آجی بادم؛ درمان نوین آندومتریوز به روش رباتیک

آجی بادم؛ درمان نوین آندومتریوز به روش رباتیک

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ربات‌ها همواره به دلیل مورد استفاده بودن در زمینه های مختلف مورد توجه بوده اند. یکی از این زمینه ها پزشکی و جراحی است. اما همواره باید به خاطر داشت که هر چقدر هم یک ربات پیشرفته باشد، به خودی خود قابلیت انجام عمل جراحی را ندارد و باید به وسیله یک جراح کنترل شود. جراح، ربات را به واسطه دستگیره های کنترلی به صورت دقیق و در آن واحد کنترل می‌کند تا بتواند جراحی را روی بیمار انجم دهد.

در آجی بادم، آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) و درد لگن که مشکلات جدی برای زنان ایجاد می کند، با استفاده از فناوری رباتیک در محیطی مناسب قابل درمان است.

از نظر پزشکی ، جراحی رباتیک شاخه ای از علم جراحی است کم دارای تهاجم کمتری نسبت به سایر روش‌های درمانی است. فرق بین جراحی رباتیک با بقیه روش های جراحی در قابلیت انجام جراحی در برشی کمتر از یک سانتیمتر است. ابزار پیشرفته از احتمال آسیب دیدن بافت‌های محیطی جلوگیری می کند.بنابراین استفاده از فناوری رباتیک برای جراح یک فناوری بسیار منطقی به شمار می‌رود، در این روش بافت عملیاتی را در تصویربرداری سه بعدی بزرگ‌تر می‌کنند.

جراحی رباتیک معمولاً در عمل‌های شکم و همچنین جراحی‌های زنان استفاده می شود. اکنون در جراحی‌های اندومتریوز آجی بادم، پرولاپس لگن و عملیات سرطان زنان از طریق فناوری رباتیک انجام می شود.

آندومتریوز چیست؟

آندومتریوز یا “کیست شکلات” نوعی اختلال دردناک است که در آن بافتی مشابه دیواره‌های داخلی رحم یا “آندومتر” از رحم رشد می کند. آندومتریوز تخمدان‌ها، لوله های رحمی و خطوط لگن را تحت تأثیر قرار می دهد. با ضخیم شدن و خونریزی، این اختلال علائم مختلفی از خود نشان می‌دهد و کیفیت زندگی بیمار را کاهش می‌دهد.بنابه تحقیقا از هر ۱۰ زن یک نفر از درد آندومتریوز در دوران قاعدگی رنج میبرند.

علائم آندومتریوز

علائم آندومتریوز می‌تواند متفاوت باشد. خستگی مزمن، درد شدید در طی چرخه قاعدگی و مقاربت جنسی، درد در هنگام ادرار کردن و اختلالات مربوط به حرکات روده، به طور معمول مشاهده می شود. در برخی موارد، ناباروری، خونریزی شدید، اسهال، یبوست و حالت تهوع در دوران قاعدگی نیز از جمله علائم آن است. ولی برای تشخیص آندومتریوز لازم نیست علائم وجود داشته باشد. سونوگرافی یا ابزار تشخیصی دیگر گاهی اوقات به تشخیص این اختلال کمک می کند، حتی اگر هیچ علائمی در بیمار مشاهده نشود. آندومتریوز باعث از بین رفتن تعادل سلامتی و زندگی زنان می شود، زیرا این علائم شدید یا مزمن بر فعالیت های روزمره زن، روابط جنسی و توانایی او برای لذت بردن از زندگی تأثیر می گذارد.

تشخیص آندومتریوز توسط متخصص

این بیماری به دلیل شباهت علائم آن با سایر مشکلات زنان، نیاز به دانش و تجربه تخصصی دارد. هنگامی که آندومتریوز به درستی تشخیص داده نشود و بدون درمان باقی بماند، ممکن است منجر به سایر اختلالات لگن و حتی ناباروری شود.

تشخیص به موقع آندومتریوز توسط یک متخصص زنان و زایمان باتجربه و جراحی کیست آندومتریوتیک موجب صرفه جویی در وقت و انرژی بیمار می شود و اعتماد وی به درمان را افزایش می دهد.

گروه سلامت و درمان آجی بادم با تجربه بالینی و آکادمیک، کافی از متخصصان شناخته شده جهانی خود، پیشگام در عملیات جراحی خاص و با استفاده از جراحی رباتیک پیشرفته ،به عنوان یک گروه پزشکی قابل اعتماد شناخته شده است.

درمان آندومتریوز به روش جراحی

درمان جراحی آندومتریوز هنگامی اعمال می شود که درمان دارویی بی اثر باقی بماند یا به دلیل شدت تغییر آناتومیک در لگن و اندام های در گردش خون، نیاز به مداخله عملیاتی داشته باشد. نکته اصلی در جراحی آندومتریوز ، تجربه و دانش علمی جراح است ، زیرا بیشتر عوارض بعد از عمل و عود (مانند خونریزی ، آسیب های عروقی و فیستول) ناشی از جراحی نادرست و یا ناکافی است. درمان آندومتریوز از طریق جراحی احتمال باردار شدن بیمار را افزایش می دهد. جراحی آندومتریوز یک روش درمانی محافظه کارانه است که بافت های آندومتر و تخمدان را در نظم خوبی حفظ می کند. بیمارستان Acıbadem Altunizade با استفاده از فناوری های جراحی رباتیک EBUS ، ام آر آی سه تسلا و ربات جراحی “داوینچی” پیشگام  در درمان آندومتریوز به روش جراحی میباشد.

استفاده از ربات داوینچی در درمان آندومتریوز

درمان کیست های شکلاتی  با استفاده از داوینچی و یا جراحی رباتیک داوینچی یک روش ابداعی در مجموعه آجی بادم به شمار می آید. جراحی ریباتیک داویینچی برای آندومتریوز یک روش بسیار نوین میباشد که توسط گروهی از متخصصان به رهبری پروفسور دکتر Taner Usta ، عضو هیئت علمی دانشگاه آجیبادم و در بیمارستان آجی بادم شعبه آلتونیزاده ابداع شده است. پرفسور دکتر Taner Usta  متخصص درمان آندومتریوز با سابقه درخشان در کشورهای فرانسه ، آلمان و ترکیه میباشند. ایشان با داشتن تخصص نوروپلولوژی در درمان دردهای کرونیک قسمت پلویک گام های نوینی را در مجموعه آجی بادم برداشته اند.

مشاوره با تیم آجی بادم

بیمارستان بین‌المللی آجی بادم با بیش از ۲۵ شعبه در سراسر ترکیه، تمامی‌ خدمات پزشکی را به بیمارانی ارائه می‌دهد که قصد دارند به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از خدمات بیمارستان ACIBADEM با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید. آن‌ها به فارسی پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

راه‌های ارتباطی

ایمیل:  KDAF@acibadem.com

تلگرام:   @acibadem_iran

واتساپ:  ۹۰۵۴۲۷۸۴۹۳۱۳+

بدون نظر

ورود