چند دلیل رایج خرابی آسیاب مخلوط کن ها و راهکار ساده برای آنها

چند دلیل رایج خرابی آسیاب مخلوط کن ها و راهکار ساده برای آنها

آسیاب مخلوط کن ها ابزارهایی به شدت کار راه انداز در آشپزخانه هستند که از خرد کردن غذاهای جامد گرفته تا مخلوط کردن مایعات را به خوبی انجام می دهند. به همین خاطر هم وقتی خرابی کوچکی در این دستگاه ها ایجاد می شود سرعت انجام امور آشپزخانه به شدت کم می شود.

اگر آسیاب مخلوط کن خانه شما هم خراب شده و نمی خواهید با قیمت های حال حاضر بازار برای خرید یک آسیاب جدید هزینه کنید نگران نباشید چراکه خرابی این دستگاه ها معمولا علت ساده ای دارد. در این مطلب شش علت رایج خرابی آسیاب مخلوط کن ها را به شما می گوییم. اگر در خانه از غذاساز برای آسیاب کردن استفاده می کنید باید بدانید که دلایل خرابی آسیاب مخلوط کن ها و غذاسازها معمولا مشترک است.

۱- بیرون زدن مواد غذایی از محفظه

رایج ترین مشکل آسیاب های خانگی (خرید آسیاب مخلوط کن پارس خزر) بیرون زدن مواد غذایی حین استفاده است. نشتی مواد غذایی از محفظه آسیاب هم میتواند بنابر سه دلیل رخ دهد:

  • شل بودن تیغه درون ظرف (پس از محکم بودن آن در جایش مطمئن شوید)
  • مشکل در واشر پلاستیکی. اگر آسیاب شما هنوز تحت گارانتی است میتوانید نسبت به تعویض واشر آن اقدام کنید در غیر اینصورت بهتر است خودتان یک واشر جدید برای آن بخرید.
  • ایجاد ترک در بدنه دستگاه. در این موارد چاره ای جز تعویض محفظه یا کل دستگاه ندارید.

۲- نچرخیدن تیغه ها با تمام سرعت

آسیاب مخلوط کن

وقتی آسیاب مخلوط کن می خرید حتما هدفتان این است که برای خرد کردن سریع جامدات یا مخلوط کردن مایعات از آن استفاده کنید. بنابراین اگر تیغه ها قابلیت چرخش سریع را نداشته باشند در انجام این موارد با مشکل روبرو می شوید. در اغلب موارد علت این مشکل گیر کردن خرده های غذا در بین تیغه ها و محل سوار شدنشان است. برای برطرف کردن مشکل کافیست تیغه ها را درون آب گرم بخیسانید و سپس با اسفنج بشویید. احتمالا بعد از پاکسازی مشکل رفع می شود.

۳- کند شدن تیغه ها

با گذشت زمان تیغه های آسیاب مخلوط کن کند می شوند. میتوانید با کمک سنگ نمک آنها را تیز کنید. کافیست سنگ نمک را درون محفظه آسیاب بگذارید و دستگاه را روشن کنید. مرتبا دستگاه را روشن و خاموش کنید و پنج دقیقه ای به این کار ادامه دهید. قطعا بعد از این کار تغییر را احساس خواهید کرد.

۴- کار نکردن دستگاه وقتی محفظه بیش از حد پر می شود

اغلب آسیاب مخلوط کن ها وقتی بیش از اندازه پر می شوند به صورت اتوماتیک با استفاده از سوئیچ قطع کننده داخلی شان خاموش می شوند. این امر شاید اعصاب خرد کن باشد اما این مکانیزم برای حفظ ایمنی دستگاه و کاربرانش طراحی شده است. همچنین در زمان هایی که مدت استفاده از دستگاه زیاد باشد موتور آن داغ می کند و دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود. در مواردی که مواد ریخته شده به داخل دستگاه خیلی سفت یا زیاد باشند هم همین اتفاق می افتد و در نتیجه بهتر است مواد را یا به صورت دستی کمی کوچک کنید یا از حجم آنها بکاهید. به یاد داشته باشید که هر سی دقیقه یکبار حتما برای چند دقیقه ای دستگاه آسیاب خود را خاموش کنید تا از سوختن موتور آن جلوگیری نمایید.

گردش هوا نقش بسیار مهمی در خنک نگه داشتن آسیاب مخلوط کن ها (خرید آسیاب مخلوط کن سایا از دیجی کالا) ایفا می کند پس بهتر است مطمئن شوید که محل قرار گیری دستگاه کاملا خنک است و هوا در آنجا جریان دارد.

۵- محفظه مخلوط کن از بدنه جدا نمی شود

در بسیاری از موارد کاربران گلایه دارند که محفظه آسیاب مخلوط کن آنها گیر می کند و به راحتی از بدنه جدا نمی شود این اتفاق خصوصا زمانی رخ می دهد که مواد غذایی از داخل دستگاه به بیرون نشت می کند. علت این مساه در واقع آن است که هر زمان مواد غذایی از دستگاه نشت می کند آب نمک مواد غذایی به بخش های زیرین تیغه ها نفوذ کرده و به خاطر وجود نمک قطعا فلزی دچار زنگ زدگی یا خردگی می شوند و این امر باعث گیر کردن بدنه دستگاه می شود. در این موارد توصیه می شود که دستگاه را برعکس روی سطح قرار دهید و مقداری روغن خوراکی را در در بخش قرارگیری موتور کوپلر دستگاه بریزید. برای چند دقیقه ای دستگاه را وارونه روی سطح بگذارید.

پس از این مرحله باید با کمک یک انبر کوپلر را بچرخانید و در جایش محکم کنید. کمی آب داخل محفظه آسیاب بچرخانید و آب را دور بریزید و کار تمام است.

۶- شکستگی کوپلر

کوپلر معمولا به خاطر پر کردن زیاد مخلوط کن یا کیفیت پایین ساختش دچار شکستگی می شود. همچنین اگر برای مدت طولانی مخلوط کن خود را داشته باشید این اتفاق بسیار رایج است. در این مواردی راهی جز تعویض این قطعه ندارید.

 

بیشتر بخوانید:

چرا مکش جاروبرقی شما کم شده است؟

چرا یخچال شما خنک نمی کند؟

دیجیاتو
بدون نظر

ورود