حواشی نشست خبری فیلم بی همه چیز؛ پرستویی: نگران کم کاری در سینما نیستم

حواشی نشست خبری فیلم بی همه چیز؛ پرستویی: نگران کم کاری در سینما نیستم

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دیروز یکشنبه ۱۲ بهمن رسماً کار خود را آغاز کرد.

دومین نشست خبری اولین روز جشنواره به فیلم بی همه چیز ، جدیدترین ساخته ی محسن قرایی اختصاص داشت، فیلمی با نقش آفرینی هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، هادی حجازی‌ فر و دیگر بازیگران که می توان آن را یکی از پرستاره ترین آثار جشنواره ی فجر امسال دانست.

البته هدیه تهرانی که هرگز در نشست خبری فیلم های خود شرکت نمی کند و هادی حجازی در نشست خبری فیلم بی همه چیز حضور نداشتند و این نشست با حضور پرویز پرستویی و باران کوثری از بازیگران اصلی کار برگزار شد.

محسن قرایی که فیلمنامه ی جدیدترین اثر خود را با اقتباس از نمایشنامه ی ملاقات بانوی سالخورده ی فردریش دورنمات نوشته، در ابتدای این نشست گفت ۱۰ سالی بود که قصد ساخت این فیلم را داشت اما به دلیل پیچیدگی و پرهزینه بودن شرایط تولیدش امکان ساخت آن فراهم نشده بود.

نشست خبری فیلم بی همه چیز

فیلم بی همه چیز

پرویز پرستویی هم در این نشست خبری به دلایلش برای پذیرش حضور در این فیلم اشاره کرد و گفت: «من محسن قرائی را از قبل می شناختم اما پیش از هر چیز اولین چیزی که برای من در انتخاب نقش مهم است، دوست داشتن متن و نقش است. وقتی متن را به من دادند فکر کردم وظیفه من این است که در این فیلم حضور داشته باشم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیر این داستان مقصر است گفت: «نقش من در مواقعی مقصر و در جاهایی هم بی تقصیر است. به طور کلی می‌توان گفت که بیگناه نیست؛ اما باید ببینیم که او از دل چه التهابی آمده است.»

این بازیگر در مورد پایان بندی برای کارکتر امیر که ایفای نقشش را به عهده داشت گفت: «کاملا با این پایان بندی موافقم. اصلا چیزی برایش رخ داد که من هم به آن مبتلا هستم. من جدایی بین خودم و امیر نمی بینم اگرچه نمی گویم که نعل به نعل شبیه هم هستیم اما زندگی من هم مثل امیر شده است. افرادی شبیه آنچه در این فیلم دیده می شود زیادند اما کسی به فکر آنها نیست و اصلا دیده نمی شوند. هر روز صبح که بیدار می شویم با انبوهی از اخبار بد و تخلف ها مواجه می شویم و دیگر نمی دانم که به چه کسی باید اعتماد کنیم، یا اصلا چه باید کنیم؟! من به شکل دیگری بیرون زده و به فکر نجات افتادم چرا که فکر می کنم این گونه بیشتر خالی می شوم . وقتی دیدم مسئولان اقدامی نمی‌کنند، تصمیم گرفتم در حد توانم به جامعه کمک کنم. البته کم‌کاری من در سینما ربطی به فعالیت‌های اجتماعی‌ام ندارد.»

فیلم بی همه چیز

پرستویی ادامه داد: «شاید به من بگویند ریاکار هستی اما من این ریاکاری را بسیار دوست دارم. به عنوان فخر و غرور نمی‌گویم اما خودم را هم از دنیای مجازی جدا کرده‌ام؛ چقدر ضربه از دنیای مجازی خورده ام، این دنیای مجازی همان‌قدر که می تواند مفید باشد اما می تواند زندگی افراد را نابود کند.»

پرویز پرستویی تأکید کرد: «من خودم هم باشم آن بخشش را دیگر دوست ندارم و امیر احساس می کند که بعد از بخشش نمی تواند در آنجا زندگی کند و دیگر چیزی برایش باقی نمانده است و برای همین تعادلش به هم می‌خورد و چنین تصمیمی می گیرد تا دیگران راحت تر زندگی کنند.»

فیلم بی همه چیز

باران کوثری هم که در فیلم بی همه چیز گریم و بازی بسیار متفاوتی داشت در این نشست گفت: «بدون حضور عوامل پشت صحنه من نمی‌توانستم از پس اجرای این نقش بربیایم و اکنون خیلی خوشحالم برای اثری که دوستش دارم در جشنواره فیلم فجر حضور دارم.»

باران کوثری درباره اینکه می‌تواند با نقشی که در فیلم بی‌ همه‌ چیز ایفا کرده خودش را جزء برگزیدگان بداند، گفت: «چیز مهمی که از مادرم یاد گرفته‌ام این است که به جایزه فکر نکنم اما این به معنی نیست که از جایزه خوشم نیاید. گرفتن این نقش و لذت پروسه اجرا برای من کافی بوده. طبیعی است که حتی نامزد شدن در آن برایم مهم خواهد بود. اما فکر می‌ کنم پیشنهاد چنین نقشی خودش یک جایزه است.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود