سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی چگونه انجام می شود؟

سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی چگونه انجام می شود؟

سنجش رفتار مشتری چیست و چه اصولی دارد؟ چرا بررسی میزان رضایت کاربران و بررسی این موضوع باعث می‌شود که فروش یک کارخانه یا برند افزایش پیدا کند؟ سنجش رفتار مشتری از آن جهت که می‌تواند باعث وفادار سازی مشتری، افزایش فروش محصولات یک کارخانه یا کمپانی، تبلیغات دهان به دهان آن و .. شود، مورد اهمیت است. شما هم اگر کسب و کاری دارید و یا فکر می‌کنید که در آینده باید یک مدیر حرفه ای شوید، حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با شیوه سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی بیشتر آشنا کنیم!

اگر در حزوه دیگری از صنعت فعالیت می‌کنید و یا قصد فعالیت دارید، نگران نشوید! این مطلب بازهم برای شما کاربردی است چرا که در اکثر موارد سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی با دیگر محصولات در صنایع دیگر تفاوت بزرگی ندارد! آیا آماده ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در فضای بازاریابی خود را دارید؟

شیوه‌های سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی

برای سنجش رفتار مشتریان در محصولات لوازم خانگی به صورت رایج باید از گام‌های زیر پیروی کرد:

طراحی استراتژی

برای آن که بتوان محصولات لوازم خانگی و رفتار مشتریان در قبال آن‌ها را سنجید، نیاز به معیارها، ابزارهایی برای سنجش و … داریم! در این زمینه شما باید بتوانید یک استراتژی رفتار برای مشتریان خود طراحی کنید. استراتژی که به شما منابع، نقاط قوت، نقاط ضعف، برنامه و تهدیدهای احتمالی را کامل مشخص کرده باشد. این برنامه باید تا حد امکان با جزئیات تهیه شود.

اگر در این زمینه تخصص ندارید، می‌توانید از کارشناسان فروش و بازاریابان سنتی و اینترنتی کمک بگیرید. بازاریابان حرفه ای و کارشناسان فروش کارکشته به خوبی مخاطب شما را می‌شناسند و می‌توانند به شما کمک کنند که یک استراتژی صحیح و اصولی تهیه کنید، اما گام بعدی چیست؟

بررسی کانال‌های ارتباطی به صورت پیوسته

قدم بعدی که باید بردارید و اهمیت بسیار بالایی دارد، بررسی کانال‌های ارتباطی است! کانال‌های ارتباطی که در بخش طراحی استراتژی برای مشتریان در نظر گرفته شده‌است، مانند فروشگاه لوازم خانگی سنتی و سایت فروش آنلاین محصولات لوازم خانگی و … باید به صورت دائمی رصد شوند و رفتارهای مشتریان با برند را بررسی کرد.

شاید برخی از افراد علاقه ای به محصول شما نشان ندهند! این موضوع کاملاً طبیعی است، اما اگر هیچ مشتری ندارید، احتمالاً یک مشکل و نقص اصلی در محصول یا خدمات شماست! اگر کانال‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی به خوبی رصد نشوند، احتمالاً بتوانید نتایج جذاب و جالبی از سنجش رفتار مشتریان بدست آورید.

جمع‌آوری داده‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف از دید مشتری

بعد از طراحی استراتژی و رصد دقیق کانال‌های ارتباطی با مشتریان برای سنجش رفتار لازم است که حتماً اطلاعات و داده‌های جدید را جمع‌آوری، دسته‌بندی و در نهایت بررسی کرد. شما با این اطلاعات می‌توانید تشخیص دهید که در کجای مسیر هستید و چه نقاط ضعف یا قوتی در خدمات ارائه شده شما وجود دارد.

شما با سنجش رفتار مشتریان و برخورد آن‌ها با برند و محصولاتتان، می‌توانید در این زمینه تصمیم بگیرید که آیا باید فعالیت خاصی را تغییر دهید؟ آیا باید قسمتی از عملیات تولید، بسته‌بندی، لجستیک و … را دستخوش تغییر کنید تا رفتار مشتریان تغییر کند؟

بهبود و ارتقا کیفیت و استانداردهای تولیدی

در نهایت پس از گذراندن تمامی مراحل بالا به صورت تک به تک شما قادر به استفاده از داده‌ها به صورت یک گنج پنهان را دارید. این گنج، محصولات شما را باکیفیت تر می‌کند، رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد و در نهایت رشد و فروش شما را چند برابر می‌کند. پاداش سنجش صحیح رفتار مشتریان به صورت اصولی برای هر کسب و کاری مفید خواهد بود.

کدام برندهای مطرح در دنیا، اقدام به سنجش رفتار مشتریان خود می‌کنند؟

برندهای لوازم خانگی مطرح در دنیا مانند بوش، سامسونگ، ال جی، اسنوا و … که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا (کارخانه‌های هوشمند یا Smart Factory) دست به تولید محصولات خود می‌زنند با سنجش صحیح رفتار مشتریان بر اساس برنامه ای که در بالاتر به شما ارائه دادیم، روز به روز در حال بهبود کالاهای خود هستند. آیا تابحال از طرف این نوع برندها، رفتار سنجی شده‌اید؟ چه تجربه یا تجاربی در این زمینه دارید؟

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود