با آشنایی چند علائم، حاملگی خارج از رحم را تشخیص دهید

با آشنایی چند علائم، حاملگی خارج از رحم را تشخیص دهید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اغلب خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند، نگران این هستند که مشکلی طی بارداری برایشان ایجاد نشود یا اینکه در صورت وجود مشکلی بتوانند به موقع تشخیص دهند و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود.

حاملگی خارج از رحم یکی از مواردی است که احتمال دارد برای خانمی طی بارداری ایجاد شود. به خانم‌ها توصیه می‌شود برای آنکه بتوانند سریعا هر مشکلی را تشخیص دهند و به‌موقع به  بهترین پزشک متخصص زنان در کرج (https://drfbehnam.com/) مراجعه کنند، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

از آنجایی که بارداری خارج از رحم مشکلی جدی است و باید اقدامات به موقع صورت گیرد، ما در این مقاله قصد داریم در خصوص علائمی که خبر این عارضه در بارداری می‌دهند را برای شما ذکر کنیم؛ بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید.

بارداری یا حاملگی خارج از رحم یکی از مواردی است که احتمال دارد برای خانمی طی دوران بارداری ایجاد شود و باید جدی گرفته شود.

چند نشانه مهم حاملگی خارج از رحم که باید بدانید

قبل از آنکه بخواهیم در رابطه با نشانه‌های این عارضه برای شما ذکر کنیم، بهتر است توضیح کوتاهی در خصوص حاملگی خارج از رحم به شما بدهیم. در واقع منظور از حاملگی خارج از رحم این است که تخمک بارور شده در قسمتی غیر از رحم کاشته می‌شود، در اغلب موارد در لوله رحم قرار می‌گیرد.

این مشکل می‌تواند به‌دلایل مختلفی از جمله عفونت یا ناهنجاری‌های قبلی یا کاملا بی‌دلیل باشد. حال در ادامه شما را با علائم این مشکل آشنا خواهیم کرد:

علائم ناشی از این ناهنجاری معمولا در اوایل بارداری و گاهی قبل از اینکه متوجه بارداری شوید، ایجاد می‌شود. علائم اولیه به این صورت است:

در پایین معده احساس درد دارید؛

درد بارداری خارج از رحم معمولا در یک طرف بدن است.

از واژن خونریزی دارید؛

خونریزی از واژن می‌تواند به‌صورت مختلف یعنی به‌صورت تیره، آبکی یا شدیدتر و سبک‌تر از دوره‌های قاعدگی معمولی باشد.

علائمی مشابه با بارداری.

علائمی مانند توقف دوره‌های قاعدگی، ایجاد حساسیت در سینه، تکرر ادرار یا حالت تهوع وجود دارد. با این وجود ممکن است بدون هیچ یک از علائم ذکر شده بارداری خارج از رحم داشته باشید.

علائم مهم دیگری که باید بدانید:

این اختلال در بارداری علائم مختلفی دارد، این مواردی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم نسبت به دیگر علائم کمتر شایع است؛ اما، امکان ایجاد آن وجود دارد که باید از آن مطلع باشید:

  • دچار مشکلاتی در روده و مثانه مانند اسهال، درد هنگام اجابت مزاج و ادرار کردن هستید.
  • احساس سیری هنگام دراز کشیدن که به‌دلیل غذا خوردن نیست، این نشانه بیشتر در افرادی که سابقه بچه دار شدن نیز دارند بیشتر رخ می‌دهد.
  • دچار کمردرد هستید.

بارداری یا حاملگی خارج از رحم یکی از مواردی است که احتمال دارد برای خانمی طی دوران بارداری ایجاد شود و باید جدی گرفته شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است خانمی دچار حاملگی خارج از رحم باشد و تا پارگی لوله رحمی پیش رود؛ اما، هیچ علائمی وجود نداشته باشد. پس از پارگی، علائمی که ایجاد می‌شود به شرح زیر است:

  • دل درد شدید
  • خونریزی از واژن
  • سرگیجه و گاهی غش کردن

احساس درد شدید در شانه، در واقع دردی که بیمار تا به حال تجربه نکرده است، زیرا در این مواقع بیمار دچار خونریزی داخلی شده است.

اگر نگران این هستید که دچار بارداری خارج از رحمی نشوید، بهتر است قبل از بارداری یا به محض این که متوجه شدید که باردار هستید، تحت نظر متخصص زنان قرار گیرید تا معاینات و بررسی‌های لازم را جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات برای شما در نظر بگیرند.

پزشک متخصص زنان دکتر فریبا بهنام لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن را نیز انجام می‌دهد. در واقع زمانی که به‌دلیل بزرگ بودن لابیا هنگام رابطه جنسی لابیا به داخل واژن وارد می‌شود. با وجود چنین مشکلی، رابطه جنسی برای خانم دردناک خواهد بود.

حتی در برخی مواقع امکان پارگی پوست فرج وجود دارد، در این مواقع است که انجام این عمل از نظر پزشکی ضرورت پیدا می‌کند.

بارداری یا حاملگی خارج از رحم یکی از مواردی است که احتمال دارد برای خانمی طی دوران بارداری ایجاد شود و باید جدی گرفته شود.

حال شاید برای برخی جای سوال باشد که چه مواردی می‌تواند شانس خطر این نوع بارداری خطرناک را افزایش دهد. به همین جهت ما مواردی که احتمال این نوع بارداری را افزایش می‌دهد، برای شما آورده‌ایم تا قبل از بارداری بتوانید تا حد امکان از این موارد جلوگیری کنید:

  • سابقه بارداری خارج از رحمی
  • درمان باروری به روش‌های آزمایشگاهی IVF
  • خانم‌های نابارور
  • افزایش سن
  • بیماری‌های التهابی لگن (PID)
  • بستن لوله‌های رحمی برای عقیم سازی زنان
  • سزارین
  • استفاده از IUD جهت جلوگیری از بارداری
  • مصرف دخانیات
  • قرار گرفتن در معرض دی اتیل استرول بسترول

هریک از این مواردی که برای شما ذکر کردیم به‌عنوان عامل ایجاد این نوع بارداری نیست اما اگر خانمی هر یک از این موارد را داشته باشد خطر چنین مشکلی قطعا افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت به شما توصیه می‌شود هر مواردی که قابل پیشگیری است را در نظر داشته باشید تا بارداری بدون مشکلی را تجربه کنید.

متخصص زنان عمل برداشتن رحم را نیز انجام می‌دهند که یکی از مهم‌ترین موارد داشتن تغذیه مناسب پس از عمل برداشتن رحم توسط دکتر فریبا بهنام است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود