کمر درد شدید پاپ فرانسیس و توصیه پزشکان به او برای کاهش مصرف پاستا و پیتزا

کمر درد شدید پاپ فرانسیس و توصیه پزشکان به او برای کاهش مصرف پاستا و پیتزا

از پاپ فرانسیس خواسته شده که کمتر پاستا مصرف کرده و رژیم غذایی بگیرد تا کمر درد قدیمی و مزمنش درمان شود. پزشکان به پاپ ۸۴ ساله که عاشق پاستاست گفته اند که دستکم باید دستکم ۸ کیلوگرم از وزن خود را کاسته تا فشار کمتری به سیاتیکش وارد شود و در صورتی که این کار را نکند باید روی پشت او جراحی صورت گیرد. گفته شده که پاپ فرانسیس به دلیل درد برخی از مراسمات در واتیکان را از دست داده و احتمال لغو سفر ماه مارس او به عراق نیز کنسل شود. چند روز پیش، پاپ در جمع کاردینال های واتیکان چنین گفت: «باید در حالی که ایستاده ام برای شما سخن بگویم اما همانطور که می دانید سیاتیک من بسیار دردناک است، یک مهمان بسیار ناخوشایند است. پس اگر لطف کنید و عذرخواهی مرا بپذیرید، در حالت نشسته برایتان صحبت خواهم کرد».

بر اساس دستور پزشکان در واتیکان از پاپ فرانسیس خواسته شده که کمتر پاستا مصرف کرده و رژیم غذایی بگیرد تا کمر درد قدیمی و مزمنش درمان شود.

منابع خبری در رُم گفته اند که به پاپ فرانسیس توصیه شده تا کاسه کوچکی برنج و مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی برای وعده های اصلی غذایی بخورد. او همچنین باید مصرف پاستا و پیتزای خود را کاهش داده و به طور کلی از خوردن کیک امتناع ورزد. این اولین باری نیست که در مورد مقدار مصرف پاستا به پاپ فرانسیس هشدار داده می شود، بعد از آنکه قبلاً به وی گفته شده بود نباید هفته ای بیش از دو بار این غذای کربوهیدراتی خوشمزه را بخورد زیرا به وضوح می شد اثرات چاقی را در پاپ دید. به گفته برخی منابع خبری، افزایش وزن پاپ در اثر مصرف اسپاگتی و کمبود تحرک بوده است. کمر درد نیز بر این مشکلات افزوده و گاهی اوقات قدرت حرکت کردن را از او می گیرد، که یک مورد آن در سال ۲۰۰۷ خبرساز شد.

بر اساس دستور پزشکان در واتیکان از پاپ فرانسیس خواسته شده که کمتر پاستا مصرف کرده و رژیم غذایی بگیرد تا کمر درد قدیمی و مزمنش درمان شود.

در یکی از این خبرها چنین آمده است: «اگر به توصیه های پزشکان عمل کند حالش خوب خواهد شد اما او را به خاطر اشتهای سالمش به غذا می شناسند». پاپ همچنین واکسن کرونای خود را علیرغم درد پشت دریافت کرده و از کاتولیک های سراسر جهان خواسته تا این کار را انجام داده و آن را «وظیفه اخلاقی» هر کاتولیک دینداری دانسته است.این در حالی است که فابریتزیو سوکروسی که پزشک شخصی پاپ بود، اخیراً در سن ۷۸ سالگی در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او در هنگام مرگ تحت درمان بیماری سرطان خود قرار داشت اما ویروس کرونا جان او را گرفت. با وجود مشکلات جسمانی اما پاپ فرانسیس ۲۰ ژانویه با اعضای تیم فوتبال اسپتزیا در واتیکان دیدار کرد. پاپ طرفدار سرسخت فوتبال است و پیروزی تیم اسپتزیا برابر رُم را به آن ها تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: رسوایی برای واتیکان؛ لایک شدن عکس نیمه برهنه یک مدل توسط اینستاگرام پاپ

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود