درمان ریزش مو : یک ژل گیاهی برای تقویت مو و افزایش رشد آن

درمان ریزش مو : یک ژل گیاهی برای تقویت مو و افزایش رشد آن

کارشناسان بر این باورند که درمان ریزش مو می تواند در جاهایی پیدا شود که حتی فکرش را هم نمی کنید. با استفاده از یک نوع ژل که از یک گیاه خاص گرفته می شود، می توانید رشد موهای خود را افزایش دهید.

موی داخل فولیکل یک چرخه رشد محدود دارد که حدود ۲ تا ۶ سال طول می کشد. اگر فردی حتی موی خود را اصلاح یا کوتاه کند، همان مو از همان ریشه مو که درون فولیکل است رشد می کند. در پایان دوره رشد، مو وارد فاز استراحت می شود و در نهایت چند ماه بعد می ریزد. بنابراین، فولیکل موی جدید تولید می کند و این چرخه دوباره از اول شروع می شود. استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا می تواند پاسخ ریزش موی شما باشد.

آلوئه ورا گیاهی است که برگ‌ های ضخیمی دارد و مایعی ژل مانند داخل آن است. این گیاه در همه جای دنیا پیدا می شود و بسیاری از مردم حتی این گیاه را در داخل خانه خود پرورش می دهند.

تاثیر خنک کنندگی ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست گذاشته می شود یک ژل خنک کننده و آرامش بخش است. به همین دلیل گاهی اوقات برای درمان سوختگی و زخم‌ های پوستی استفاده می شود.

آلوئه ورا قرن های متمادی است که به دلیل داشتن خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان ریزش مو

تاثیر ژل آلوئه ورا برای تقویت مو و پوست سر

اما فقط این نیست. یک کاربرد دیگر در کنار مزایای آن برای پوست دارد: آلوئه ورا می تواند مو را تقویت کند و پوست سر را سالم نگه دارد.

آلوئه ورا می تواند به طور غیر قابل باوری گرما را در یک فضا به جریان بیندازد. یکی از دلایلی که خواص درمانی این گیاه منحصر به فرد است همین مورد می تواند باشد.

وقتی فردی از گیاه آلوئه ورا برای پوست سر و مو استفاده می کند، جریان خون پوست سر او افزایش پیدا می کند.

وقتی پوست سر شما پاک سازی شود و موی شما با آلوئه ورا شرطی شود، ممکن است متوجه شوید که شکستن مو و ریزش موهای شما روند کندتری پیدا خواهد کرد.

افراد زیادی هستند که ادعا می کنند آلوئه ورا در واقع باعث شده است رشد موها سریع تر شود. اما در حال حاضر، دلایل و شواهد علمی اندکی وجود دارد که این ادعا را اثبات یا رد کند.

ویتامین های موجود در ژل آلوئه ورا

طبق ادعای وب سایت Medicine Net، گیاه آلوئه ورا حاوی ویتامین آ، ث و ای است. هر سه این ویتامین ها باعث تغییرات سلولی، رشد سلولی سالم و پیشرونده و موهای براق می شود.

ویتامین ب ۱۲ و فولیک اسید در ژل آلوئه ورا وجود دارد. هر دوی این ترکیبات می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد.

آلوئه ورا یک محصول پرطرفدار و رایج است که می تواند بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده شود. به این دلیل که محتوای کلاژن آن بالاست و خواص خنک کنندگی دارد. محتوای ویتامین آلوئه ورا می تواند باعث ترمیم مو در اثر آفتاب سوختگی شود.

آلوئه ورا چگونه می تواند باعث بهبود رشد مو شود؟

آلوئه ورا می تواند گردش خون یک ناحیه را افزایش دهد. به همین دلیل است که خواص درمانی آن با سایر گیاهان فرق دارد. وقتی فردی از آلوئه ورا برای مو و پوست سر خود استفاده می کند، جریان خون پوست سر افزایش پیدا می کند.

وقتی پوست سر شما پاک سازی شود و موی شما با آلوئه ورا شرطی شود، ممکن است متوجه شوید که شکستن مو و ریزش موهای شما روند کندتری پیدا خواهد کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آموزش ساخت ۱۰ ماسک خانگی برای تقویت رشد موها با استفاده از آب پیاز

عملکرد معجزه آسای عسل در تقویت و رشد مو

چرا بعضی موهای بدن خیلی رشد می کنند؟

چند اشتباه رایج در شستشوی موها که اغلب ما مرتکب می شویم

درمان ریزش مو با استفاده از معجزه ای به نام سیر

 

منبع: express
دیجیاتو
بدون نظر

ورود