تخریب خانه زنان سرپرست خانوار بندرعباسی و خودسوزی یکی از آنها + ویدئو

تخریب خانه زنان سرپرست خانوار بندرعباسی و خودسوزی یکی از آنها + ویدئو

روز گذشته اخبار تکان دهنده ای درباره ی تخریب خانه ای در بندرعباس و خودسوزی یکی از ساکنان آن به دنبال این اتفاق منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت. ویدئویی هم از تخریب این خانه در فضای مجازی منتشر شد که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی گشت.

این خانه که در حقیقت اتاقک محقرانه ای بود و ۳ زن سرپرست خانوار به همراه ۵ فرزندشان در آن زندگی می کردند، روز پنجشنبه ۲۹ آبان به دست مأموران شهرداری بندرعباس تخریب شد. متأسفانه در زمانی که مأموران به کار تخریب مشغول بودند یکی از زنان ساکن در این خانه ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. این زن بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما دچار ۱۸ درصد سوختگی شده که بیشتر در دست چپ او است.

پس از انتشار این اخبار تکان دهنده شهرداری بندرعباس با تأکید بر اینکه این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و این تخریب بعد از چندین بار تذکر برای تخلیه صورت گرفت، اعلام کرد این زمین ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و آن خانه بدون مجوز ساخت و غیر قانونی بنا شده بود، به همین دلیل طبق قانون باید تخریب می شد؛ و به علاوه تأکید بر تخلیه ی محل، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود، چرا که خانه ی آن ها در محلی ناامن، در بستر یک رودخانه ساخته شده بود.

شهرداری بندرعباس همچنین مدعی شد کسی در آن اتاقک زندگی نمی کرد و فقط یک چهار دیواری بوده که تخریب شد اما به گفته ی زنان ساکن در این خانه آن ها به مدت دو ماه بود که با فرزندان خود در آنجا سکونت داشتند و حالا با ویران شدن خانه شان در منزل همسایگان به سر می برند و نگران وضعیت زندگی و تحصیل فرزندان خود هستند.

آن ها می گویند یک بار از سوی شهرداری بندرعباس به آن ها اخطار تخریب داده شده بود اما از آنجایی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند همان زمان هم به بازرسان شهرداری اعلام کردند که از سر ناچاری و نداری در آنجا و آن شرایط زندگی می کنند.

پس از انتشار این خبر بازرسی کل استان هرمزگان با انتقاد شدید از حادثه ی پیش آمده اعلام کرد به محض اطلاع از موضوع شهردار بندرعباس و عوامل دخیل در این تخریب برای پاسخگویی و دریافت تذکر، شبانه فراخوانده شدند و این پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است.

دادستانی عمومی و انقلاب بندرعباس هم اعلام کرد برای متخلفین پرونده ی قضایی تشکیل شده و چگونگی رویداد در دست بررسی است؛ و به علاوه با دستور قضایی به سازمان های حمایتی به شخص مصدوم و خانواده اش از طرف بهزیستی خانه ای تحویل داده می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم با حضور در بیمارستان از بانوی آسیب دیده ی بندرعباسی عیادت و اعلام کرد پیگیری‌ های لازم از طریق دستگاه‌ های حمایتی صورت گرفته و قرار است علاوه بر اعطای تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی و تأمین بخشی از هزینه‌ های ساخت منزل، اداره ی بهزیستی استان هرمزگان هم طی ۴۸ ساعت آینده نسبت به رهن یک باب منزل جهت استقرار خانواده ی این بانوی بندرعباسی اقدام کند؛ و به علاوه کلیه ی هزینه‌ های درمانی تا حصول بهبودی کامل به صورت رایگان به وی ارائه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بیان کرد پس از بررسی جزئیات حادثه مشخص گردید دستور تخریب سرپناه این بانو از طرف مقامات قضایی صادر نشده، بنابراین با متخلفین و ناقضین حقوق شهروندی بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار بیانیه ای به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند و ضمن محکوم کردن این اقدام شهرداری بندرعباس خواهان محاکمه ی متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده ی آسیب دیده شدند.

اما ویدئوی جدیدی هم از صحبت های دختر یکی از زنان ساکن این خانه منتشر شده که ضجه ها و التماس هایش دل مخاطبان را به درد آورده بود.

در این ویدئو دختر نوجوان می گوید هر چه به مأموران شهرداری التماس می کرد خانه را تخریب نکنند او را به یکدیگر پاس می دادند و توجهی به حرف هایش نمی کردند و وقتی مادرش به یکی از مأموران گفت مگر خودتان بچه ندارید که خانه ی ما را خراب می کنید، او گفت با این حرف دیگر حتماً خانه را روی سرتان خراب می کنیم، مُردید هم مُردید به ما مربوط نیست.

این اتفاق در حالی رخ داد که اردیبهشت ماه سال جاری بانوی دیگری در جریان تخریب خانه اش به دست مأموران شهرداری جان خود را از دست داد. آسیه پناهی زنی ۶۱ ساله اهل کرمانشاه بود که مأموران شهرداری کرمانشاه آلونک او را با بولدوزر تخریب کردند. شاهدان عینی گفته بودند این زن سالخورده که با مأموران شهرداری درگیر شده بود در برابر اسپری فلفل آن ها طاقت نیاورد و جان خود را از دست داد اما پزشکی قانونی کرمانشاه اعلام کرد علت فوت وی بیماری حاد قلبی تشخیص داده شده‌ است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • یاشاسین الاحواز آذر ۱, ۱۳۹۹

    فارسهای ظالم افقانی. ظلمی که به عرب و تورک رفت به هیچکی نرفت. حقمون رو میگیرم به زوری

    • امیر آذر ۱, ۱۳۹۹

      بخواب بابا

    • یاشاسین اذربایجان آذر ۲, ۱۳۹۹

      ایران هیچوقت فارس نداشت. تورک نشین بودن. از زمان سومریان تورک نشین بود. مهاجرای فارس از افقانستان اومدن قتل عام کردن.
      عرب رو کشتن تورک رو نسل کشی کردن.

      • امیر آذر ۳, ۱۳۹۹

        آره
        آدم و حوا هم تورک بودن…!!! ?

  • امیر آذر ۱, ۱۳۹۹

    دلخوش به این مقدار نباشید ما شما را به مقام انسانیت می رسانیم…!