرت برثیون در وستروس آغاز شده و حکومت تارگرین ها بعد از قرن ها به پایان می رسد.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

خاندانِ در تبعید

فرزندان نجات یافته شاه ایریس دوم، ویسریس و دنریس تارگرین، سال های نوجوانی خود را در شهرهای آزاد گذرانده در حالی که تلاش دارند از دست قاتلان اجیر شده توسط رابرت برثیون فرار کنند. اگر چه ویسرس می تواند دوران زندگی در کینگز لندینگ را به یاد بیاورد، دنریس تقریباً تمام عمر خود را در خارج از وستروس زندگی کرده است. ویسریس که در هنگام تصرف کینگز لندینگ توسط سپاه رابرت برثیون و لنیسترها توسط مادرش به عنوان پادشاه تاج گذاری می کند، از اطرافیانش انتظار دارد که به عنوان پادشاه قانونی کشور به او احترام گذاشته و فرمانبردارش باشند اما نمی تواند طرفداران زیادی پیدا کند. او نسبت به خواهر کوچکترش نیز بسیار بیرحم بوده و او را ابزاری می بیند که می تواند از آن برای بازپس گیری تاج و تخت استفاده کند.

ویسریس به کمک یک مرد بانفوذ پنتوسی به نام ایلیرو موپاتیس موفق می شود دنی را به ازدواج کال دروگو رهبر جنگجویان کوچ نشین موسوم به دوثراکی درآورد. او امید دارد که با این کار نیروهای دوثراکی که به جنگاوری شهرت دارند را به وستروس کشانده و به کمک آن ها تاج و تخت غصب شده اش را بازپس گیرد. با این وجود بی احترامی او به کال دروگو، خواهرش و قوانین شهر مقدس ویس دوثراک باعث می شود که توسط دروگو به قتل برسد. بدنبال مرگ دروگو در اثر یک زخم عفونی، دنریس به عنوان کالیسی دوثراکی ها اعتماد به نفس بیشتری یافته و کنترل کالاسار شوهرش را بدست می گیرد. او در ادامه با سه تخم اژدها وارد آتش مراسم تدفین شوهرش شده و بدون آسیب و با سه بچه اژدها باز می گردد.

تاریخچه خاندان تارگرین ها در بازی تاج و تخت

آخرین اژدها

بعد از تولد اژدهایان، دنریس تارگرین قدرتی غیرقابل تصور یافت و شهرهای بسیاری را به تسخیر در می آورد. او برده ها را آزاد کرده و به اطرافیانش نوید یک حکومت عادل را می دهد. بسیاری از جمله جان اسنو و تیریون لنیستر به او می پیوندند. بعد از کش و قوس های فراوان دنریس دو اژدها و بسیاری از مشاورانش را از دست می دهد اما به کمک جان اسنو که اکنون مشخص شده برادرزاده اوست به کینگز لندینگ حمله می کند. در حالی که نیروهای اخته شدگان و دوثراکی وارد شهر می شوند، دنریس تحت تاثیر خشم ناشی از کشته شدن مشاور نزدیکش توسط سرسی لنیستر، سوار بر تنها اژدهای باقیمانده خود شهر و ساکنانش را به آتش می کشد.

در این میان رد کیپ ویران شده و سرسی و برادرش جیمی نیز زیر آوار کشته می شوند. دنریس سرمست از پیروزی در خرابه های کینگز لندینگ برای سربازانش سخنرانی می کند. او نوید جنگ های بیشتر و پیروزی های آینده را می دهد. جان اسنو که می بیند عمه و معشوقه سابقش در خشم و خونریزی غرق شده، سعی می کند راه درست را به او نشان دهد اما تلاشش به جایی نمی رسد. در ادامه در حالی که این دو یکدیگر را در آغوش می کشند، جان اسنو خنجرش را در قلب دنریس فرو می کند تا مانع از ویرانی های بیشتر توسط وی شود. دروگون، تنها اژدهای باقیمانده دنریس، خشمگین از کشته شدن مادرش با نفس آتشین خود تاج و تخت آیرون ثرون را ذوب می کند اما آسیبی به جان اسنو نمی رساند.

دروگون در ادامه جنازه دنریس را در چنگال هایش گرفته و به پرواز در می آید بدون اینکه نشانی از او و دنریس دیده شود. در ادامه خاندان های بزرگ وستروس دور هم جمع شده و در نهایت برن استارک را به عنوان پادشاه انتخاب می کنند. جان اسنو که آخرین تارگرین زنده است نیز بار دیگر به شمال و دیوار تبعید می شود اما ترجیح می دهد از دیوار عبور کرده و در میان وحشی ها در سرزمین های شمالی و خارج از هفت قلمرو زندگی کند. اما در وستروس تقریباً همه فکر می کنند که تمام تارگرین ها از بین رفته اند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه خاندان تارگرین در سریال بازی تاج و تخت ؛ از والیریا تا آخرین اژدها [قسمت اول]

خاندان اژدها ؛ آخرین خبرها در مورد ساخت و تاریخ انتشار دنباله سریال بازی تاج و تخت

۱۹ سوالی که پاسخ آن‌ها حتی برای طرفداران پروپاقرص «بازی تاج و تخت» نیز دشوار است

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود