پایان راه فردی بلوم ؛ مسن ترین مرد جهان در سن ۱۱۶ سالگی در آفریقای جنوبی درگذشت

پایان راه فردی بلوم ؛ مسن ترین مرد جهان در سن ۱۱۶ سالگی در آفریقای جنوبی درگذشت

یک مرد اهل آفریقای جنوبی که گمان می رود مسن ترین مرد جهان بوده باشد در سن ۱۱۶ درگذشت. اسناد هویتی فردی بلوم نشان می دهند که وی در می ۱۹۰۴ در استان کیپ شرقی در این کشور آفریقایی به دنیا آمده اما هیچگاه نام او به عنوان پیرترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت نرسید. او نوجوان بود که تمامی اعضای خانواده اش در سال ۱۹۱۸ در اثر ابتلا به آنفلوانزای اسپانیای که در آن زمان در جهان شایع شد از بین رفتند. فردی بلوم از آپارتاید و دو جنگ جهانی نیز جان سالم به در برد تا اینکه بر اساس اخبار غیررسمی در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت.

فردی بلوم پیرترین مرد جهان در 116 سالگی درگذشت

بلوم در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با بی بی سی گفته بود که طول عمر طولانی او هیچ راز خاصی ندارد: «تنها یک چیز هست. آن هم آن کسی که بالاست (خدا). تمام قدرت در دست اوست. من هیچ چیزی ندارم. ممکن است هر لحظه به رو بیفتم (بمیرم) اما او مرا نگه داشته است». فردی بلوم بیشتر عمر خود را با کارگری گذرانده بود، ابتدا به عنوان کارگر مزرعه و سپس کارگر صنعت ساختمان و تنها بعد از هشتاد سالگی و وقتی وارد دهه نهم زندگی خود شد از کار کردن دست کشیده و بازنشسته شد. او سال ها قبل نوشیدن مشروبات الکلی را کنار گذاشته بود اما همچنان سیگار می کشید. با این وجود محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه خانگی دوران شیوع کرونا در آفریقای جنوبی باعث شد که وی نتواند در جشن تولد ۱۱۶ سالگی اش نمی توانستند سیگار خودش را پیچیده و بکشد.

فردی بلوم پیرترین مرد جهان در 116 سالگی درگذشت

خانواده مسن ترین مرد جهان گفته اند که وی به دلایل طبیعی در روز شنبه در خانه اش در کیپ تاون درگذشته است. آندره نایدو، سخنگوی خانواده بلوم در این باره گفته است: «دو هفته پیش پدربزرگ هنوز در حال خرد کردن چوب بود. او مرد بسیار قوی بود و پر از غرور. اما در عرض چند روز از مردی قوی هیکل به شخصی کوچک تغییر وضعیت داد». به گفته نایدو بیماری و مرگ مسن ترین مرد جهان ارتباطی با ویروس کووید-۱۹ و بیماری کرونا نداشته است.

فردی بلوم پیرترین مرد جهان در 116 سالگی درگذشت

فردی بلوم و همسرش ژانت که بیش از ۴۶ سال با هم زندگی کردند دارای سه فرزند و پنج نوه دارند. آلن ویند، فرماندار بخش غربی کیپ تاون در توییتی به مرگ فردی بلوم واکنش نشان داده و چنین نوشته است: «مایه تاسف است که خبر مرگ مسن ترین ساکن کیپ تاون را می شنویم، پدربزرگ فردی بلوم. در سن ۱۱۶ سالگی، پدربزرگ فردی بخشی از تاریخ کیپ تاون بود. ما تسلیت خود را به خانواده و عزیزان او اعلام می کنیم».

بیشتر بخوانید: پیرترین شهروند آمریکا که ۴۸ نوه و ۲۰۰ نتیجه دارد

پایان راه رانی و دانی گیلون؛ مرگ پیرترین دوقلوهای بهم چسبیده جهان در سن ۶۸ سالگی

منبع: rfi
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود