میزان زمان گارانتی لوازم خانگی چگونه محاسبه می شود؟

میزان زمان گارانتی لوازم خانگی چگونه محاسبه می شود؟

اگر قصد خرید محصولات لوازم خانگی را دارید، باید حتما به فکر خدمات پس از فروش و گارانتی آن‌ها باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر باشید، دستگاه یا ماشین خود را تعمیر کرده و مانند روز اول سالم تحویل بگیرید. شرکت‌های بزرگ دنیا که در زمینه تولید لوازم خانگی حرفی برای گفتن دارند به خدمات پس از فروش توجه زیادی می‌کنند تا مشتریان وفادارتری برای برند خود ایجاد کنند!

در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط عمومی گارانتی که توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی ارائه می‌شود صحبت کنیم و به شما معیارهای مدت زمان محاسبه محصولات را بیان می‌کنیم تا در این زمینه اطلاعات کامل‌تری قبل از خرید داشته باشید! با ما در ادامه این مطلب کوتاه همراه باشید!

مدت زمان گارانتی محصولات لوازم خانگی چیست؟

زمان دوره گارانتی هر محصولی که توسط شرکت‌های معتبر ایرانی و خارجی تولید شده باشد، باید بر روی کارت گارانتی آن درج شده باشد. این زمان از هنگام خرید و نصب لوازم خانگی در محل شروع شده و تا پایان دوره ۱ ساله، ۲ ساله یا حتی ۵ ساله ادامه دارد. البته ممکن است که برخی از محصولات دارای شرایط ویژه ای مانند گارانتی عمر مفید موتور هم باشند که بالای ۱۲۰ ماه (۱۰ سال است) که از زمان تولید محاسبه می‌شوند.

زمان تولید محصولات معمولا در پشت برگه یا کارت گارانتی ذکر می‌شود، اما معیار محاسبه این زمان چیست؟ آیا کارخانجات و گروه‌های تولیدی برای ارائه خدمات پس از فروش از فرمول خاصی استفاده می‌کنند؟ چگونه یک کارخانه تصمیم می‌گیرد که برخی از محصولات آن دارای گارانتی ۱۲ ماهه، ۱۴ ماهه یا حتی ۱۸ ماهه باشند؟

معیار انتخاب مدت زمان گارانتی توسط کارخانجات و گروه‌های تولیدی چیست؟

باتوجه به این که محصولات مختلف از نظر قطعات، کیفیت و … با یکدیگر متفاوت‌اند در طول مدت زمان گارانتی‌های مختلفی می‌توانند امتحان خود را از نظر کیفیت محصولات به کار رفته پاس کنند! البته ممکن است که برخی از محصولات هیچ گاه نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی پیدا نکنند چرا که کارخانجات بزرگ و معتبر در هنگام تولید محصولات، قبل از روانه آن به بازار محصول را به آزمایشگاه‌های پیشرفته خود ارسال می‌کنند که در آن صحت سلامت محصول و مسائل مرتبط با آن کاملا بررسی شود.

هرچقدر که یک محصول از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش به شکل ویژه‌تری تولید شود، شاهد این خواهیم بود که نیاز به خدمات گارانتی کاهش پیدا می‌کند. البته به هر حال به دلایل مختلفی مثل خطاهای انسانی، مشکلات در هنگام تولید، حمل و نقل کالا از کارخانه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های برند تولید کننده و … ممکن است برای محصول مشکلاتی ایجاد شود که در طول زمان گارانتی شاهد بروز آن‌ها خواهیم بود.

شرکت‌ها و برندهای بزرگ در زمینه خدمات گارانتی پس از فروش چه کاری انجام می‌دهند؟

شرکت‌های بزرگ با راه اندازی آزمایشگاه‌های پیشرفته تست و اعتبار سنجی محصولات قبل از تولید انبوه و قبل از روانه محصولات به بازار با این هدف که مشکلات و خطاهای احتمالی را کاهش دهند، سعی می‌کنند نیاز مصرف کنندگان به خدمات گارانتی را کاهش دهند. البته این روزها با ورود کارخانه‌های نسل چهارم که به عنوان صنعت پیشران شناخته می‌شوند، شاهد این هستم که اکثر پرچم داران لوازم خانگی در سطح جهان، محصولاتی را تولید می‌کنند که فاقد مشکل یا خطای هنگام تولید هستند.

البته با این وجود ممکن است که برخی از محصولات در هنگام باربری و لجستیک دارای مشکلاتی شوند که نتوان از آن‌ها چشم پوشی کرد. به همین دلیل بازهم وجود گارانتی‌های محصولات یک ضرورت مهم به حساب می‌آید. در ادامه یک شرکت موفق ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم که با بومی سازی لوازم خانگی توانسته توان ملی ایرانی را به جهانیان نشان دهد!

اسنوا پرچم دار لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه

اسنوا با بهره‌گیری از کارخانه‌های هوشمند که نتیجه انقلاب صنعتی نسل چهار هستند، محصولاتی تولید کرده که دارای کمترین میزان خطا در هنگام تولید هستند و به شما کمک می‌کنند که به خواسته‌های خود از نظر محصولات برسید. پیشرفتگی اسنوا و برتری آن نسبت به بسیاری از رقبای آن را می‌توان به عنوان یک افتخار ملی در نظر گرفت.

البته اسنوا دارای خدمات پس از فروش پیشرفته‌ای است که با استفاده از آن توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان محصولات خود را جلب کند. شما چه برندهای ایرانی و خارجی دیگری در حوزه لوازم خانگی می‌شناسید که با استفاده از کارخانه‌های هوشمند محصولات باکیفیتی تولید کنند و در این زمینه به عنوان یک پرچم دار و الگو شناخته می‌شوند؟ مطالب خود را با دیگر علاقه مندان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود