یاسمن فرمانی و علی قلی زاده؛ اولین زوج لژیونر ایرانی در فوتبال اروپا

یاسمن فرمانی و علی قلی زاده؛ اولین زوج لژیونر ایرانی در فوتبال اروپا

دیروز جمعه ۳۱ مرداد باشگاه بلژیکی شارلوا بعد از مدت ها تلاش توانست با یاسمن فرمانی ، یکی از بازیکنان مطرح فوتبال زنان امروز و بازیکن سابق تیم فوتبال زنان ملوان قرارداد امضا کند.

در خوشحال کننده بودن این خبر شکی نیست، اما جالب تر آنکه همسر یاسمن فرمانی یعنی علی قلی زاده هم پیش از او به این باشگاه پیوسته بود. به این ترتیب فرمانی و قلی زاده به اولین زوج ایرانی تبدیل شدند که در یک باشگاه خارجی توپ می زنند.

اولین زوج ایرانی فوتبال اروپا

علی قلی زاده ستاره ایرانی تیم شارلوا و بازیکن تیم ملی، دیروز در مراسمی ویژه در باشگاه شارلوا او شاهد عقد قرارداد همسرش با این باشگاه بود.

جالب آنکه آن ها در فوتبال بلژیک هم از این نظر تک هستند و اولین زوج فوتبالیست در یک باشگاه بلژیکی هم به حساب می آیند و این موضوع باعث شده که رسانه های این کشور امروز و بعد از انتشار خبرعقد قرارداد فرمانی با شارلوا توجه ویژه و گسترده ای را به این موضوع داشته باشند.

این قرارداد همانطور که گفته شد از آن جهت حائز اهمیت است که یک اتفاق ویژه و تاریخی در فوتبال ایران به حساب می آید. چرا که تا پیش از آن هیچ زوج فوتبالیست ایرانی در یک تیم باشگاهی و به طور همزمان توپ نمی زدند.

حالا علی قلی زاده با وجود پیشنهاداتی هم که داشت دست کم یک فصل دیگر در این تیم می ماند تا او و یاسمن فرمانی همزمان بتوانند به عنوان نماینده های ایران در فوتبال بلژیک برای شارلوا به میدان بروند.

یاسمن فرمانی یکی از بازیکنان مطرح فوتبال زنان ایران در سال های گذشته بوده است. او که در تیم ملوان توپ می زد بعد از ازدواج با علی قلی زاده و حضور این بازیکن در بلژیک به همراه همسرش به این کشور رفت.

پست هماهنگ یاسمن فرمانی و علی قلی زاده در اینستاگرام در رابطه با پیوستن فرمانی به شارلوا

اما یکی از موانعی که ابتدا مانع می شد تا فرمانی با شارلوا قرارداد ببندد قوانین سفت و سخت فوتبال بلژیک در ارتباط با پوشش بازیکنان است. با این وجود این زوج فوتبالیست و لژیونر ایرانی توانستند در نهایت شروط شان در این ارتباط را عملی کنند به طوری که پوشش یاسمن فرمانی در بازی های لیگ بلژیک، ویژه و مطابق با آنچه در فوتبال ایران انجام می شود خواهد بود.

علی قلی زاده در ارتباط با این قرارداد گفت: «خیلی خوشحال هستم از این اتفاق. شارلوا البته از مدت ها قبل به دنبال این موضوع بود اما به خاطر مسائلی که وجود داشت در نهایت کمی طولانی شد و در نهایت این اتفاق افتاد.»

بازیکن تیم ملی ایران در ادامه گفت: «بیشتر از همه خوشحالم که یک افتخار برای فوتبال ایران رقم خورده است. اینکه ما اولین زوج ایرانی هستیم که لژیونر شدیم و در یک باشگاه بازی می کنیم برایم خیلی خوشحال کننده و باعث افتخار است.»

البته پست فرمانی و قلی زاده کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در حالی که قلی زاده یک وینگر و بازیکن تهاجمی فانتزی، سرعتی و تکنیکی است همسرش یک هافبک میانی جنگنده است.

یاسمن فرمانی در اولین صحبت هایش بعد از عقد قرارداد با شارلوا گفت: «تمرینات تیم که شروع شده و البته من مدتی است با شارلوا تمرین می کنم اما نخواستم تا زمان عقد قرارداد موضوع رسانه ای شود.»

نکته ی جالب توجه دیگر اینکه با توجه به حضور یاسمن فرمانی در شارلوا، او و علی قلی زاده همزمان در یک باشگاه تمرین می کنند. فرمانی در اینباره گفت: «البته زمان تمرینات ما متفاوت است. تیم مردان صبح ها و ما بعدازظهر تمرین می کنیم و فکر می کنم من و علی دیگر خیلی کم همدیگر را ببینیم. البته خوشبختانه طبق برنامه بازی های ما جمعه است و می توانیم بازی های همدیگر را ببینیم.»

یاسمن فرمانی که قرار است در این فصل در لیگ فوتبال بلژیک بازی کند درباره ی حضورش در فوتبال اروپا و سقف آرزوهایش گفت: «چند سال پیش که در ایران بازی می کردم یکی از آرزوهایم این بود که در اروپا بازی کنم. الان اینجا هستم و می بینم که آرزوهایم می توانند بزرگتر شوند. ممکن است بتوانم روزی در لیگ های اروپایی دیگر هم بازی کنم و اگر تیم ملی خوبی داشته باشیم بتوانم همراه تیم ملی هم به موفقیت های بزرگی برسم.»

علی قلی زاده در کنار کاوه رضایی دیگر بازیکن باشگاه شارلوا

باشگاه ورزشی رویال شارلوا یک باشگاه فوتبال بلژیکی است که در شهر شارلوا قرار دارد. مالک این باشگاه، یک ایرانی به نام مهدی بیات بود و آن را به فابین دِبِک واگذار کرد. بیات هم‌اکنون از مدیران باشگاه است.

علی قلی زاده تنها لژیونر ایرانی باشگاه نیست و پیش از او هم بازیکنان ایرانی دیگر همچون مهرداد میناوند، علیرضا امامی فر، حسین صدقیانی، کاوه رضایی و یونس دلفی برای این باشگاه بازی کرده اند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود