پیش بینی اسکار ۲۰۲۱ ؛ شانس‌های اصلی در بخش بازیگران، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی

پیش بینی اسکار ۲۰۲۱ ؛ شانس‌های اصلی در بخش بازیگران، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی

مراسم اسکار ۲۰۲۱ ممکن است به خاطر تاریخ اجرای متفاوت و اصلاح قوانین متفاوت از سال های دیگر باشد اما این موضوعات نیز باعث نشده تا شور و هیجان مربوط به این رخداد بزرگ سینمایی سالانه وجود نداشته باشد. در حالی که سال ۲۰۲۰ به عنوان یک سال تلخ و بی ثمر برای سینما به نظر می رسد این حس بدین خاطر بود که بسیاری از فیلم ها نه در سینماها بلکه از طریق سرویس های استریمینگ منتشر شدند. در دنیایی که در لحظه نمی توان در مورد هیچ چیزی مطمئن بود، مانند همیشه می توان در مورد شانس های اصلی جایزه اسکار ۲۰۲۱ ، عناوین و چهره های نادیده گرفته شده و آرای داوران اسکار گمانه زنی کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

به نظر می رسد که اسکار ۹۳اُم یکی از متنوع ترین اسکار تاریخ سینما خواهد بود، در شرایطی که فیلم هایی مانند  Minari, Ma Rainey’s Black Bottom و Promising Young Woman همگی جذابیت بسیاری برای موفقیت در اسکار پیدا کرده اند. اگر چه دیدن این که فیلم های مورد علاقه ما جایزه های اصلی اسکار را دریافت کنند جذاب است اما آکادمی اسکار تنها زمانی کار خود را درست انجام داده است که ما را با یک کارگردان ناشناخته یا یک فرهنگ کاملاً جدید آشنا کند- مانند مورد بهترین فیلم سال برای فیلم Parasite در سال ۲۰۱۹ که جهانیان را با دنیای بونگ جون هو و سینمای کره جنوبی آشنا ساخت- که باعث می شود ارزشش را داشته باشد بنشینیم و ۴ ساعت مراسم اسکار را تماشا کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برندگان احتمالی اسکار ۲۰۲۱ در ۱۰ بخش اصلی این ضیافت سینمایی آشنا کنیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۱۰- بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: Another Round

در ماه های اخیر فیلم Minari به خاطر تصویری که از مهاجرت یک خانواده اهل کره جنوبی به ایالات متحده در دهه ۱۹۸۰ ارائه می دهد مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از شانس های اصلی اسکار امسال یاد می شود. با این وجود، قرار گرفتن فیلم در دسته فیلم های بین المللی در مراسم گلدن گلوب با حاشیه همراه بوده و بسیاری آن را دارای شرایط قرار گرفتن در دسته شانس های بهترین فیلم سال نمی دانند. علیرغم مخلوطی از دیالوگ های انگلیسی و کره ای، گلدن گلوب مدعی شد به این خاطر که دستکم ۵۰ درصد از دیالوگ های فیلم Minari به زبان غیرانگلیسی است آن را در دسته فیلم های بین المللی قرار داده، در حالی که فیلم های دیگری مانند Inglourious Basterds تنها ۳۰ درصد دیالوگ انگلیسی داشته و در دسته نامزدهای اسکار بهترین فیلم قرار گرفته اند.

اگر چه این موضوع به نفع فیلم Minari بوده و به نظر می رسد شانس اصلی بردن جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در مراسم گلدن گلوب باشد اما آکادمی اسکار به احتمال فراوان آن را در بخش بهترین فیلم نامزد خواهد کرد و نه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان. این آشفتگی را کنار بگذاریم، تنها فیلم غیرانگلیسی زبانی که توانسته به اندازه Minari جلب توجه کند فیلم Another Round نماینده سینمای دانمارک است. این فیلم بیشتر به خاطر بازی مدس میکلسن در نقش اصلی است که بزرگ ترین و شناخته شده ترین بازیگر دانمارکی در سینمای جهان و هالیوود بوده و در نقش های متعددی با مهارت تمام حاضر شده است. در کنار بازی تحسین شده میکلسن، فیلم Another Round به خاطر بررسی روانکاوانه و درمان محور بحران میانسالی مردان و انتقاد از مصرف بی رویه الکل به عنوان یک هنجار اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۹- بهترین انیمیشن: Soul

فیلم های انیمیشن باکیفیت در سال ۲۰۲۰ بسیار کم بودند و انیمیشن هایی مانند Scoob! و Trolls World Tour با واکنش های متفاوتی از مخاطبان و استقبال ضعیفی از جانب منتقدان روبرو شدند. اما پس از انتشار Onward که استقبال متوسطی در پی داشت، پیکسار دومین فیلم خود با عنوان Soul را منتشر کرد که اشتیاق بسیار بیشتری را در میان مخاطبان ایجاد نمود. با صداپیشگی جیمی فاکس و تینا فی، این انیمیشن به بررسی ایده های پیچیده اگزیستانسیالیستی پرداخته و ما را با دنیایی بسیار متنوع تر از دریچه چشم های یک علاقمند به موسیقی جاز به نام جو گاردنر آشنا می کند که اولین شخصیت اصلی سیاه پوست پیکسار به شمار می آید. به نظر می رسد که این انیمیشن بیشترین شانس را برای بردن اسکار امسال داشته باشد زیرا هیچ انیمیشن دیگری در یک سال گذشته از لحاظ زیبایی انیمیشن، استقبال منتقدان و داستان تعمل برانگیز به پای آن نمی رسد.

یکی از رقبای Soul در بخش بهترین انیمیشن سال، انیمیشن کوچک ایرلندی Wolfwalkers است که در سرویس Apple TV+ منتشر شده و علیرغم ناشناخته ماندن برای مخاطبان عام، نمره فوق العاده ۹۹ درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است. اگر چه حتی نامزد شدن این انیمیشن ماجراجویانه نیز می تواند موفقیت بزرگی برای سازندگان باشد اما بعید به نظر می رسد بتواند چالشی برای Soul باشد که حمایت دیزنی و جذابیتی شناخته شده را پشت خود می بیند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۸- بهترین فیلمنامه اقتباسی: The Father

جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی معمولاً به فیلم هایی اختصاص داده می شود که بر اساس کتاب ها- مانند Jojo Rabbit, BlacKkKlansman و Call Me By Your Name که سال های گذشته در این بخش برنده جایزه اسکار شدند- ساخته شده اند اما اسکار ۲۰۲۱ می تواند در این بخش به سه فیلم قوی بر اساس نمایشنامه های شناخته شده توجه کند. فیلم های One Night in Miami, Ma Rainey’s Black Bottom و The Father سه فیلمی هستند که در محافل سینمایی در مورد آن ها در این دسته بندی بسیار سخن گفته می شود و همگی بر اساس نمایشنامه هایی مشهور ساخته شده اند.

در مورد بردن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، شاید فیلم Ma Rainey’s Black Bottom  از شانس کمتری برخوردار باشد زیرا در مورد آن، اقتباس از یک نمایشنامه به یک فیلم سینمایی با حذف دیالوگ های بسیاری همراه بوده و صحنه های بسیاری نیز به آن اضافه شده در حالی که فیلم One Night in Miami بسیار وفادارتر به نمایشنامه اصلی بوده و بیشتر به یک نمایش شبیه است. با این وجود، فیلم The Father به خوبی یک نمایشنامه را به یک فیلم سینمایی ارتقا داده در حالی که داستان پدری مبتلا به زوال عقل را از دیدگاه خود وی روایت می کند و در این راه از زبان سینمایی مانند تایم لپس، تغییر شخصیت ها و فلش بک استفاده می کند. این فیلم که بر اساس نمایشنامه Le Pere نوشته فلورین زیلر نوشته شده، با بازی آنتونی هاپکینز، در حال حاضر امتیاز ۱۰۰ درصد را در راتن تومیتوز دریافت کرده است و با توجه به اقتباس خلاقانه اش به نظر می رسد بهترین جوایز  اسکار بخش نویسندگی را از آن خود کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۷- بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: The Trial Of The Chicago Seven

بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از بسیاری از جهات متنوع ترین بخش برای جوایز اسکار بوده و در سال های گذشته فیلم هایی در دسته علمی تخیلی (Her)، ترسناک (Get Out) و کمدی (Juno) توانسته اند جایزه این بخش را بدست آورند. فهرست نامزدهای محتمل اسکار ۲۰۲۱ در این بخش شامل عناوین متعددی خواهد بود؛ از یک تریلر کمدی مرتبط با جنبش #MeToo به نام Promising Young Woman تا داستان مهاجرت یک خانواده کره ای از دیدگاه خودشان در فیلم Minari. چیزی که در مورد این داستان ها مشترک به نظر می رسد، حس ضرورت و مرتبط بودن در آمریکای پساترامپ است، جایی ک حقوق زنان و اقلیت های قومی بیش از پیش جنجال آفرین شد، با انشقاق سیاسی که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ آمریکا بوده و هنوز هم بحث داغ روز است.

با این وجود شاید بهترین داستان از لحاظ زمان بندی که احتمالاً جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را بدست خواهد آورد فیلم The Trial of the Chicago Seven است که به تبعیض نژادی، خشونت پلیس و همدستی دولت در این مسائل در اواخر هه ۱۹۶۰ و اعتراضات گسترده به جنگ ویتنام می پردازد. در حالی که آرون سورکین نویسنده این سناریو روایت متفاوتی از دنیای امروز آمریکا دارد اما تازه ترین فیلم وی توانسته ترکیبی بی نقص از کمدی، درام و سبک نویسندگی خاص وی در دیالوگ های تند در یک فیلم سیاسی باشد و از آن دسته فیلم هایی است که همواره به مذاق داوران اسکار خوش آمده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۶- بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: لزلی اودوم جونیور

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل به نظر یکی از ضعیف ترین دسته بندی های اسکار ۲۰۲۱ به نظر می رسد اما یک نقش آفرینی که امسال در این بخش جلب توجه کرده بازی لزلی اودوم جونیور در نقش خواننده مشهور سم کوک در فیلم One Night in Miami است. در یک اقتیاس مستقیم از نمایشنامه ای به همین نام، One Night in Miami داستان یک گردهمایی خیالی مربوط به چهار چهره برجسته سیاهپوستان آمریکا را روایت می کند: مالکوم ایکس، کاسیوس کلی، جیم براون و سم کوک. در حالی که تمامی نقش آفرینی ها عالی بوده اما این اودوم جونیور است که فرصتی برای درخشیدن در نقش سم کوک یافته و جذاب ترین شخصیت را در داستان دارد. او یک بازی متعهدانه داشته و توانسته صدای دلنشینش را نیز در سکانس احساسی پایانی فیلم به نمایش بگذارد.

بازی ساشا بارون کوهن  در نقش ابی هافمن در فیلم The Trial of the Chicago Seven می تواند دیگر رقیب اصلی بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل باشد اما بازی های کمدی شبیه بازی کوهن معمولاَ جایزه اسکار دریافت نمی کنند. یک انتخاب دیگر داوران اسکار، با احتمال کمتر، می تواند بازی پل ریچی که بازیگری ناشناخته است، در نقش جو ، رهبر جامعه ناشنوایان، در فیلم Sound of Metal است. بسیار جالب خواهد بود اگر این بازیگر ۷۲ ساله با کارنامه تلویزیونی و سینمایی بسیار اندک بتواند با جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مراسم اسکار را ترک کند اما به نظر می رسد وی شانس زیادی در مقابل اودوم جونیور نخواهد داشت.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۵- بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یوه جونگ یونگ

همانند دسته بازیگران مرد، در دسته بازیگران زن نقش مکمل نیز امسال سروصدا و هیجان زیادی وجود نداشته و این نشانگر کیفیت نقش های مکمل برای زنان در صنعت سینماست و نه بازی هایی که انجام می شود. یکی از رقیبان این بخش الیویا کولمن برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم The Favourite است که در The Father بار دیگر تنوع بازی خود را نشان داده و نقش دختری حامی، به معنای واقعی کلمه، برای شخصیت اصلی داستان را ایفا می کند. یکی دیگر از بازیگرانی که در این بخش از شانس اسکار برخوردار است، آماندا سیفرید برای بازی در نقش ماریون دیویس در فیلم Mank است، فیلمی در مورد زنده کردن یکی از شخصیت های افسانه ای سینمای کلاسیک که همواره مورد علاقه داوران اسکار بوده است.

با این وجود، نامی که می تواند با برنده شدنش همه را غافلگیر کند یوه جونگ یون برای بازی اش در فیلم Minari است، نقشی که بیستمین جایزه دوران بازیگری را برای این بازیگر کره ای در پی داشته است. در حالی که نامزدی برای این بازیگر ۷۳ ساله در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل محتمل به نظر می رسد اما بردن این جایزه توسط وی در رقابت با بازیگران شناخته شده بین المللی می تواند اتفاقی بسیار هیجان انگیز باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۴- بهترین بازیگر مرد نقش اول: چادویک بوزمن

اینکه چادویک بوزمن هیچگاه نامزد جایزه بزرگی نشده بسیار غیرمنتظره به نظر می رسد، چه بفتا، چه گلدن گلوب و چه اسکار، علیرغم اینکه وی بازی های متنوع و فوق العاده ای انجام داده است. با این وجود، آخرین نقش آفرینی او این شانس را دارد که قدرت بازیگری او را در اقتباسی از یک نمایشنامه شناخته شده از آگوست ویلسون به نام Ma Rainey’s Black Bottom به نمایش گذاشته و پس از مرگ جایزه ای که لیاقتش را داشت دریافت کند. او همچنین در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز برای بازی خود در فیلم Da 5 Bloods ساخته اسپایک لی نیز شانس زیادی برای نامزد شدن دارد اما با توجه به مدت زمان کوتاه حضورش در این فیلم، بعید به نظر می رسد شانسی در این دسته برای جایزه اسکار داشته باشد.

جدای از این واقعیت که بوزمن در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom و در نقش لوی، نوازنده غیرقابل پیش بینی کورنت گروه، بازی بسیار احساسی و تاثیرگذاری از خود ارائه می دهد، به نظر می رسد که اسکار به خاطر ندادن جایزه ای درخور به این بازیگر به خاطر تاثیر شگرفی که بر سینمای یک دهه اخیر داشته خود را مدیون وی بداند. بدین ترتیب علاوه بر بازی تحسین شده اش در این فیلم، شاید آکادمی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول امسال را به مثابه «جایزه یک عمر دستاورد هنری» به او بدهد که پایانی مناسب برای دوره افسانه ای اما به شدت کوتاه و تراژیک فعالیت این بازیگر دوست داشتنی خواهد بود.

دو بازیگر دیگری که بدون شک در میان نامزدهای این بخش حضور خواهند داشت، ریز احمد برای بازی اش در نقش یک درامر متال ناشنوا ذر فیلم Sound of Metal و آنتونی هاپکینز برای بازی اش در نقش یک مرد سالخوره مبتلا به زوال عقل در فیلم The Father خواهند بود. هر دوی این نقش آفرینی ها به خاطر نمایش مبارزه شخصیت هایشان در مبارزه با موانع بزرگ زندگی شان (که همواره مورد توجه داوران اسکار قرار داشته) مورد تحسین قرار گرفته اند اما شانس بوزمن برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول بیشتر از احمد و هاپکینز به نظر می رسد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۳- بهترین بازیگر زن نقش اول: فرانسس مک دورمند

فرانسس مک دورمند می تواند در اسکار ۲۰۲۱ تاریخ ساز شود و به تنها بازیگر زنی بدل گردد که سه بار جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را بدست آورد (البته تنها پشت سر کاترین هپبورن که ۴ بار این جایزه را دریافت کرده است)، تنها به این شرط که این جایزه را برای بازی تحسین شده اخیر خود در فیلم Nomadland کسب کند. او که به عنوان یک افسر پلیس در فیلم Fargo و یک مادر داغدیده در فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri موفق به کسب جایزه اسکار شده بود، در فیلم تازه اش نقش زنی از طبقه کارگر را بازی می کند که در تلاش برای پیدا کردن کار کشور را در می نوردد، نقش آفرینی که به نظر می رسد سومین جایزه اسکار را برای وی در پی داشته باشد.

با تمرکز بر روی مشکلات طبقه کارگر پس از دوران رکود بزرگ، انتظار می رود این فیلم به کارگردانی و نویسندگی کلویی ژائو برنده بزرگ شب اسکار ۲۰۲۱ باشد. در سالی که به نظر می رسد پر از رقیبان بزرگ در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول است، مک دورمند با رقیبانی مانند زندایا برای فیلم Malcolm & Marie و کری مولیگان برای فیلم Promising Young Woman روبروست. اما همانند اتفاقی که در مورد فیلم Minari در مراسم گلدن گلوب رخ داد، یک جنجال و آشفتگی نیز در این دسته می تواند خبرساز شود. وایولا دیویس به خاطر بازی اش در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom و حضور تنها ۲۶ دقیقه ایش در فیلم ، در محافل هنری از شانس های قرار گرفتن در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن نقش اول شناخته می شود.

در حالی که او در این فیلم نقش اصلی را بر عهده دارد اما حضورش در این دسته می تواند جنجال آفرین باشد زیرا در مقایسه با رقبا حضور بسیار اندکی در برابر دوربین (حدود یک سوم فیلم Ma Rainey’s Black Bottom) دارد. با توجه به اینکه وی قبلاً جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را بدست آورده و اینکه رقابت در این دسته کمتر است، به نظر می رسد که منطقی تر این است که دیویس در بخش نقش مکمل نامزد شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۲- بهترین کارگردانی: کلویی ژائو

با توجه به اینکه کلویی ژائو جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز را برای فیلم Nomadland بدست آورده و کارگردانانی مانند گیرمو دل تورو و آلفونسو کوارون بعد از این جایزه توانستند اسکار را نیز بدست آورند، به نظر می رسد که نامزدی این فیلمساز زن فراتر از قطعی بوده و شانس اول اسکار در بخش کارگردانی را می توان برای وی قائل شد. اگر او برنده جایزه اسکار بخش کارگردانی شود، در کمال ناباوری دومین کارگردان زن و اولین زن آسیایی خواهد بود که جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت می کند. به عنوان یک کارگردان محبوب سینمای مستقل با فیلم هایی مانند Songs My Brothers Taught Me و The Rider، فیلم Nomadland می تواند ابزاری مهم برای شناساندن این زن فیلمساز بعد از ساخت The Eternals در ادامه سال اخیر برای مارول باشد.

از رقبای اصلی ژائو در این بخش می توان از لی ایزاک چونگ برای تصویرسازی بسیار شخصی اش از یک خانواده مهاجر کره ای در آمریکا در فیلم Minari (که تا حدودی بر اساس تجربیات شخصی او ساخته شده ) نام برد که تمامی عناصر محبوب داوران اسکار را در خود دارد. از دیگر نامزدهای این بخش بایداز اسپایک لی برای Da 5 Bloods و رجینا کینگ برای One Night in Miami نام برد که در صورت وقوع چنین رخدادی، برای اولین بار می توان شاهد حضور چندین زن و کارگردانان رنگین پوست در بخش بهترین کارگردانی اسکار بود، در حالی که این دسته تاکنون در تسلط کارگردانان مرد و سفید پوست بوده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیش بینی اسکار 2021 و عناوینی که بیشتری شانس در کسب جایزه فاخر اسکار را دارند آشنا کنیم.

۱- بهترین فیلم: Minari

بیش از هر زمان دیگری، امروزه جایزه اسکار بهترین فیلم سال معنایی سمبولیک در هالیوود یافته است. به هیچ عنوان اتفاقی نیست که ماه ها بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، فیلم Moonlight علاوه بر اینکه قوی ترین فیلم سال بود، جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز بدست آورد، فیلمی که ظاهراً با بسیاری از دیدگاه های رییس جمهور سابق ایالات متحده مخالفت داشت. برنده بهترین فیلم اسکار فیلمی است که کمترین میزان تهاجم را داشته باشد، یک تجمیع فرهنگی از اینکه جهان- و به طور ویژه ایالات متحده- اکنون در چه شرایطی است و البته فیلم خوب و تاثیرگذاری نیز باشد. به همین دلیل فیلم Minari بیشترین شانس را برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال دارد، فیلمی که یک تجربه مهاجرت تمام آمریکایی را به تصویر می کشد، از بازیگرانی بسیار بااستعداد سود برده و به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال مورد تحسین همگان قرار گرفته است.

یکی از رقبای Minari در این بخش فیلم Nomadland با بازی فرانسس مک دورمند و کارگردانی کلویی ژائو است که به بررسی یک طبقه اجتماعی در یک برهه زمانی مشابه می پردازد. علاوه بر بررسی موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی و استثمار کارگران و حقوق آن ها، فیلم ژائو نگاهی متناسب با زمان امروزی به ایالات متحده و دوری از دیگ فیلم های مرد-محوری است که با آن ها رقابت خواهد کرد. با این وجود به نظر می رسد این فیلم Minari باشد که جایزه اسکار بهترین فیلم سال را بدست می آورد و بدین ترتیب می توان انتظار داشت برای دومین سال متوالی، فیلمی از سینمای کره جنوبی بهترین و ارزشمندترین جایزه اسکار ۲۰۲۱ را از آنِ خود خواهد کرد، بعد از این که سال پیش فیلم Parasite موفق به کسب این دستاورد بزرگ شده بود.

بیشتر بخوانید: شانس‌های اصلی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در اسکار ۲۰۲۱ و «خورشید» مجید مجیدی

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • اهورا امیری بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

    اسکار بیشتر از ده پونزده سال که ارزش خودشو از دست داده شده محل جایزه دادن به فیلمایی با مضامین سیاهپوستی . همجنسگرایی و ضد نازی . دیگه خیلی سیاسی شده و حق کلی فیلم خوب مثل جوکر و رونانت رو تو این سالها خورده

  • hadi بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

    به خاطر دیدگاه داوران هست که بیشتر روی این موجها سوار میشن.