دیدار با امین اسکندریان: بازیگر نقش «مهدی» سریال روزهای ابدی

دیدار با امین اسکندریان: بازیگر نقش «مهدی» سریال روزهای ابدی

امین اسکندریان بازیگر نقش مهدی در سریال روزهای ابدی شبکه اول سیما است که در نیمه نخست زمستان ۹۹ هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه اول سیما پخش می شود. امین اسکندریان مثل یلدا افشار نیا که بازیگر نقش مهناز (دختر سرهنگ با بازی صالح میرزا آقایی) است، سابقه بازیگری نداشته و این نخستین بار است که در تلویزیون حضور دارد.

هر دو بازیگر جوان تلویزیون، سابقه فعالیت سینمایی و تئاتری نداشته و جواد شمقدری از ان ها به عنوان کاراکترهای اصلی سریال روزهای ابدی (یا نفوذ) استفاده کرده است. سریال روزهای ابدی، برشی از تاریخ معاصر ایران را از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ روایت می کند و داستان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است. تسخیری که ۴۰ سال بعد نیز همچنان در کانون توجه و نقد و بحث موافقان و مخالفانش قرار دارد.

نخستین سکانس های قسمت اول سریال روزهای ابدی با امین اسکندریان آغاز می شود که او را در کنار جلیل فرجاد (روحانی) و دخترش کیمیا اکرمی، به منطقه کوهستانی رفته و سپس اسلحه هایی را داخل یک پژو سفید رنگ قدیمی می کنند . . . .امین اسکندریان که مهدی سریال روزهای ابدی است، در جریان یک ایست و بازدید گارد شاهنشاهی، بازداشت می شود و به زندان می افتد و توسط نیروهای انقلابی آزاد می شود و داستان از اینجا آغاز می شود.

امین اسکندریان در سریال روزهای زندگی پس از آزادی از زندان طاغوت، در نقش بسیجی های حفاظت از پایگاه های مردمی آن روزگار حضور پیدا می کند و تصاویری که در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، سکانس هایی از قسمت های آینده سریال را به تصویر کشیده است.

امین اسکندریان که از زمان پخش سریال روزهای ابدی شبکه اول سیما، جست و جو درباره اطلاعات زندگی و کارنامه هنری آن توسط مشتاقان سریال های تلویزیونی افزایش یافته است، مجرد بوده و دهه شصتی است و سابقه بازیگری حرفه ای ندارد.

سریال روزهای ابدی، نخستین تجربه بازیگری امین اسکندریان در بزرگسالی است. اما او در سال ۱۳۷۹ در سریال آوایی در گلستان نیز روبروی دوربین رفته بود و هم بازی فرهاد اصلانی و فرشاد خدایی شده بود. او امکان کامنت زنی روی اینستاگرامش را غیر فعال کرده است!

امین اسکندریان در سریال روزهای ابدی، هم بازی هنرپیشه های پیشکسوتی چون احمد نجفی، جلیل فرجاد، حمید گودرزی، علیرام نورایی و شهره لرستانی می شود. البته شماری هنرپیشه اروپایی و روس نیز به عنوان بازیگران نقش کارمندان سفارتخانه های اروپایی در تهران سال ۵۸ نیز در سریال، هم بازی امین اسکندریان هستند.

امین اسکندریان
تصویری از امین اسکندریان در کنار پدر مهناز (یلدا افشار نیا) در پشت صحنه سریال روزهای ابدی
مهدی سریال روزهای ابدی

امین اسکندریان یا همان مهدی سریال روزهای ابدی، قبلا در تئاتر هم دیده شده است. این بازیگر دهه شصتی جوان تلویزیون ایران، در نمایش مکبث، بخاطر پدرم و درخت سیب گناهنکار نیز هم روی صحنه رفته است.

امین اسکندریان به تازگی وارد اینستاگرام شده است. اینستاگرام امین اسکندریان برای تماشای پشت صحنه سریال روزهای ابدی و سبک زندگی مهدی روزهای ابدی در نشانی: @amineskandarian در دسترس است.

از کلکسیون تصاویر کافه گردی امین اسکندریان در تهران

اینکه جواد شمقدری به عنوان کارگردان فیلم های دفاع مقدسی، ۲ بازیگر نقش اول مرد و زن سریال تلویزیونی روزهای ابدی را به دو چهره ناشناخته برای اهالی سینما و تلویزیون داده تا فرصت بازی در کنار پیشکسوتان را داشته باشند، قابل تقدیر است. موضوعی که بهتر است در فعالیت های تلویزیونی دیگر نیز تداوم یابد.

احتمالا پس از پخش قسمت های اول سریال روزهای ابدی شبکه اول سیما با بازی مهدی، شاهد حضور بیشتر فالوئرهای صفحه اینستاگرام این بازیگر جوان تلویزیون در نیمه نخست زمستان ۹۹ باشیم.

اگر درباره نقش اصلی مرد سریال روزهای زندگی (مهدی) نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود