توضیحات امام جمعه بجنورد در مورد توصیه‌اش به ناامن کردن جامعه برای افراد بدحجاب

توضیحات امام جمعه بجنورد در مورد توصیه‌اش به ناامن کردن جامعه برای افراد بدحجاب

در روزهای اخیر خبر صحبت های امامان جمعه اصفهان و بجنورد در مورد زنان و دختران بدحجاب جنجالی شده بود. آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در سخنانی که از وی نقل شده چنین گفته است: «باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند». همچنین از قول حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد نیز در خطبه های نماز جمعه نقل شده بود: «بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند».

باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند»
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان

این صحبت ها با واکنش کاربران در شبکه های مجازی روبرو شده و بسیاری آن را یادآور ماجرای اسیدپاشی به زنان در اصفهان در سال ۹۳ دانستند که عامل یا عاملان آن هنوز دستگیر نشده اند. امام جمعه بجنورد اما در پاسخ به خبرنگاران این موضوع را رد می کند و مدعی است که چنین صحبت هایی را به زبان نیاورده است. وی در این باره چنین گفته است: «من به شدت این خبر را تکذیب می کنم و این خبر کذب محض و نوار خطبه ها نیز موجود است و هر کس بخواهد می تواند از آن استفاده کند. علاوه بر آن خطبه ها از صدا و سیمای استان پخش شده و در سایت آن ها نیز موجود است. در خطبه ها به وظیفه نیروی انتظامی اشاره کردم و از آن ها خواستم که شرایط را برای اشرار و کسانی که باعث ناامنی در اجتماع می شوند به شدت ناامن کنند تا خانواده ها و مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند».

بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند».
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد

یعقوبی، نماینده ولی فقیه در بجنورد افزوده است: « با توجه به برخی منکرات به مسئله بدحجابی اشاره کردم و گفتم نباید با بدحجاب ها برخورد فیزیکی کرد بلکه خانم های محجبه باید با حضور خود میدان را از آن ها بگیرند و با اخلاق حسنه آن ها را دعوت به معروف کنند. وی تاکید کرد: اعتقاد دارم باورها به زور اصلاح نمی شوند و اصلاح باورها نیازمند کار فرهنگی است و لذا با برخورد فیزیکی به هیچ عنوان موافق نبوده و نیستم».

بیشتر بخوانید: حجاب اجباری در عربستان برداشته شد

ناهید لیان مجری سابق شبکه سوم سیما نیز کشف حجاب کرد

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • معتمدی مهر ۱۳, ۱۳۹۹

    حاجی جان لطفا توصیه کنید جامعه را برای دزدان وغارتگران بیت المال و اختلاسگران نا امن کنند کسانی که اتفاقا از کانال امامان جمعه وسایر روحانیون حمایت میشوند .بگوییدوتوصیه بفرمایید آقازاده ها ومنصوبین قانون را رعایت کنند .بگویید حق را ناحق نکنند .مال مردم را نخورند .به مردم زور نگویند .هوای ناموس مردم را داشته باشند باحجاب یا بی حجاب .