جنجال و درگیری معصومه ابتکار در یک برنامه تلویزیونی

جنجال و درگیری معصومه ابتکار در یک برنامه تلویزیونی

ادعای دیروز معصومه ابتکار ، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره ی لغو ناگهانی برنامه تلویزیونی اش پس از معطلی زیاد با واکنش دست اندرکاران برنامه ی مذکور مواجه شد.

ماجرا از توییت روز گذشته ی معصومه ابتکار آغاز شد که گویا برای انجام گفتگو به برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر دعوت شده بود، برنامه ای صبحگاهی که از شبکه ۳ سیما پخش می شود.

ابتکار در توییتی نوشت:

«شبکه های ملی سیما مدتها است که عنایتی به فعالیتهای ما در زمینه زنان ندارند. امروز جهت گزارش کار به مناسبت روز زن به برنامه صبح شبکه ۳ دعوت شده بودم که بعد از ۴۵ دقیقه معطلی هنگام ورود به استودیو گقتند برنامه ندارید… برخوردهای جناحی و ناراحتی از رأی مردم در سال های ۹۲ و ۹۶ ادامه دارد.»

معصومه ابتکار

این ادعای معصومه ابتکار واکنش دو تن از مجریان برنامه سلام صبح بخیر را به دنبال داشت.

محمدرضا باقری ، مجری این برنامه در توییتر خود نوشت:

«خانم ابتکار

شما طبق پروتکل های تمام برنامه های زنده ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیش از برنامه در محل استودیو حاضر شدید، در رفتاری غیر حرفه ای به عوامل برنامه گفتید منافق و نحس، استودیو را ترک کردید، بعد تهدید کردید. حالا با فرار رو به جلو روایت دروغ می گید

توهین و تهدید اهالی رسانه خجالت آور است»

معصومه ابتکار

زهره سادات هاشمی دیگر مجری برنامه سلام صبح بخیر نیز با انتشار ویدئویی روایت تازه ای از اتفاقات رخ داده را مطرح کرد.

هاشمی در این ویدئو توضیح می دهد که چند دقیقه پیش از حضور معصومه ابتکار در جلوی دوربین برنامه، همراه وی با فریاد به معطل شدن آن ها اعتراض می کند و ابتکار نیز اعلام می کند که دیگر در آنجا نخواهد ماند. به همین دلیل عوامل برنامه تصمیم به پخش آیتم دیگری می گیرند. اما وقتی هاشمی به ابتکار یادآوری می کند که حضورش در برنامه از قبل به بینندگان اعلام شده بود، ابتکار ناگهان و بدون هماهنگی وارد استودیو می شود. اما چون بخش دیگری از برنامه در حال پخش بود این مسأله بار دیگر باعث رنجش ابتکار می شود، به همین دلیل استودیو را ترک می کند و همراه وی نیز الفاظ زشتی را به زبان می آورد.

هاشمی در ویدئوی خود بی صبری ابتکار را یادآور می شود و خطاب به او می گوید طبق قواعد حرفه ای تلویزیون هر مهمانی از رئیس جمهور گرفته تا نانوا باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیش از آغاز برنامه در استودیوی پخش برنامه حاضر شود.

اما ماجرا به همینجا ختم نشد و روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ ای در خصوص لغو برنامه ی معصومه ابتکار در شبکه سه توضیحاتی ارائه داد.

این نهاد در اطلاعیه ی خود مدعی شده زمان آغاز گفتگوی معصومه ابتکار در برنامه سلام صبح بخیر زودتر اعلام شده بود و و وقتی از زمان اعلام شده می گذرد و خبری از برنامه ی وی نمی شود، ابتکار تصمیم به ترک استودیو می گیرد اما یکی از عوامل برنامه می گوید حضور وی از قبل در برنامه اعلام شده به همین دلیل ابتکار می پذیرد که بماند و به سمت استودیوی پخش می رود اما به او اعلام می شود که در حال حاضر فرد دیگری در جلوی دوربین برنامه در حال صحبت است.

روابط عمومی معاونت زنان همچنین مدعی شد فایلی صوتی به دست آن ها رسیده که یک شب قبل مدیر شبکه ۳ نسبت به حضور ابتکار به مسئول برنامه اعلام نگرانی کرده بود.

روابط عمومی معاونت زنان در بخش پایانی اطلاعیه ی خود خاطر نشان می کند که چند سالی است اخبار و برنامه های مربوط به معاونت، حتی برنامه های مشترک با سایر وزارتخانه ها از اخبار شبکه های ملی حذف می شود و فقط شبکه های استانی هنگام سفرهای استانی به بازتاب اقدامات می پردازند.

با این حال عوامل برنامه سلام صبح بخیر به روزنامه ی جوان گفته اند مسئولین دولتی و وزرای کابینه بار‌ها مهمان این برنامه بوده‌ اند و بنابراین حاشیه ی پیش آمده ارتباطی به رأی مردم به روحانی ندارد. روز گذشته نیز پس از معصومه ابتکار، وزیر مسکن مهمان برنامه بوده که بدون هیچ مشکلی در برنامه حضور یافته است و ابتکار البته هنگام ترک برنامه، وزیر را دیده و از او خواسته در برنامه شرکت نکند!

روزنامه ی جوان دو نکته ی دیگر نیز به نقل از عوامل برنامه در رابطه با اتفاق رخ داده عنوان کرده است؛ اول اینکه دعوت از ابتکار برای این برنامه به درخواست خود دولت بود؛ دوم اینکه چندی قبل هم ابتکار به این برنامه دعوت شده بود، اما به دلیل آنکه نیم ساعت زمان داشته و معتقد بوده باید یک ساعت به او وقت بدهند، برنامه را شب قبل از ضبط لغو کرده است. این در حالی است که سلام صبح بخیر برنامه‌ ای گفتگو محور نیست و مهمانان و آیتم‌ های مختلف دارد و وزرای دولت هم حداکثر ۲۵ دقیقه در برنامه وقت داشته‌ اند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • سهیل بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

    گه به هیکل همه شون چه این جناح چه اون جناح.

  • جیم موریارتی بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

    دعوا بین دوتا رقیب قدیمیه سر سفره انقلاب . به ما ربطی نداره .

  • مجتبی بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

    انقلابی افراطی!دلسوز نظام(خانواده خودش)

  • عبدالله بهمن ۱۶, ۱۳۹۹

    باید تفاوت آغازاده ها و مردم عادی در یک جاهایی تابلو شود. مدعیان پر ادعا.

  • T بهمن ۱۷, ۱۳۹۹

    خانم ابتکار شما خودتون حرف نزنید که ام الفسادین

  • اسکندری فروردین ۵, ۱۴۰۱

    خانواده ابتکار از بیخ و بن مشکل دارند هم نسب یهودی دارند هم فعالیتهای منافقانه بروز نداده اند و هم همسر ایشان با سواستفاده از موقعیت خانم ابتکار فعالیتهای اقتصادی مفسدانه مرتکب شده
    خلاصه که ایشون کلا مشکل دار ومشکل ساز هستند
    در مورد نظر ایشون نسبت به رای مردم در گذشته یادآور تمثیل زیبای کافر همه را به کیش خود پندارد میباشد