احتمال کناره گیری ملکه بریتانیا از قدرت طی ۶ ماه آینده

احتمال کناره گیری ملکه بریتانیا از قدرت طی ۶ ماه آینده

به گفته کارشناسان سلطنتی انگلستان، احتمال کناره گیری ملکه بریتانیا از قدرت تا یکسال آینده قوت گرفته و انتظار می رود که به زودی پسر او پرنس چارلز به مقام پادشاهی این کشور دست پیدا کند.

ملکه ۹۴ ساله بریتانیا بیشترین مدت زمامداری این کشور را داشته و از ۶۸ سال پیش بر تخت پادشاهی انگلستان نشسته است. حالا رابرت جابسون زندگی نامه نویس خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام کرده که به باورش در کمتر از شش ماه آینده ملکه قدرت را به پسر ۷۱ ساله خود یعنی پرنس چارلز واگذار می کند.

آقای جابسون باور دارد که ملکه بریتانیا همزمان با جشن تولد ۹۵ سالگی خود (در ۲۱ آپریل ۲۰۲۱) به دوران سلطنتش در بریتانیا پایان خواهد داد و جک رویوستون دیگر کارشناس امور سلطنتی نیز حرفهای او را تایید کرد.

کناره گیری ملکه بریتانیا از قدرت

آقای رویستون در برنامه ای که به همین بهانه منتشر شد اظهار داشت که ملکه احتمالا تمایلی به واگذاری قدرت نخواهد داشت با این حال با در نظر داشتن مسئولیت هایی که او تاکنون به پسر خود محول کرده می توان چنین اتفاقی را محتمل دانست.

پرنس چارلز که به او شاهزاده ولز هم می گویند در سن سه سالگی و درست همزمان با ملکه شدن مادرش در سال ۱۹۵۲ میلادی به عنوان نایب السلطنه مادر برگزیده شد. در تاریخ ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام شد که ملکه بریتانیا تاکنون بیشترین دوران حکومت سلطنتی را در انگلستان داشته است.

بیشتر بخوانید:

رکوردهای ملکه بریتانیا در کتاب گینس

منبع: express
بدون نظر

ورود