ورود سه خودرو روسی ساخت کمپانی UAZ به بازار خودرو ایران در پاییز امسال

ورود سه خودرو روسی ساخت کمپانی UAZ به بازار خودرو ایران در پاییز امسال

بر اساس خبرهای منتشر شده روسیه بعد از سال ها تلاش برای ورود به بازار خودرو ایران بالاخره توانسته شرایط را برای این حضور مهیا کرده و بزودی چندین مدل خودروی خود را در ایران عرضه خواهد کرد. بر اساس این طرح قرار است سه مدل از محصولات شرکت خودروسازی UAZ روسیه از پاییز امسال به بازار خودرو ایران عرضه شده و همچنین کارخانه‌ای به وسعت حدود ۲۵ هزار متر مربع برای تولید سه مدل پیکاپ تک، دو کابین دو دیفرانسیل و شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ به بهره برداری برسد. این خودروهای روسی شرکت UAZ ظاهراً به تازگی بعد از گذراندن تست‌های لازم، موفق به اخذ مجوز شماره‌گذاری شده اند و احتمالا از اواخر پاییز سال جاری عرضه آن‌ها به بازار ایران آغاز خواهد شد.

خودروسازی UAZ روسیه

گفته می شود که در فاز نخست فروش این خودروهای روسی در ایران، پیکاپ تک کابین با قیمتی در حدود ۵۷۰ میلیون تومان، نسخه دوکابین با قیمتی حدود ۶۱۰ میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به بازار خودرو ایران عرضه خواهند شد هر چند هنوز هیچ بیانیه یا مقام رسمی این قیمت ها را تایید نکرده است. گفته می شود هر سه مدل خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه خواهند شد و همه آن‌ها از پیشرانه ۲.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۴۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۵ نیوتون متری بهره خواهند برد. همچنین مصرف سوخت هر سه مدل UAZ حدود ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای سیکل ترکیبی بوده و ظرفیت باک آن ها نیز ۶۸ لیتر اعلام شده است.

خودروسازی UAZ روسیه

بر اساس گزارش روزنامه اطلاعات پیکاپ تک کابین UAZ با نام «پروفی» حداکثر ظرفیت سه سرنشین را دارد و با وزن خالص ۲,۰۶۵ کیلوگرم قابلیت حمل ۱,۴۳۵ کیلوگرم بار مجاز را دارد و برای نصب انواع کاربری و اتاق مناسب است. نسخه دو کابین پیکاپ روسی UAZ نیز قابلیت حمل ۷۲۵ کیلوگرم بار را دارد. نسخه شاسی بلند هم با نام «پاتریوت» با حدود ۴.۸ متر طول، از دیگر اعضای خانواده UAZ طول کمتری دارد و وزن خالص آن به ۲۱۲۵ کیلوگرم می‌رسد.

خودروسازی UAZ روسیه

همچنین هر سه مدل محصولات UAZ به ترمز‌های دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب و همچنین سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم کنترل الکترونیک پایداری ESP مجهز بوده و از سیستم تعلیق غیر مستقل فنر لوله‌ای با میل تعادل در جلو و سیستم تعلیق غیر مستقل با دو محور نیمه بیضوی طولی مجهز به میله تعادل در عقب بهره می‌برد. از دیگر مشخصات و تجهیزات هر سه محصول UAZ می توان به شیشه‌های برقی، مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: گوردون ماری، طراح افسانه‌ای مک لارن از «بهترین ابرخودرو آنالوگ جهان» رونمایی کرد

منبع: ettelaat
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود