قتل فجیع جوان ایرانی در گرجستان؛ میثم را سر بریدند

قتل فجیع جوان ایرانی در گرجستان؛ میثم را سر بریدند

با وجود گذشت سه سال پلیس هنوز موفق به حل معمای قتل فجیع جوان ایرانی در گرجستان نشده است.

سه سال قبل خانواده ی جوانی به نام میثم با مراجعه به پلیس ایران از قتل فرزند خود در کشور گرجستان خبر دادند و ضمن طرح شکایتی در این خصوص گفتند میثم برای کار به گرجستان رفته بود و در آنجا زندگی می کرد و شغل و درآمد خوبی هم داشت.

به گفته ی خانواده ی میثم، آن ها تقریباً هر روز با یکدیگر در تماس بودند تا اینکه یک روز تماس های آن ها با پسرشان بی پاسخ ماند و میثم هم خود با آن ها تماسی نگرفت. وقتی بعد از گذشت چند روز خبری از او نشد خانواده ی میثم با دوستانش در گرجستان تماس گرفتند اما این تماس ها هم آن ها را به نتیجه ای نرساند، به همین دلیل خانواده ی میثم تصمیم گرفتند شخصاً به گرجستان بروند.

پدر میثم گفت وقتی به خانه ی پسرش در گرجستان رفت متوجه شد میثم چند روز قبل در منزلش به قتل رسیده بود. او با صحنه ی فجیعی در خانه ی پسرش مواجه شده بود. همه جا را خون گرفته بود و خانه به هم ریخته بود و مشخص بود میثم به طرز فجیعی کشته شده.

پدر میثم به سراغ پلیس گرجستان رفت و آن ها به او گفتند پسرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و سرش را بریده اند. پلیس گرجستان همچنین گفت برای قتل میثم پرونده تشکیل شده اما آن ها هنوز ردی از عامل جنایت پیدا نکرده اند.

پدر میثم درباره ی سابقه ی دشمنی با پسرش گفت که او پسر بسیار کاری و آرامی بود و در ایران حتی اهل دعوا نبود، چه برسد به آنکه با کسی دشمنی داشته باشد. خانواده ی میثم به خانه ی او در گرجستان رفت و آمد داشتند اما از مراودات او با دیگران اطلاعی نداشتند.

پدر میثم می گوید فرزندش جوان بی آزاری بود و می خواست بعد از چند سال کار در گرجستان به کشورش بازگردد و با پس اندازش شغل شرافتمندانه ای راه بیاندازد و زندگی سالم و آرامی داشته باشد.

خانواده ی میثم خواستار پیگیری پرونده ی قتل پسرشان توسط پلیس ایران شدند. با شکایت آن ها پلیس ایران از پلیس اینترپل خواست پرونده ی قتل این جوان ایرانی را مورد بررسی قرار دهد، اما ردی از عامل جنایت به دست نیامد. ناکامی پلیس در یافتن عامل قتل میثم، موجب شد حالا پدر و مادر او از دادگاه ایران درخواست پرداخت دیه از بیت المال کنند.

در جلسه ی رسیدگی به این پرونده که دیروز با حضور برادر مقتول برگزار شد، وی گفت پدر و مادرش در وضعیت روحی بسیار بدی به سر می برند و به خصوص به این دلیل که عامل قتل میثم شناسایی نشده این موضوع فشار بسیار شدیدی به خانواده ی آن ها وارد آورده است.

در این جلسه برادر مقتول گفت میثم جوان بسیار آرامی بود و نه اهل کار خلاف بود و نه اهل دعوا و خانواده اش نمی دانند این اتفاق چطور رخ داده است.

برادر میثم همچنین از همکاری پلیس گرجستان ابراز نارضایتی کرد و گفت خانواده اش پس از مدت ها تلاش و پیگیری توانستند جسد میثم را برای دفن در ایران تحویل گیرند. او همچنین گفت پس گذشت سه سال از این ماجرا و با وجود تلاش های فراوان آن ها پلیس اینترپل به هیچ سرنخی دست نیافته و این موضوع آن ها را ناامید کرده است، به همین دلیل پدر و مادر میثم خواستار دریافت دیه از بیت المال هستند.

برادر مقتول گفت میثم درآمدش را برای آن ها می فرستاد تا برایش نگه دارند و او بتواند بعداً کاری در ایران راه بیاندازد تا زندگی اش را تأمین کند اما جان خود را از دست داد. و از طرفی رنج و عذاب این اتفاق دردناک پدر و مادر او را دچار بیماری کرده است و روزهای سخت سه سال گذشته تا پیدا شدن قاتل میثم برای آن ها ادامه خواهد داشت.

دادگاه پس از شنیدن اظهارات برادر میثم اعلام کرد با توجه به مدارک موجود در پرونده دراینباره تصمیم گیری خواهد کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • علی آذر ۹, ۱۳۹۹

    واقعاً چه برسرمون اومده همه حاضرین خطر مرگ و مهاجرت رو بپذریند …
    خدایا چرا کشورمون به این ثروتمندی باید این وضع باشیم ؟ کلی درس بخون زحمت بکش اخرش هیچ ….

    • انتی رضا ستوده۲ آذر ۹, ۱۳۹۹

      این قتلا تو اروپا اسمش قتلای ناموسیه. همینکه سرشو بریده یعنی ناموسی بوده. تو خارج نایت کلابی که ایرانی توشه نرو. اخرش دعوا میشه یا چاقو کشی.
      دقیقا ۲ ماه پیش تو المان یه قتل اینطوری اتفاق میوفته. تو شهری به اسم هامبورگ. اما سرشو نمیبرن. هردوطرف ایرانی بوده. اونیکه به قتل میرسه مجرد بوده. قاتل همسر داشته. قاتله با همسرش چند وقت قبلترش رفته بوده یه نایت کلاب زیرزمینی که اونم مال یه هموطن بوده. به قول شوهره مقتول نگاهش کثیف بوده و اونجا باهاش دهن به دهن میشه بعدم دعواشون به خیابون میکشه بعدم اون مقتوله چون کتک خورده از رو فیسبوک ادرس این قاتله رو پیدا میکنه میاد شیشه های ماشین یا خونشو پایین میاره. بعدم این قاتله میزنه به سرش و ادرس مقتوله رو پیدا میکنه و با چاقو طرفو میکشه.
      اما صادقانه بگم تو چنین مکانایی مثل نایت کلاب همه نگاهشون اینطوریه. شرط میبندم خود قاتل به هر دختر و زنی که میرسیده همین نگاهو داشته. شما چه با همسرت باشی چه دوس دخترت همه بهش نگاه میکنن کل برجستگیهای بدنشو میبنن. اتفاقا اصل نایت کلاب و رقصیدن همینه. خودم نایت کلاب خارجیا رفتم با همسرای همدیگه میرقصن. جنبه شو ندارین. اصلا نیایین خارج.

  • MASIH آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    هعی خدا
    ایران چی بودی چی شدی
    بچه های خودشون تو رفاه و زندگی خوب باشن و همه امکاناتی داشته باشن و ما اینجوری برا ی لقمه نون سگ دو میزنیم
    خدا کنه روز مرگ همه مسئولین این کشور برسه

    روحانی ام نشسته هیچ غلطی نمیکنه
    برا ایران متاسفم ک ی عده بی شرف و حروم زاده دارن این مملکت رو میچرخونن