آیا تنبلی تخمدان در بارداری خطرناک است؟

آیا تنبلی تخمدان در بارداری خطرناک است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زنان در سنین باروری خود با مشکلاتی مثل تنبلی تخمدان، کیست تخمدان و … مواجه می‌شوند. تنبلی تخمدان و بارداری سخت یکی از مشکلات زنان هنگام باردار شدن است. تنبلی تخمدان یک بیماری است که در سنین باروری بانوان روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. حدود ۶ تا ۱۵ درصد از خانم‌ها با این مشکل مواجه می‌شوند. برای یافتن رابطه تنبلی تخمدان و بارداری این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

رابطه‌ای بین تنبلی تخمدان و بارداری وجود دارد موجب سخت شدن فرایند باروری خواهد شد. همچنین در این شرایط خطر مشکلات در دوران بارداری و زایمان برای شما بیشتر خواهد شد. برای پیدا کردن یک دکتر زنان خوب نیازی نیست به درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌ها مراجعه کنید. در هر زمان و مکانی با دکتر آنلاین زنان و زایمان سایت دکتر ساینا به راحتی می‌توانید با بهترین پزشکان زنان و زایمان به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

تنبلی تخمدان چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان به دلیل عدم تعادل هورمونی در زنان اتفاق می‌افتد و دلیل آن تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه است. این سندرم باعث افزایش رشد موهای زائد و جوش‌ روی بدن می‌شود. از عوارض تنبلی تخمدان ایجاد کیست‌ تخمدان و بر هم ریختن چرخه قاعدگی است. برای یافتن رابطه تنبلی تخمدان و بارداری ابتدا باید بتوانید این بیماری را در خود تشخیص دهید. هیچ آزمایش مشخصی برای تشخیص مشکل در تنبلی تخمدان و بارداری وجود ندارد.

پزشک زنان و زایمان باید تمام شرایط شما را بررسی کرده و از علائم و نشانه‌های بدن به وجود این مشکل پی ببرد. رشد بیش از حد موهای زائد و عادت ماهانه نامنظم می‌توانند نشانه این سندرم باشند. پزشک به روش‌های زیر می‌تواند این بیماری را تشخیص دهد:

  • آزمایش‌های هورمونی
  • سونوگرافی
  • شرح حال بیمار

مشاوره ابتدایی در خصوص تنبلی تخمدان و بارداری را می‌توانید به کمک پزشکان دکتر ساینا و به صورت آنلاین انجام دهید. این مجموعه امکان برقراری ارتباط به صورت تلفنی و گفت‌وگوی متنی را با بهترین پزشکان کشور برای شما مهیا کرده است.

تنبلی تخمدان باعث نازایی می‌شود؟

بارداری با وجود این بیماری، کمی سخت‌تر از حالت عادی است. این موضوع به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها است. زنان زیادی تا قبل از اقدام برای بارداری از داشتن این سندروم بی‌اطلاع هستند. کاهش وزن، ورزش، رژیم غذایی سالم و بعضی از دارو‌ها می توانند احتمال بارداری خانم‌های درگیر تنبلی تخمدان را افزایش دهند. حدود ۶۰ درصد از زنان مبتلا به این بیماری اضافه وزن دارند و ۱۴ درصد از آن‌ها باید از روش‌های دیگر بارداری مثل IVF، IUI یا روش‌های دیگر برای بارداری اقدام کنند.

داشتن تنبلی تخمدان چه بیماری‌هایی برای زنان باردار ایجاد می‌کند؟

خطرات تنبلی تخمدان برای زنان باردار شامل پره اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی هم برای مادر و هم برای جنین است. مسمومیت بارداری درمان مشخصی ندارد و در صورتی که به آن مبتلا شوید باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک قرار بگیرید.

فشار خون بالای مرتبط با بارداری و دیابت بارداری از دیگر خطراتی است که تنبلی تخمدان و بارداری همزمان برای شما ایجاد می‌کند. دیابت بارداری باعث بزرگ شدن غیر طبیعی جنین می‌شود. این موضوع در هنگام زایمان طبیعی باعث بروز مشکلاتی برای مادر خواهد شد. بیشتر علائم تنبلی تخمدان و بارداری کنترل شرایط توسط پزشک قابل کنترل هستند اما در صورتی که دیابت بارداری شدت بگیرد، مادر ناچار به استفاده از انسولین می‌شود. در صورتی که شما هم با مشکل تنبلی تخمدان و بارداری همزمان مواجه شوید می‌توانید این کنترل توسط پزشک را به صورت آنلاین دریافت کنید. در این شرایط نیازی نیست تا در شرایط خطرناک همه‌گیری بیماری کرونا به مطب پزشک مراجعه کنید.

خطرات تنبلی تخمدان و بارداری چیست؟

همانطور که گفته شد با وجود تنبلی تخمدان و بارداری، جنین و مادر دچار مشکلاتی خواهند شد. خطرات مرتبط با تنبلی تخمدان برای نوزاد شامل موارد زیر می‌شود:

  • بزرگی بیش از حد نوزاد
  • زایمان زودرس
  • مدفوع کردن بچه در شکم مادر (ریسک استنشاق مکونیوم)
  • سقط جنین
  • نمره آپگار کمتر (ارزیابی سلامت نوزاد در لحظه بدو تولد)

زنان دچار تنبلی تخمدان بهتر است به شیوه سزارین زایمان کنند.

چرا از دکتر ساینا استفاده کنیم؟

تمام هدف مجموعه دکتر ساینا ارائه خدمات پزشکی به بهترین نحو ممکن است. در این مجموعه بیش از ۴۵۰ پزشک در ۴۴ رشته تخصصی مشغول به کار هستند. تمامی این پزشکان توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا مورد بررسی دائمی و تایید قرار گرفته‌اند. به کمک این سامانه می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و به راحتی با پزشک مورد نظر خود صحبت کنید. این مشاوره پزشکی به دو صورت تلفنی و گفت‌وگوی متنی انجام می‌شود. برای پرداخت هزینه نگران نباشید، دکتر ساینا تضمین می‌دهد که اگر به هر دلیلی از مشاوره پزشکی خود رضایت نداشتید، مبلغ واریزی را به حساب شما برگرداند. پس همین حال وارد سایت شوید و با این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

بدون نظر

ورود