انتقاد تند خانم کارگردان از نخبه کشی‌های رسانه ملی؛ اینستاگردی با نرگس آبیار

انتقاد تند خانم کارگردان از نخبه کشی‌های رسانه ملی؛ اینستاگردی با نرگس آبیار

نرگس آبیار متولد ششم اسفند ماه سال ۱۳۵۰ در تهران، یکی از موفق ترین کارگردانان زن سینمای ایران پس از انقلاب است. استاد نرگس آبیار هم در مقام کارگردانی و هم در مقام فیلمنانویسی موفق بوده و هم ده ها عنوان کتاب در حوزه ادبیات ایران و جهان تالیف و منتشر کرده است و از معدود سینماگران ایرانی است که دست به قلم نوانایی دارد. همسر نرگس آبیار محمد حسین قاسمی است.

نرگس آبیار سابقه کسب چندین سیمرغ بلورین برای فیلم هایش در جشنواره فیلم فجر داشته و در مقام هیات داوران در جشنواره های مختلف حضور داشته است. او از روسیه تا پاکستان ، در جشنواره های بسیاری حضور داشته و موفقیت های ارزنده ای برای سینمای ایران کسب کرده است.

نرگس آبیار کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد، در آخرین هفته مهر ماه کرونایی ۹۹ در پستی که بیش از ۳۱ هزار لایک و هزاران کامنت دریافت کرد، از رسانه ملی به واسطه نقشی که در خروج نیروهای زبده و نخبه برنامه ساز در شبکه های مختلف در سال های اخیر داشته انتقاد کرد. نرگس آبیار با انتشار اینستانوشته ای که مزین به عکس عادل فردوسی پور، مجری برنامه پربیننده ورزشی ۹۰ شبکه ۳ سیما بود که به دلیل حضور باجناق دکتر غلامعلی حداد عادل در مدیریت شبکه ۳، از این شبکه رفت و برنامه اش تعطیل شد نوشت:

چرا به برنامه اینترنتی عادل فردوسی پور، مجوز داده نشد؟!!!!

از وظایف اولیه و ثانویه رسانه‌‌ها که بگذریم، محبوبیت مهم‌ترین فاکتوری‌ست که برد و باخت رسانه یا همان زنده ماندنش وابسته به آن است.
مثلا همین اینستاگرام، هربار که شایعه فیلتر شدنش می‌آید، مو به تنمان سیخ می‌شود چرا؟ نه فقط بخاطر اینکه در این پلتفرم خارجی عکس‌ها و ویدیوهای رنگ به رنگ می‌بینیم! نه چون اکثریت‌مان با هر نوع نگرش و اعتقادی در آن هستیم، محتواهایی که می‌خواهیم را خودمان انتخاب می‌کنیم.

نرگس آبیار
اینستانوشته انتقادی نرگس آبیار درباره رسانه ملی و اخراج عادل فردوسی پور از شبکه ۳ سیما

صدای هم را می‌شنویم، کنار هم می‌خندیم، بحث می‌کنیم، جشن می‌گیریم و حتی عزاداری… شاید شنیدنش برای خیلی‌ها سخت باشد اما اینستاگرام برای ما جماعت ایرانی که حرف و درد برای گفتن زیاد دارد بجای صدا و سیما، ملی‌ست…

راستش تقصیر من و شما و هیچ کدام از ماها که پای تلویزیون می‌نشستیم و یکی از بالای پشت بام آنتن را جابجا می‌کرد تا برفک‌های تصویر کمتر شود، نبود و نیست که حالا شبکه‌های صدا و سیما خریداری ندارد. مثالش حذف بی‌دلیل عادل فردوسی پور…

عادل ابروی صداوسیما بود و یک تنه تمام گیرنده‌ها را به خود می‌کشید، اما چه دلیلی داشت که او هم از صفحه تلویزیون برداشته و این ظرفیت عالی و سالم جذب مخاطب حذف شود؟ تلخ‌تر از آن جنگ صدا و سیما با عادل است که میلی به بودن او حتی در شبکه‌های اینترنتی ندارد.
واقعا دلیل از دست دادن این دستاوردها را متوجه نمیشوم!

نرگس آبیار از جمله کارگردان زن موفق سینمای ایران است که حضور بسیار فعالی در اینستاگرام دارد. او بیش از ۱۱۰۰ پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ۲۲۰ هزار دنبال کننده دارد. نرگس آبیار نیز مثل استاد پرویز پرستویی، پست های مفهومی دارد و به مسائل مختلف سبک زندگی امروز ایرانیان در اینستاگرامش که تیک آبی دارد اشاره کرده است.

پست اینستاگرامی نرگس آبیار درباره تاج گذاری نرگس دختر ۷ ساله ملکه زیبای ایران که با سرطان می جنگد
اینستانوشته نرگس آبیار در سوگ خسرو آواز ایران
اینستانوشته نرگس آبیار درباره توقف صیر ترال در خلیج همیشه فارس ایرانیان

اولین پست آبان ماهی نرگس آبیار به موضوع توقف صید ترال اشاره دارد که جنجال های زیادی در خلیج فارس به پا کرد و موفقیتی برای حافظان محیط زیست دریایی جنوب کشور بود.

امیدواریم رویه انتشار پست های انتقادی و مفهومی و روشنگرایانه در اینستاگرام سلبریتی های ایران باب شود تا صرفا محفل پست ها و استوری ها و سلفی های تولد و پارتی ها و گردشگری و لاکچری گردی آن ها نشود و دردها و امیدهای ملت ایران نیز در عصر ایران ۱۴۰۰ در اینستاگرام سلبریتی های ایران بازتاب یابد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود