برق مجانی می شود؟!

برق مجانی می شود؟!

حسن روحانی روز گذشته در جلسه ویدیو کنفرانسی که با حضور هیئت دولت و رهبر انقلاب برگزار شد وعده داد که به زودی برق ۳ میلیون نفر در ایران مجانی می شود. به گفته آقای روحانی خانواده هایی که کم مصرف هستند در صورتی که الگوی مصرف فعلی شان را حفظ کنند دیگر نیازی به پرداخت قبض برق ندارند و به این ترتیب برای اولین بار بعد از انقلاب می توانیم اعلام کنیم که برق مستضعفین جامعه مجانی خواهد بود.

به گفته رئیس جمهور شرط مجانی شدن برق پایین بودن میزان مصرف خانوارها از حد میانگین است و اگر خانواده ای که مصرف برقش در حد میانه است تلاش کند و این میزان را پایین بیاورد میتواند از برق مجانی استفاده کند.

حسن روحانی در ادامه صحبت های خود به یارانه معیشتی اشاره کرد که حدودا یکسالی می شود به برخی اقشار جمعیتی پرداخت می شود و در ادامه گفت که در دوران کرونا هم بسته جدیدی برای برخی کسب و کارهای آسیب دیده و همچنین اجاره مسکن به اقشار آسیب پذیر پرداخت کردیم.

برق مجانی

روحانی در بخش های دیگری از صحبت های خود به همسان سازی حقوق جامعه کارگری اشاره کرد که براساس آن افرادی که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کردند حقوقشان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و حقوق های یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی افراد دارای ۳۰ سال خدمت به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

گسترش شبکه برق رسانی در کشور از دیگر تلاش های دولت برای محرومیت زدایی بوده است. روحانی در این رابطه گفت: پوشش شبکه برق‌رسانی در کشور تقریباً از ۹۹ درصد عبور کرده و ۳۲ هزار روستا از امکانات ارتباطی پهن‌باند برخوردار شده‌اند و در بخش سلامت و راه روستایی نیز خدمات چشمگیری ارائه شده است.

گفتنی است متوسط مصرف برق خانوارهای ایرانی برابر با ۱۸۶ کیلو وات ساعت در ماه است. استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی A و همچنین خودداری از کاربرد وسایل برقی پر مصرف در ساعات پیک مصرف یعنی از ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر و ۷ شب تا ۱۱ شب از جمله راهکارهای پیشنهادی برای پایین آوردن میزان مصرف برق است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود