تئوری جدید در مورد فصل پنجم سریال Money Heist ؛ توکیو تنها بازمانده خواهد بود؟

تئوری جدید در مورد فصل پنجم سریال Money Heist ؛ توکیو تنها بازمانده خواهد بود؟

سریال تریلر جنایی Money Heist از سرویس نتفلیکس یک سریال اسپانیایی پرطرفدار است که برخی از شخصیت های اصلی آن در طول ۴ فصل ابتدایی کشته شده اند، از جمله برلین در فصل دوم و نایروبی در فصل چهارم اما آیا ممکن است پس از پایان فصل پنجم سریال Money Heist تنها شاهد زنده ماندن شخصیت توکیو باشیم. اوایل سال جاری تایید شده که فصل پنجم فصل پایانی این سریال محبوب خواهد بود و این بدان معناست که سرقت از بانک مرکزی اسپانیا آخرین سرقت گروه پروفسور بوده و بدین ترتیب هر اتفاقی ممکن است در فصل پایانی رخ دهد. سریال Money Heist که توسط الکس پینا ساخته شده در طول فصل اول خود تنها در اسپانیا منتشر شده و چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه با اضافه شدن به فهرست محتواهای سریالی نتفلیکس به یکباره به سریالی پرطرفدار در سطح جهانی تبدیل شد.

فصل پنجم سریال Money Heist

این سرویس استریمینگ سریال مذکور را پس از دو فصل به عنوان محتوای اورجینال خود تمدید کرده و دنباله آن را به سرقت از خزانه Royal Mint اختصاص داد که در آن اعضای گروه پروفسور برای سرقت ۹۰ تن طلا از بانک مرکزی اسپانیا دور هم جمع می شدند. برای جایگزین کردن اعضای کشته شده فصل او و دوم سریال، در فصل سوم Money Heist شاهد اضافه شدن پالرمو، دوست سابق برلین، کارشناس جوشکاری بوگوتا و یک مرد دیگر به نام مارسی با چند همکار دیگر بودیم. در حالی که پروفسور در ابتدا نقشه سرقت جدید را خطرناک و غیرعملی دانسته بود، سرقت دوم از بانک مرکزی اسپانیا خیلی زود دچار مشکل شد. فصل چهارم Money Heist با پیروزی بزرگ گروه دالی همراه بود و آن ها توانستند لیسبون را از دست پلیس رها کرده و وارد بانک کنند اما بزرگ ترین چالش آن ها هنوز باقی مانده است.

فصل پنجم سریال Money Heist

سرقت از بانک مرکزی اسپانیا بسیار خطرناک تر از سرقت های قبلی است

سرقت از خزانه Royal Mint باعث یک درگیری فوق العاده بین سارقان و نیروهای پلیس شد اما علیرغم جاه طلبانه بودن، در مقایسه با سرقت از بانک مرکزی اسپانیا خطر کمتری داشت.. پروفسور سرقت از خزانه را در واقع یک سرقت نمی دانست، زیرا تیم او در واقع هیچ پولی را به سرقت نمی بردند بلکه خودشان آن را چاپ می کردند. با حضور دختری به نام آلیسون پارکر در محل که دختر سفیر بریتانیا بود شرایط پیچیده تر می شد اما همین حضور باعث می شد که نیروهای پلیس نتوانند به داخل بانک حمله کنند زیرا نمی خواستند زندگی دختر سفیر به خطر بیفتد. با این وجود چندین نفر کشته شدند، از جمله اسلو، مسکو و برلین. اما در نهایت اعضای باقیمانده گروه توانستند زنده محل را ترک کرده و برای چند سال شناسایی نشده باقی بمانند. سرقت از بانک مرکزی اسپانیا اما مقوله ای کاملاً متفاوت است.

اعضای گروه دیگر برای پلیس شناخته شده هستند، از دشمنان بزرگ دولت اسپانیا به شمار آمده و اینترپل نیز به شدت به دنبال دستگیری آن هاست. به محض اینکه حضور اعضای گروه پروفسور در مادرید فاش می شود، ارتش برای دستگیری آن ها بسیج شده و حامیان آن ها نیز بیرون از بانک مرکزی اسپانیا جمع می شوند و بدین ترتیب همه چیز برای یک جنگ داخلی مهیا به نظر می رسد. علاوه بر این، این بار اعضای گروه دیگر به دنبال زمان خریدن برای چاپ پول نیستند و قصد سرقت منابع طلای اسپانیا را دارند. از دست دادن این منابع طلا برای اقتصاد اسپانیا به شدت زیانبار است و دولت اسپانیا برای ممانعت از زنده بیرون رفتن  اعضای گروه پروفسور همراه با ذخیره طلای کشور دست به هر کاری خواهد زد. حتی تعدادی گروگان نیز نمی تواند برای محافظت از اعضای گروه سارقان کافی باشد.

فصل پنجم سریال Money Heist

شخصیت های Money Heist به نمادهای عمومی تبدیل شده اند

از همان آغاز سریال Money Heist، پروفسور گفته بود که جلب و حفظ حمایت عموم مردم برای موفقیت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علیرغم اتفاقات بد، آن ها در نهایت در جلب حمایت عمومی موفق شده و در پایان فصل چهارم سریال توانستند حمایت عموم مردم را بدست آورند. سمبولیسم سریال چنان قوی است که حتی وارد دنیای واقعی نیز شده و تظاهر کنندگان در سراسر نقاط جهان با پوشیدن لباس های قرمز و ماسک های دالی در جریان اعتراضات سیاسی، از این سریال الهام گرفته اند. اگر چه در جریان اولین سرقت برخی از شخصیت های اصلی کشته شدند اما این مرگ نایروبی در سرقت دوم بود که اولین حس واقعی شهادت را داشت.

بعد از زخمی شدن در اثر شلیک اسنایپرهای آلیسیا سیرا و سپس کشته شدن به دست گاندیا، تابوت او به شکلی دراماتیک در برابر چشمان جمعیت به بیرون از بانک مرکزی اسپانیا منتقل شد. در این شرایط ممکن است تمام شخصیت های سریال در پایان فصل پنجم کشته شوند که کمی کلیشه ای است و نمی تواند قابل قبول باشد. به همین دلیل بسیاری می گویند که شخصیت توکیو، شخصیتی که تنها به خودش فکر می کرد و سرقت را تنها به دلیل هیجانش انتخاب کرده بود، تنها بازمانده اعضای گروه سرقت بوده و آغازگر یک انقلاب به خاطر دوستان از دست رفته اش خواهد بود.

فصل پنجم سریال Money Heist

تئوری: توکیو راوی سریال است به همین دلیل تنها بازمانده گروه پروفسور خواهد بود

اولین قسمت سریال Money Heist  با این جمله آغاز شد: «نام من توکیو است. اما زمانی که این داستان شروع شد این اسم من نبود». از همان ابتدا به وضوح گفته شد که توکیو روایت گر داستان است، روایتی که بر جذابیت و تنش موجود در داستان به ویژه در آستانه اتفاقات بزرگ می افزود. در فصل سوم صدای توکیو با جمله «نام من توکیو است» بازگشت و اینکه اعلام کرد:«همه چیز در مورد رفتن به جهنم است». سریال Money Heist  همواره دو پیام را تکرار کرده است: اینکه اتفاقات بسیار بدی در آستانه رخ دادن است و اینکه توکیو آخرین بازمانده ای خواهد بود که تمامی این اتفاقات را به یاد خواهد آورد.

خبرهای بازیگران و تصاویر پشت صحنه فصل پنجم سریال Money Heist نشان داده که اپیزودهای آینده شامل فلش بک هایی از توکیو با نامزد سابقش خواهد بود که در جریان یک سرقت کشته می شود. مرگ او برای توکیو یک اتفاق ویرانگر بود که سهم زیادی در بی احساس کردن و خشونت شخصیتی او داشت. و این واقعیت که Money Heist در واقع تکرار گذشته اوست می تواند به معنای ارتباط شماتیک با خط داستانی امروزی سریال باشد. با نزدیک شدن پایان سرقت، آلیسیا سیرا تفنگش را به سمت پروفسور نشانه رفته بود و کلنل تامایو نیز بیش از همیشه برای نابود کردن گروه سارقان انگیزه داشت. بدین ترتیب کشته شدن تعداد بیشتری از شخصیت های گروه در پایان فصل پنجم اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

فصل پنجم سریال Money Heist

اما ممکن است توکیو بار دیگر زنده بماند در حالی که اطرافیانش همه کشته می شوند. توکیو از همان ابتدا راوی سریال Money Heist بوده و در حالی که اپیزودهایی از سریال بر دیگر شخصیت ها متمرکز بوده و از طریق فلش بک مخاطب را با جنبه هایی از زندگی گذشته آن ها آشنا کرده، همه چیز در نهایت به توکیو باز می گردد. سریال Money Heist می تواند با این افشاگری به پایان برسد که توکیو در حال روایت داستان سرقت های گروه است، چه در قالب مصاحبه با پلیس در جریان بازجویی و چه بیانیه ای خطاب به عموم مردم. علاوه بر این با فضای ملودرام سریال هماهنگ تر خواهد بود اگر داستان توکیو به مرثیه ای برای سارقان کشته شده تبدیل شود.

آیا ممکن است که تمام شخصیت های سریال Money Heist کشته شوند؟

کشتن تمام شخصیت های سریال Money Heist که طرفداران سریال در پنج فصل نسبت به آن ها احساس عشق یا تنفر پیدا کرده اند، حرکتی ریسکی و بحث برانگیز خواهد بود که ممکن است مخاطب را با احساسی تهی به حال خود رها کند. اما این اولین باری نخواهد بود که سریال طرفداران خود را شوکه و خشمگین می سازد. نایروبی به لطف کاریزما، توانمندی و خونسردی اش به یکی از شخصیت های محبوب سریال در نزد طرفداران تبدیل شده بود. او حضوری منسجم، قوی و عاقلانه در میان گروهی از افراد دمدمی مزاج و عصبی داشت و برخلاف دیگر اعضای گروه، کمتر تصمیمی اشتباه و دردسرساز می گرفت. با این وجود در فصل چهارم شاهد شکنجه هولناک او توسط گاندیا و در نهایت مرگ او بودیم.

فصل پنجم سریال Money Heist

بدین ترتیب مشخص می شود که پینا ترسی از آزردن مخاطبان سریال ندارد. فصل چهارم با اعلام جنگ تمام عیار اعضای گروه علیه نیروهای پلیس با فریاد «برای نایروبی» به پایان رسید. بعد از مقادیر زیادی درام رابطه ای و ستیزه جویانه، به نظر می رسید که گروه در پایان بر سر یک موضوع توافق کامل داشته و به عنوان یک تیم متحد و منسجم به دفاع خواهند پرداخت. این موضوع شانس پیروزی آن ها را افزایش خواهد داد اما می تواند هشداری پیشاپیش از مرگ و میرهای بیشتر و فداکاری هایی باشد که بزودی خواهیم دید. همچنین شرایط برای شخصیت های باقیمانده سریال بسیار حیاتی است؛ هلسینکی از قبل پسرعمویش و بهترین دوستش را از دست داده است و دنور و استکهلم نیز پسربچه ای دارند که آن بیرون منتظرشان است.

با این وجود تنها یک چیز را با اطمینان می توان گفت و آن هم اینکه روایتگر بودن توکیو در سریال Money Heist یک روش بسیار تاثیرگذار برای تداوم تنش و تعلیق در داستان است. این بدان معناست که او تا پایان زنده می ماند اما همزمان باعث می شود نتوانیم با قاطعیت بگوییم که کدام یک از دیگر شخصیت ها در انتهای فصل پنجم زنده نخواهند بود. و از آن هم مهم تر اینکه، وقتی شخصیتی مهم و دوست داشتنی مانند نایروبی کشته می شود این بدین معناست که هیچ کسی در امان نیست.

بیشتر بخوانید: تازه ترین اخبار فصل پنجم سریال Money Heist ؛ پایان راه سریال محبوب اسپانیایی

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • توکیو مرد حرومزاده شهریور ۱۳, ۱۴۰۰

    Hhh

  • farbod شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

    سلطان توکیو مرد ی پیش بینی کرد کلا سر و ته شد ک

  • اس شهریور ۱۸, ۱۴۰۰

    واااای خدا تو کیو مرد من بعد سه روز هنوز دارم زار می زنم

  • ایمان شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

    ای بابا همشون میمردن زیاد مهم نبود توکیو با احساس ترین کرکتر این مجموعه بود اینطوری تو تنهایی با اون حس بیکسی رفت خیلی بد تاثیر گذاشت روم خیلی قشنگ بازیگر ادا کرد چند ثانیه آخرش که زنده بود خیلی واقعی بود اون زجری که تو صورتش بود خیلی آروم مینشت به چهرش و طبیعی و واقعی بود…(به نحوی این آرامش به خاطر زحمی شدنش نبود به خاطر خستگیش بود از زندگی که هیچ وقت براش عادلانه نبود و میدونست دیگه کافیه باید برگرده به خونه باید روحش رو آزاد کنه و به خونه برگردونه)
    اون خنده تلخ آخرش یه جورایی من رو یاد زندگی خودم انداخت قطعا وقتی بخوام تمومش کنم این خنده رو شاید زدم..

    دمتون گرم که خوندید دوست داشتم بنویسم از خودم بیاد بیرون همین دمتون گرم رفقا

  • ایمان شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

    در ضمن تنها گذاشتنش وقتی دنور و اون یارو هم رفت بدترین و غیروافعی ترین سکانس بود خیلی مسخره بود یا همه باهم باید میرفتن یا نباید اصلا میرفتن
    این با توجه به روانشناختی شخصیت ها و شخصت دنور و کل روال احساسی جاری در کل سریال خیلی مسخره و یهویی بود نشست این حرکتشون به وجودم انگار سریع میخواستن داستانش رو بندن خیلی خیلی سریع و تمام
    کلا این حلقه رفاقتشون گسسته نمیشد این حرکت با فضاسازی سریال نمیخوند اصلا…
    ولی خب شاید میخواستن مفهموم بازگشت رو نشون بدن دینی که توکیو حس میکرد و میخواست اداش کنه و قبل از اون یا بیشتر از اون بهتره بگیم خیلی خسته بود از زندگی بیشتر میخواست بره تا بمونه تو دنیا چون همه عزیزاش رو از دست داده بود نایروبی رو هم آخر حتی درست نتونست براش عذاداری کنه و میخواست بمیره خودش از زندگی بره خسته بود ربطی نداشت به تله ای که توش گیر کرده بودن وقتی عزیزن ترین کسش رفت ( حتی قبل از اینکه تو تله بیوفتن هی تو ذهنش فلش بک میخورد)…پس ربطی به اون تو تله افتادنش نداره واقعا میخواست بره و خسته بود
    من میدونم وقتی عزیزی میره در حقیقت تو رفتی اون نرفته یه جورایی تو مردی
    و توکیو میخواست به اصیل ترین نوع عشقش و که خالی شده بود ازش و تک تک آدمهای دیگه هم به نحو دیگری از دست داده بود میخواست فقط برگرده به تصور عشقش به خودش و دیگه خسته بود
    در ادامه جمله بالا(من میدونم وقتی عزیزی میره در حقیقت تو رفتی اون نرفته یه جورایی تو مردی
    ) باید بگم امیدوارم همه به عزیزامون برگردیم هرزودتر بهتر دوری تموم بشه با مرگ ما یا تولد مجدد اون در کنارمون با عشق سلامتی و خود حقیقمون

    مرسی اگه عزیزی خوندش

  • محمد شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

    داداش پیش بینی نمی‌کردی بهتر بود… توکیو ??