دور دنیا با دویدن؛ مرد ۷۶ ساله بریتانیایی هشتصدمین ماراتن خود را به پایان رساند

دور دنیا با دویدن؛ مرد ۷۶ ساله بریتانیایی هشتصدمین ماراتن خود را به پایان رساند

در سن ۷۶ سالگی، اندی ویلموت هشتصدمین ماراتن خود را به انجام رساند و این بدان معناست که او تقریبا محیط کره زمین را کامل کرده و یک دور کامل دور زمین دویده است. در روز یکشنبه هفته اخیر، این دونده کهنه کار توانست هشتصدمین ماراتن خود را با زمان ۴ ساعت و ۵۳ دقیقه به اتمام برساند در حالی که روز قبل نیز یک ماراتن دیگر را با زمان ۴ ساعت و دو دقیقه به پایان رسانده بود. او تنها به ۴۰۰۰ مایل دیگر نیاز دارد تا معادل محیط کل کره زمین یعنی ۲۴,۹۰۱ مایل دویده باشد.

هشتصدمین ماراتن اندی ویلموت 76 ساله

اندی ویلموت که دو فرزند دارد اهل هالستید، اسکس است و درباره دستاورد خود می گوید: «البته به خودم افتخار می کنم اما در واقع این هم تنها یک عدد دیگر است. یک بار یک نفر به من گفت که هیچگاه به عدد ۸۰۰ ماراتن نمی رسم و من به خودم گفتم البته که می رسم حتی اگر مرا بکشد».

هشتصدمین ماراتن اندی ویلموت 76 ساله

در حالی که بسیاری از ما با به پایان رساندن تنها یک ماراتن راضی خواهیم شد، اندی برای معیار بعدی خود برنامه ریزی کرده و می خواهد تعداد ماراتن هایش را به ۹۰۰ عدد برساند: «همیشه مشتاق چالش هستم اما سخت است که گفت چرا تا این اندازه جذاب هستند. حدس می زنم که آزمایش ذهنی و فیزیکی را دوست دارم. از دوی استقامت لذت می برم و در حالی که دویدن های کوتاه نیز لذت بخش هستند، اما خیلی زود تمام می شوند. وقتی ماراتن انجام می دهم، از آن چند مایل پایانی نهایت لذت را می برم. با خودم می گویم این چیزی است که من برایش اینجا آمده ام».

هشتصدمین ماراتن اندی ویلموت 76 ساله

اندی در ادامه تصریح می کند: «البته که دشوار است اما چالش همین است و احتمالاً بیشتر ذهنی است تا جسمی. تمام قسمت های بدن شما، به ویژه پاها، فریاد خواهند زد که بایست». ماجراجویی افسانه ای اندی ویلموت در سال ۱۹۸۸ آغاز شد وقتی که وی برای اولین بار در ماراتن لندن شرکت کرد و عاشق این چالش ورزشی شد. او می خواست هشتصدمین ماراتن خود را همانجایی که اولین بار در ماراتن شرکت کرده بود انجام دهد اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو شدن ماراتن لندن شد.

هشتصدمین ماراتن اندی ویلموت 76 ساله

این دونده کهنه کار می گوید: «به عنوان یک قانون کلی، من هفته ای پنج بار تمرین کرده و می دوم. مردم می گویند که من دیونه هستم و شاید هم باشم اما فکر می کنم که تمام دونده های ماراتن چنین ذهنیتی دارند. همه ما این چالش را دوست داریم و در هر مسابقه ای که شرکت می کنم چهره های آشنایی را می بینم. همه چیز همیشه خوب پیش نمی رود. من دویدن های بدی هم داشته ام و در برخی نیز بعد از پایان به شدت حالم بد شده است. گرما بیش از گذشته روی من تاثیر می گذارد. در موارد دیگر پس از پایان آنقدر سرد بوده ام که نتوانسته ام سوییچ را بچرخانم تا ماشینم روشن شود. گاهی اوقات بسیار سخت است اما باید از آن گذر کنید».

منبع: metro
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود