با جاسپر آشنا شوید؛ گربه نابینایی که در اینترنت غوغا به پا کرده

با جاسپر آشنا شوید؛ گربه نابینایی که در اینترنت غوغا به پا کرده

گربه نابینا و بدون مویی که در تصویر بالا می بینید جاسپر نام دارد. در نگاه نخست این گربه شبیه به یکی از موجودات فضایی در فیلم های هالیوودی است اما هواداران او در اینستاگرام می دانند که جاسپر واقعا وجود دارد.

این گربه بالغ بر ۷۷هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و کِلی (مالک او) در این اکانت عکس ها و استوری های مختلفی را از زندگی او در خانه اش واقع در ایالت مین آمریکا منتشر می کند.

جاسپر

کلی در مصاحبه با نشریه تودی در مورد گربه عجیب و غریب خود اینطور گفت:

من او را یازده سال پیش گرفتم. جاسپر در واقع یک هدیه کریسمس بود. بعضی از دوستانم می دانستند که من عاشق گربه های بدون مو هستم و ظاهرا آن را خیلی هم ارزان خریدند. در آن زمان فکر می کردیم سالم است اما بعدا مشخص شد که هر چند وقت یکبار دچار ویروس تبخال گربه سانان می شود که باعث آبریزش چشمانش می شود. اما باقی چیزها درست بود. اوضاع تا سال ۲۰۱۳ خوب بود تا اینکه در سال ۲۰۱۳ جاسپر برای اولین بار دچار زخم قرنیه شد.

آن را به دامپزشکی بردم؛ خیلی درد می کشید و تصمیم گرفتیم که بالاخره به درد و رنج گربه ام پایان بدهیم و یکی از چشم هایش را تخلیه کردیم. پنج سال از آن زمان گذشت و دوباره جاسپر دچار همین مشکل شد و چشم دیگرش را هم تخلیه کردیم.

جاسپر

گرچه حیوان بیچاره توانایی دیدن را از دست داده بود اما به خوبی خودش را با زندگی وفق داد. اما ظاهرا زندگی سر سازگاری با این گربه بیچاره نداشت و در سال ۲۰۱۹ جاسپر سکته کرد. از آنجایی که گربه نابینا بود بازیابی سلامت برایش خیلی سخت شد. البته خوب توانست خودش را جمع و جور کند اما گاهی اوقات سردرگم می شود و نمی تواند مسیرش را پیدا کند.

کلی می گوید زمان هایی که در خانه نیست گربه را درون قفس می گذارد تا مشکلی برایش پیش نیاید. او این اواخر دو گربه دیگر را هم به خانه اش آورده که یکی از آنها نابیناست و این سه گربه حالا زندگی خوبی در کنار هم دارند.

البته گربه های نابینای معروف دیگری هم در دنیا وجود دارند؛ برای مثال موئت، گربه نابینای پرشین دوست داشتنی یکی از آنهاست که قبلا در روزیاتو به شما معرفی کرده ایم.

دیدن این ویدیو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: today
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود