معرفی پنج کتاب خواندنی که اصول موفقیت را به شما یاد می دهند

معرفی پنج کتاب خواندنی که اصول موفقیت را به شما یاد می دهند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از مردم موفقیت را به شکل مقصدی می‌بینند که باید به آن رسید؛ در حالی که موفقیت، نامحدود است و اتفاقا مقصد نیست؛ بلکه یک مسیر است که طی کردن آن نیاز به داشتن اطلاعات و دانستن اصول درست دارد. اگر شما هم به دنبال یاد گرفتن این مسیر هستید و دوست دارید به جمع افراد موفق بپیوندید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله پنج کتاب بسیار مشهور درباره اصول موفقیت را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند مسیر زندگی شما را عوض کنند.

  1. هفت عادت مردمان موثر

طی سال‌های اخیر بسیاری از سخنران‌های انگیزشی صرفا با تحریک احساسات شنوندگان یا خوانندگان کتاب‌هایشان تلاش کرده‌اند که آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. بعضی از مخاطبان‌شان برای مدت زمانی کوتاه تحت تاثیر صحبت‌های آن‌ها واقع شده‌اند و بعضی دیگر برای مدت زمانی طولانی و بعضی دیگر اصلا تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند. یکی از دلایلی که سخنرانی‌های انگیزشی ممکن است در ایجاد تغییر، تداوم زیادی نداشته باشند این است که از بُعد منطقی و عقلانی غافل می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند مخاطبان منطقی‌تر را راضی کنند. این دسته از مخاطبان به دنبال کتاب‎هایی هستند که هم از جهت احساسی و هم از جهت فکری تاثیر مثبتی روی آن‌ها داشته باشند و کتاب «هفت عادت مردمان موثر» دقیقا چنین کتابی است.

هفت عادت مردمان موثر را استفان کاوی بعد از بررسی زندگی افراد موفق پیدا کرد و متوجه شد این خصلت‌‌ها در تمامی افراد موفق مشترک هستند؛ به همین دلیل تصمیم گرفت که این موارد را به کتابی تبدیل کند و در دسترس کسانی بگذارد که دوست دارند خودشان را با عادت‌های خوب تغییر دهند. نتیجه نوشتن این کتاب فروش چندین میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا و ترجمه آن به زبان‌های زنده از جمله فارسی بود. این کتاب همچنان یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید خودتان را به خواندن آن مهمان کنید.

  1. اثر مرکب

افرادی که جزئی نگر هستند، از تاثیراتی که چیزهای کوچک بر روی زندگی دارند، غافل نمی‌مانند؛ تاثیراتی که ممکن است در وهله اول به چشم نیایند؛ اما خیلی زود اتفاق افتادن‌شان را با صدای بلند اعلام می‌کنند. دارن هاردی، نویسنده کتاب اثر مرکب، یکی از بهترین و موفق‌ترین افراد جزئی نگر است که به معجزه خرده عادت‌ها باور دارد. او در اثر مرکب، کتاب معروف و پر‌ فروش خود به بررسی این مسئله می‌پردازد که عادت‌های کوچک چطور می‌توانند در طولانی مدت تاثیرات بزرگی از خودشان به جا بگذارند و اگر افراد بتوانند نسبت به این عادت‌ها آگاه شوند و به سمت مثبت کردن آن‌ها پیش بروند، اتفاقات بسیار خوبی در زندگی‌شان رقم خواهد خورد، اتفاقاتی که می‌تواند منجر به عوض شدن آینده آن‌ها شود. در حقیقت نام کتاب «اثر مرکب» هم برگرفته از همین ایده است؛ جزئیاتی که در بعد از ترکیب شدن با هم تاثیرگذار خواهند بود. اگر به این اثر برجسته دارن هاردی علاقمند شده‌اید، خرید کتاب صوتی اثر مرکب را از دست ندهید که می‌تواند ساعت‎‌های قبل از خواب یا در حین رانندگی وقت شما را به شکلی بسیار مفید پر کند و روی ناخودآگاه شما اثرگذار باشد.

  1. برتری خفیف

اگر به بررسی شرح حال افراد موفق بپردازید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها مانند بقیه معمولی بودند و کم‌کم یا ناگهانی با بروز بعضی اتفاق‌ها یا حتی یک اتفاق مسیر زندگی‌شان را عوض کرده‌اند. بعضی از این افراد مدت‌ها قبل از اینکه به شغل ایده‌آل‌شان دست پیدا کنند، ساعت بیدار شدن‌شان را با ساعت کارکنان شرکت مورد علاقه‌شان تنظیم می‌کردند، نوع پوشش‌شان را عوض کردند، به خواندن اخبار و اطلاعات مربوط به آن شغل پرداختند و با این مقدمات بعد از مدتی در واقعیت هم به شغل مورد نظرشان دست یافتند. این افراد از معجزه «برتری خفیف» با خبر بودند.

برتری خفیف همان عادت‌های کوچکی است که به مرور زمان روی شخصیت شما تاثیرهای بزرگی خواهد گذاشت و جف اولسون، نویسنده این اثر ارزشمند تلاش کرده در دو بخش شما را با این ویژگی آشنا کند. بخش اول حاصل تجربیات فردی این مدیر موفق و نویسنده کتاب‌های انگیزشی و خودیاری است و بخش دیگر حاوی روش‌هایی که برای شما به عنوان یک فرد علاقمند به دنیای موفقیت در نظر گرفته است. نتیجه اینکه «برتری خفیف» چندین میلیون نسخه به فروش رفته، انواع کتاب‌های متفاوت از جمله کتاب صوتی و نسخه الکترونیکی آن به زبان‌های گوناگون از جمله فارسی ترجمه شده و قابل خرید و دانلود برای تمام علاقمندان است. پیشنهاد می‌کنیم شنیدن کتاب صوتی برتری خفیف از برایان تریسی را از دست ندهید.

  1. زندگی خود را دوباره بیافرینید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت هر فردی تاثیرگذار باشد،  این است که کودکی‌اش را چطور گذرانده است و این بخش از کودکی معمولا بخشی نیست که افراد به خاطر بیاورند. جالب است بدانید که طبق این مقاله، بیشتر رفتارهایی که در سنین بزرگسالی از شما سر می‌زند، حاصل تربیت، تجربیات و خاطره‌های شما در این دوران هستند و الگوهای رفتاری فعلی شما از همین موارد شکل گرفته‌اند؛ بنابراین اگر در بزرگسالی مرتبا یک تصمیم اشتباه را تکرار می‌کنید، به سمت روابط و افرادی جذب می‌شوید که می‌دانید هیچ آینده‌ای با آن‌ها ندارید یا هیچ ایده‌ای ندارید که از زندگی‌تان چه می‌خواهید، ریشه این موارد را باید در «تله‌»های دوران کودکی‌تان جستجو کنید.

نویسندگان کتاب ارزشمند «زندگی خود را دوباره بیافرینید»، جفری یانگ و جنت کلوسکو در این اثر ۱۱ تله شخصیتی را که از کودکی برای افراد به یادگار می‌مانند، معرفی می‌کنند، آن‌ها را توضیح می‌دهند و از همه کلیدی‌تر برای برطرف کردن‌شان به شما راهکار یاد می‌دهند. این کتاب در حال حاضر یکی از بهترین کتاب‌های حیطه روانشناسی و موفقیت است که به شما کمک می‌کند از قید و بند تله‌های آزار دهنده و مانع آزاد شوید و زندگی‌تان را به سمتی ببرید که مثبت، سالم و شاد است.

  1. دوازده ستون موفقیت

اگر موفقیت را به قصری زیبا تشبیه کنیم، این قصر برای ساخته شدن و سر پا ماندن به ۱۲ ستون یا اصل اساسی نیاز دارد که «جیم ران» نویسنده مطرح کتاب «۱۲ ستون موفقیت» به معرفی این ستون‌ها پرداخته است. نویسنده به خوبی از اهمیت اصول مختلف بر رسیدن افراد به موفقیت و ادامه حرکت در مسیر آن آگاه است و در این کتاب در ۱۲ بخش مختلف این اصول را به خوانندگانش معرفی می‌کند؛ اصولی مثل اهمیت نوشتن اهداف برای محقق شدن آن‌ها، اهمیت داشتن روابط درست با افراد درست، اهمیت سرمایه گذاری روی خود و حرکت در مسیر رشد شخصی. این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌های اصول موفقیت است، هم به صورت صوتی و هم به صورت نسخه فیزیکی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

بدون نظر

ورود