محمدرضا شجریان درگذشت؟ اخبار ضد و نقیض از وضعیت جسمانی خسرو آواز ایران

محمدرضا شجریان درگذشت؟ اخبار ضد و نقیض از وضعیت جسمانی خسرو آواز ایران

پس از آنکه ساعاتی قبل خبر درگذشت محمدرضا شجریان به دنبال کما رفتن وی منتشر شد، حالا تیم پزشکی معالج استاد موسیقی سنتی ایران این ادعا را تکذیب می کنند.

دکتر حسن عباسی پزشک معتمد خانواده محمدرضا شجریان و دکتر مهرداد بهلولی، عضو تیم پزشکی معالج در بیمارستان جم، خبر درگذشت استاد شجریان را تکذیب کردند.

دکتر عباسی با بیان اینکه پنج دقیقه پیش (ساعت ۱۶:۴۵) بالای سر محمدرضا شجریان در بخش آی.سی.یو بوده است، ضمن تکذیب شایعات تأکید کرد با اینکه حال استاد خوب نیست اما تلاش تیم پزشکی برای بهبود و پایدار ساختن وضعیت سلامتی ایشان ادامه دارد.

دکتر مهرداد بهلولی عضو تیم پزشکی محمدرضا شجریان هم درباره وضعیت او گفت: «استاد شجریان یکشنبه شب با شرایط بدی در بیمارستان پذیرش شدند که با مراقبت‌های پزشکی، کمی شرایط بهتر شده است.»

او ادامه داد: «در حال حاضر، برخی از اندام‌های ایشان از جمله کلیه از کار افتاده و مغز استخوان هم دچار مشکل خون‌سازی است. با توجه به بیماری زمینه‌ای سختی که استاد داشته‌اند، به سختی در تلاش هستیم بتوانیم چون گذشته، شرایط جسمانی ایشان را متعادل کنیم.»

ساعاتی قبل ابتدا اعلام شد محمدرضا شجریان که شب گذشته به دلیل وخامت حال جسمی به بیمارستان منتقل شده بود در کما به سر می برد.

مهرداد بهلولی، عضو تیم پزشکی بررسی وضعیت محمدرضا شجریان درخصوص بستری شدن خواننده ی مطرح کشورمان گفت: شب گذشته استاد شجریان با وضعیت بسیار بد و با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان جم تهران منتقل شد و در حال حاضر در بخش ICU بستری است.

او گفت: پلاکت خون آقای شجریان به شدت افت پیدا کرده و به عدد ۸ هزار رسیده که کاملاً خطرناک محسوب می‌شود.

بهلولی در ادامه خبر داد: میزان هوشیاری استاد شجریان به عدد ۵ رسیده است و او در حال حاضر در کما به سر می‌برد.

ساعتی پس از اعلام خبر به کما رفتن استاد آواز ایران، برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه مدعی درگذشت محمدرضا شجریان شدند، خبری که از سوی خانواده ی شجریان تأیید یا تکذیب نشد.

محمدرضا شجریان به کما رفت

محمدرضا شجریان بهمن ماه سال گذشته به علت بروز مشکلات ریوی در بیمارستان جم بستری شد و در فروردین ماه سال جاری پس از گذراندن دوره ی چند ماهه در بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان جم، بر اساس آنچه اعلام شد «با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی، عروقی و ریوی پایدار» از بیمارستان ترخیص شد. اما بار دیگر به دنبال وخامت حال جسمی اش در اواخر مرداد ماه در این بیمارستان بستری شد.

در آن زمان دکتر حیدری اقدم عضو تیم پزشکی معالج استاد شجریان درباره ی امکان بازگشت ایشان به عرصه ی هنر موسیقی، با اشاره به وخامت حال وی گفت: «باید واقعیت را قبول کرد، شرایط استاد به گونه ای نیست که تصور کنید ایشان بعد از اینکه بهبودی پیدا کردند به روی صحنه برگردند و برای ما آواز بخوانند و اینکه دوباره خسرو آواز ایران را بتوانیم بر روی صحنه ببینیم خیلی بعید است. فقط امیدوارم که سلامت ایشان بازگردد.»

پس از چند روز در سوم شهریور ماه خبر ترخیص استاد شجریان از بیمارستان جم اعلام و بیان شد به دلیل بهبود شرایط عمومی محمدرضا شجریان روند درمانی او در منزل پی گرفته خواهد شد.

استاد شجریان متولد ۱۳۱۹ در مشهد، برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود.

وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

بیشتر بخوانید:

مروری بر زندگی محمدرضا شجریان ؛ اسطوره ماندگار آواز ایران

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حبیب، معین، گلشیفته، شجریان و آغوش افتخاری

بازخوانی قطعه مرغ سحر با اجرای همایون شجریان و خواننده زن لبنانی + ویدیو

همایون شجریان:از تولد در آلمان تا اپرای خیام در تهران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود