واکنش هدیه تهرانی به فیلم پرحاشیه علی زندوکیلی با بچه شیر

واکنش هدیه تهرانی به فیلم پرحاشیه علی زندوکیلی با بچه شیر

چند روز قبل علی زندوکیلی با حضور در یک دهکده ی حیوانات فیلمی با یک بچه شیر گرفته بود که با اعتراض زیادی رو به رو شد.

زندوکیلی، خواننده ی مشهور کشور، در این ویدئو که آن را در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده بود، بچه شیری را در آغوش گرفته و گفته بود می خواهد آن را با خود ببرد و بزرگش کند.

علی زندوکیلی در جواب این اعتراض ها متنی در اینستاگرام خود منتشر و اعلام کرد که قصد و علاقه ای به نگهداری و بزرگ کردن این بچه شیر نداشته و ندارد. در حالی که او در ویدئوی خود به صراحت گفته بود قرار است این بچه شیر پیش خودش بزرگ شود.

با ادامه ی اعتراضات زندوکیلی در نهایت مجبور حذف فیلم پرحاشیه از روی صفحه ی شخصی خود شد.

پس از این اتفاق حالا هدیه تهرانی ، بازیگر مشهور هم به این موضوع واکنش نشان داده است.

تهرانی که از فعالان حوزه ی محیط زیست هم به شمار می رود با انتشار متنی در اینستاگرام خود به انتقاد از این حرکت و نقد وضعیت نگهداری حیوانات وحشی در برخی از مراکز نگهداری پرداخت.

هدیه تهرانی در این پست نوشته:

با دیدن این ویدئو می‌توان متوجه شد که هنرمند گرامی، جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن این موضوع آگاه نبودند و شاید واگذارکنندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمی‌دانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند!… چرایی و سوالا ت بسیاری در این خصوص وجود دارد، البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند اما ظاهرا ناآگاه از اصول زیست آنها و این عدم آگاهی در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده می‌شود!

تهرانی در ادامه نوشت:

این موضوع و همینطور موضوعات بیشتری مثل (کاریزا) توله خرس ۲ ساله که به دلیل بی‌توجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث می‌شود نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهمتر از آن توجه “مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغ‌وحش‌ها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.

مصائب و موضوعات بسیار گسترده‌ای در زمینه حیات وحش و حفظ ارزش‌های طبیعت و محیط زیست وجود دارند و به همین دلیل پرداختن و رسیدگی به موضوع باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری و قاچاق حیوانات هرگز در اولویت قرار نگرفته است.

با این وجود مسائل اخیر فرصتی است که مسئولین پاسخ این سوالات را داده و به کمک کارشناسان و علاقمندان راهکار این معضلات را پیدا کنند و توجه خود را به حیات وحش و محیط زیست مهجور کشورمان بیشتر کنند!

از همه علاقمندان به حیوانات خواستاریم که در ترویج و نگهداری از حیات وحش جدا خودداری کنند و در راستای تشکیل و بهینه‌سازی مراکز نگهداری با اصولی صحیح و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، چه توسط اشخاص حقیقی چه باغ‌وحش‌ها همراه باشند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Nila تیر ۹, ۱۴۰۲

    از باغ وحش ها بیزارم.
    آدم ها باید جرمی مرتکب بشن تا زندانی بشن اما چرا این جانداران بدون هیچ گناهی زندانی هستن؟
    مردم حتی متوجه نیستن غیر اخلاقیه
    جای تاسف داره