ماجرای شنیده شدن صدای آژیر خطر در غرب تهران چه بود؟ + ویدیو

ماجرای شنیده شدن صدای آژیر خطر در غرب تهران چه بود؟ + ویدیو

در اولین ساعات صبح امروز ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی توسط کاربران منتشر شد که در آن ها صدای ممتد آژیر خطر در غرب تهران به گوش می رسید. در ابتدا شایعاتی مربوط به نقص فنی یک هواپیمای خطوط ترکیش ایر در آسمان تهران و درخواستش برای فرود در ایران به گوش رسید که بعدها تکذیب شد. حدود ساعت ۱ نیمه شب گذشته خبر از تغییر مسیر یک پرواز خارجی روی فرودگاه امام خمینی داده شده و گفته شد که این پرواز به دلیل شرایط نامساعد جوی قصد فرود در این فرودگاه را داشته که با بهبود شرایط از این کار منصرف شده و به سمت فرودگاه باکو تغییر مسیر داده است.

در اولین ساعات صبح امروز ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی توسط کاربران منتشر شد که در آن ها صدای ممتد آژیر خطر در غرب تهران به گوش می رسید.

بعد از آن برخی رسانه ها مدعی شدند که این هواپیمای خطوط ترکیش ایر مجوز فرود در تهران را دریافت نکرده و به همین دلیل بعد از کم کردن ارتفاع، مسیر خود را به سمت باکو تغییر داده است. در ادامه گفته شد که قطعی برق در باقرآباد و ورامین نیز باعث شده بود که به دلیل احتمال سقوط هواپیما آژیر خطر به صدا درآید. اما مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی، به نقل از خبر آنلاین، خبر مربوط به هواپیمای ترکیش ایر را رد کرده و اعلام کرد: «شایعه احتمال سقوط پرواز ترکیش ایر به هیچ وجه صحت ندارد و خلبان این شرکت هواپیمایی تصمیم به فرود نیامدن در این شرایط جوی نامساعد گرفت. در چنین شرایطی تنها خلبان است که می‌تواند بر اساس قانون تصمیم بگیرد که می‌تواند فرود بیاید یا خیر و به دلیل شرایط جوی نامساعد و وجود ابرهای خطرناک CB این خلبان تصمیم گرفته که به سمت باکو برود و اعلام کرد که پس از مساعد شدن آب و هوا دوباره به فرودگاه امام خمینی باز خواهد گشت».

در اولین ساعات صبح امروز ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی توسط کاربران منتشر شد که در آن ها صدای ممتد آژیر خطر در غرب تهران به گوش می رسید.

وی در ادامه افزود: «پس از فرود نیامدن هواپیمای ترکیش ایر، دیگر پروازها در این فرودگاه به زمین نشستند که می‌توان به ایران ایر اشاره کرد و لحظاتی دیگر نیز هواپیمای ماهان از استانبول در فرودگاه امام خمینی خواهد نشست». پس از این ماجرا بود که حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران علت فعال شدن سیستم آژیر خطر در غرب تهران را به اختلال در سیستم صوتی یکی از سازمان ها در شهرک آزمایش در اثر نفوذ آب عنوان کرد.

گودرزی در این باره گفت: «سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده بود که همین موضوع موجب شنیده شدن این صدا در آن منطقه شده است. به‌علت نفوذ آب ناشی از بارش شدید باران به ساختمان یکی از سازمان‌ها در غرب تهران، سامانه امنیتی فعال شده و صدای آژیر به صدا درآمده بود. مسئله خاصی نیست، مردم نگران نباشد. در حال حاضر نیز این سیستم صوتی خاموش شده است».

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Amir بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

    یحتمل F22 یا F35 وارد آسمون نشده بودن؟