چگونه مناسب ترین پیانو را خریداری کنیم؟

چگونه مناسب ترین پیانو را خریداری کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیانو یکی از پرطرفدار ترین ساز های دنیاست و بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند به راحتی این ساز را یاد بگیرند و در نوازندگی پیشرفت کنند. اما همانند بسیاری دیگر از ساز ها، لزوم پیشرفت در نوازندگی پیانو، داشتن ساز مناسب است. اما اگر تا کنون پیانو مورد نظر خود را پیدا نکرده اید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته می شود می توانید مناسب ترین پیانو ممکن را خریداری کنید.

پیانوها چند نوع دارند؟

پیانوها مانند بسیاری از ساز های دیگر، مدل های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها برای شرایط خاصی مناسب است. مدل های مختلف پیانو را می توان به دو گروه اصلی آکوستیک و دیجیتال تقسیم کرد و به این ترتیب می توان دسته بندی دقیق تری در اختیار داشت. پیانوهای آکوستیک پیانوهایی هستند که برای تولید آن ها از بهترین متریال ممکن استفاده می شود و عموما این پیانوها به دلیل داشتن ابعاد بسیار بزرگ، برای استفاده در تالار ها، استودیو ها و یا صحنه های اجرای زنده مناسب هستند. از طرف دیگر، نکته ای که باید درباره این نوع پیانو در نظر داشته باشید قیمت پیانو و همچنین هزینه های جانبی آن است. پیانوهای آکوستیک عموما قیمت بسیار زیادی دارند و در کنار این قیمت بسیار بالا، هزینه های جانبی بسیاری را نیز باید برای آن ها در نظر داشته باشید. همین موضوع باعث شده تا این پیانوها گزینه مناسبی برای استفاده در خانه نباشند. اما به طور کلی، پیانوهای آکوستیک ساز های بسیار مشهور و پر طرفداری هستند و بسیاری از پیانیست ها در آرزوی داشتن یک پیانو آکوستیک به تمرین می پردازند.

اما برای پیانیست ها و یا کسانی که می خواهند در خانه شروع به یادگیری این ساز بکنند، یک راه حل دیگر نیز وجود دارد. آن ها می توانند با خرید پیانوهای دیجیتال در خانه های خود به تمرین بپردازند و به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. یکی از موضوعاتی که درباره پیانوهای دیجیتال باید بدانید این است که قیمت آن ها به مراتب پایین تر از پیانوهای آکوستیک است و این موضوع باعث می شود تا افراد بیشتری به سمت این ساز ها جذب شوند. همچنین لازم نیست تا هزینه های اضافی مانند کوک کردن ساز را در نظر داشته باشید زیرا پیانوهای دیجیتال با استفاده از صدا های سمپل شده کار می کنند. بهره مندی پیانوهای دیجیتال از صدا های سمپل شده نه تنها باعث می شود تا شما کنترل بیشتری را بر روی صدا های خود داشته باشید، بلکه این امکان را نیز برای شما فراهم می کند تا بتوانید صدا های مختلف را در اختیار داشته باشید و با استفاده از این صدا ها به اجرای قطعه های مورد علاقه خود بپردازید.

هنگام خرید پیانو دیجیتال چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

هنگامی که صحبت از خرید پیانو مناسب برای خانه می شود، اولین گزینه یک پیانو دیجیتال با کیفیت و مناسب است. اما برای خرید یک پیانو دیجیتال با کیفیت باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟ اولین موضوعی که باید در نظر داشته باشید، ابعاد پیانو است. شما باید پیانویی را خریداری کنید که در فضایی که برای آن در نظر گرفته اید جا شود. از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشید، کلاویه های پیانو می باشد. اما کلاویه چیست؟

کلاویه به کلید های سفید و مشکی رنگ پیانو گفته می شود که با فشردن آن ها می توانید نت های مختلف را بر روی ساز خود بنوازید. کلاویه ها در پیانوهای دیجیتال کمی با پیانوهای آکوستیک متفاوت است. پیانوهای دیجیتال در تعداد، وزن و بسیاری دیگر از ویژگی های کلاویه ها متفاوت هستند و همین موضوع باعث می شود تا برای خرید پیانو، گزینه های بسیاری وجود داشته باشد. اما به طور کلی، پیانوهایی که دارای ۸۸ کلاویه هستند و وزن کلاویه های آن ها سنگین و یا نیمه سنگین است، باعث می شود تا شما به حس پیانوهای آکوستیک عادت کرده و بعد ها بتوانید به راحتی پیانوهای آکوستیک را بنوازید.

اما در کنار کلاویه ها، یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، اتصالات مختلف پیانوهای دیجیتال است. شما با استفاده از این اتصالات نه تنها می توانید این محصولات را به اسپیکر های مختلف متصل کنید، بلکه می توانید آن ها را به کارت صدا ها و یا مستقیما به کامپیوتر خود متصل کرده و به این ترتیب بتوانید ایده های خود را با نهایت کیفیت ضبط کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این برخی از پیانوها از ورودی هدفون نیز بهره می برند که این موضوع نیز این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در سکوت به نوازندگی و تمرین بپردازید و صدای بی نظیری را دریافت کنید.

سمپل ها از دیگر ویژگی هایی هستند که باید به آن ها توجه کرد. برخی از شرکت ها تنها پیانو های آکوستیک بسیار گران قیمت را سمپل می کنند که این موضوع باعث می شود تا بتوانید به صدای دلنشین و فوق العاده پیانو دسترسی داشته باشید و از آن لذت ببرید. از طرفی، بسیاری از محصولات دارای صدا های سمپل شده از سینت سایزر ها هستند که دست شما را برای صدا سازی و ایده ساختن کاملا باز می گذارند.

پیانوی مورد نظر خود را از کجا تهیه کنیم؟

حال که نکات مهمی را درباره پیانو ها دانستیم، وقت آن است که پیانوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنیم. فروشگاه اینترنتی سازکالا یکی از معتبرترین فروشگاه های کشور در زمینه فروش پیانو و دیگر تجهیزات موسیقی است که شما می توانید به راحتی پیانوی مورد نظر خود را از سایت  sazkala سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. از ویژگی های این فروشگاه می توان به ارسال رایگان به سراسر کشور، ۷ روز ضمانت بازگشت و خرید اقساطی تا ۲۴ ماه برای سراسر ایران، اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت آن ها به نشانی www.sazkala.com و یا با شماره ۰۲۱۵۴۷۷۲ تماس حاصل فرمایید.

بدون نظر

ورود