بهترین سرویس برگزاری وبینار و ویژگی‌های آن

بهترین سرویس برگزاری وبینار و ویژگی‌های آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وبینار (webinar) یا سمینار آنلاین از ترکیب دو کلمه وب (web) و سمینار (seminar) تشکیل شده و در واقع به همایشی گفته می‌شود که به صورت اینترنتی برگزار می‌گردد. برتریِ وبینار به سمینار در این است که در وبینار فاصله مفهوم خود را از دست می‌دهد زیرا از هرجای جهان تنها با کمک اینترنت می‌توان در آن شرکت کرد. از متداول‌ترین برنامه‌هایی که با کمک وبینار برگزار می‌شوند همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستند که اهدافی نظیر آموزش، بازاریابی و تبادل اطلاعات علمی را دنبال می‌کنند.

انواع وبینار

وبینار زنده

وبینارهایی که در زمان واقعی (real time) برگزار می‌شوند و به شرکت‌کنندگان فرصت تبادل نظر و طرح پرسش و دریافت پاسخ را می‌دهند و معمولا بسیار طرفدار دارند.

وبینار از پیش ضبط شده

وبینارهایی که از پیش ضبط شده‌اند و یا بازپخش برنامه‌ای هستند که قبلا برگزار شده و حالا در دسترس مخاطبان آنلاین قرار گرفته است. اما در این برنامه‌ها دیگر امکان پرسش و پاسخ زنده وجود ندارد.

چگونگی برگزاری وبینار

مفیدترین زمان پخش وبینار حدود ۵۰ دقیقه است اما باز هم بسته به نیاز برگزارکننده و مخاطب این زمان می‌تواند متفاوت باشد. موضوع وبینار باید از ابتدا مشخص باشد و مرتبط با موضوع صحبت شود. به عنوان مثال اگر موضوع معرفی کسب‌وکار شما، بازاریابی و یا فروش محصول است می‌توانید از پیش درباره محتوای خود پاورپوینت تهیه کنید و حین برگزاری اسلایدها را در معرض تماشا قرار دهید.

ابزار مورد نیاز برای پیوستن به یک رویداد آنلاین، یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ، میکروفون و دوربین است. وب‌کم لپ‌تاپ برای این کار کفایت می‌کند اما اگر برگزارکننده هستید بهتر است کیفیت دوربین را در نظر بگیرید. حالا با اتصال به اینترنت برای وبینار آماده خواهید بود.

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند پلتفرمی است که به وسیله آن وبینار اجرا می‌شود. در برخی از سرویس‌ها نصب افزونه یا نرم‌فزاری خاص برای این کار ضروری است یا باید پیش از برنامه ثبت‌نام انجام داد اما در برخی دیگر بدون نیاز به افزونه یا اپلیکیشنی خاص می‌توان وبینار را برگزار نمود. در این نوع سرویس‌ها پیش از اجرای وبینار کافی است یک لینک برای شرکت‌کنندگان فرستاده شود تا از طریق آن به جلسه بپیوندند و این روش مستلزم طی کردن مراحل ثبت‌نام نیست.

انتخاب یک سرویس‌دهنده مناسب

انتخاب یک سرویس‌دهنده یا پلتفرم مناسب برای برگزاری وبینار کاری است که باید انجام دهید. امکاناتی نظیر تعامل متقابل، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ارسال نظرسنجی معمولا در همه سرویس‌دهنده‌های موجود فراهم است. می‌توان از امکان پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد اما از آنجا که آن‌ها ویژه برگزاری وبینار نیستند محدودیت‌های بسیاری دارند. بنابراین بهتر است به دنبال یک سرویس به‌صرفه و باکیفیت بگردید.

امکانات سرویس ارائه خدمات پخش زنده لحظه‌نگار

لحظه نگار یک سرویس باکیفیت برای پخش رویدادها در بستر اینترنت است. این سرویس امکان لایو استریم رویدادها بر روی موبایل را هم فراهم کرده و در حقیقت اولین پلتفرم پخش زنده موبایلی ایرانی است که موفقیت‌های متعددی را تجربه کرده. تیم لحظه‌نگار، کار کسانی که پیش از این با گرانی و دشواری استفاده از پلتفرم‌های خارجی برای وبینار روبه‌رو بودند را آسان نموده است.

ویژگی‌های برتر سرویس لحظه‌نگار

  • قابلیت نامحدود بودن تعداد شرکت‌کنندگان
  • نامحدود بودن مدت زمان جلسه
  • عدم نیاز به نصب افزونه یا نرم‌افزار
  • امکان فروش بلیت برای برنامه به صورت ریالی و ارزی
  • قابلیت روشن بودن ۸ وبکم به طور همزمان
  • قابلیت ضبط برنامه و بازپخش آن
  • امکان چت عمومی و خصوصی و به اشتراک‌گذاری اسلاید و صفحه نمایش
  • امکان ایجاد نظرسنجی
  • دسترسی مدیریتی برای مدیر جلسه
  • استفاده از مکانیزم‌های قوی امنیتی به منظور حفظ حریم خصوصی
  • قابلیت اتصال به سرویس پخش زنده لحظه‌نگار برای پوشش هزاران بیننده به‌طور همزمان

قیمت‌گذاری سرویس لحظه‌نگار

درحال حاضر می‌توان لحظه‌نگار را به‌صرفه‌ترین سرویس ارائه خدمات رویداد آنلاین در ایران دانست که امکانات متفاوت و منحصربه‌فردش آن را از همتایان خود جدا می‌کند. این سرویس همچنین از نظر پشتیبانی نیز نیازهای مشتریان را به‌طور کامل رفع می‌کند و رضایت آنان را به‌دست می‌آورد. تجربه برقراری یک رویداد آنلاین بدون قطعی بسیار تجربه دلپذیری خواهد بود.

خرید اشتراک در لحظه‌نگار به صورت اشتراکی است. یعنی اگر مبلغ ثابتی را به عنوان اشتراک روزانه پرداخت کنید می‌توانید به طور نامحدود از مکانات و خدمات این سرویس استفاده نمایید. همچنین با بلیت‌فروشی برای رویدادهای خود، چه به‌صورت ریالی و چه به‌صورت دلاری، می‌توانید با استفاده از این سرویس درآمدزایی انجام دهید و حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از پخش وبینار، مبلغ حاصل از فروش را در حساب خود داشته باشید.

لحظه‌نگار به‌دلیل شیوع پاندمی کرونا برای مدارس و دانشگاه‌ها ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است. برای آگاهی از تعرفه‌ها و ایجاد وبینار خود به سایت لحظه‌نگار مراجعه کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود